Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
je kan iig de 430EXII van Canon zelf aansturen via de 580EXII, dat scheelt in ieder geval al iets qua kosten.
Daarnaast heb ik deze tabellen gevonden met Canon en 3rd party flitsers welke E-TTL compatbile zijn. Kolom WL geeft aan wat de ingebouwde wireless mogelijkheden zijn
Daarnaast heb ik deze tabellen gevonden met Canon en 3rd party flitsers welke E-TTL compatbile zijn. Kolom WL geeft aan wat de ingebouwde wireless mogelijkheden zijn
Your lack of planning is not my emergency
Waarom niet alles offcamera doen en met radiotriggers werken? Is waarschijnlijk goedkoper en in ieder geval beter, want je bent van je oncamera flitser af.
Groetjes, FaceDown.
On camera flitser kan prima werken als invulflits. Dus dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Bovendien hebben die goedkope triggers geen ETTL functionaliteit.
De triggers die dat wel hebben zijn zo kostbaar dat je net zo goed een extra 580 kunt kopen.
Bovendien hebben die goedkope triggers geen ETTL functionaliteit.
De triggers die dat wel hebben zijn zo kostbaar dat je net zo goed een extra 580 kunt kopen.
Ik ben zeer tevreden over de oude 403EX en 550EX flitsers. Tweedehands kosten die rond de 150 euro. Een andere optie is om ipv de 580EX2 als master, een Yongnuo ST-E2 te nemen.
[ Voor 28% gewijzigd door vandijk op 17-10-2011 10:33 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
werken met TTL vs radiotriggers en manual is niet de discussie die ik aan wil gaan, maar ik wil je wel meegeven dat ik niet graag in TTL zou willen flitsen met meerdere flitsers, maar wel graag met flitsers op locatie werk icm radiotriggers.
Ieder zo zijn eigen, dus ik oordeel niet, maar in manual met triggers werken is zeker niet moeilijk, dus daar ligt de bottleneck niet wat mij betreft
Ieder zo zijn eigen, dus ik oordeel niet, maar in manual met triggers werken is zeker niet moeilijk, dus daar ligt de bottleneck niet wat mij betreft
Het is niet moeilijk, maar het kost meer tijd om in te stellen waardoor je minder flexibel bent.
Precies! Ik heb helaas niet altijd voldoende tijd om de boel precies af te stellen, vandaar dat ettl een mogelijkheid moet zijn.mjtdevries schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:10:
Het is niet moeilijk, maar het kost meer tijd om in te stellen waardoor je minder flexibel bent.
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Pagina: 1