• Mossi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-11-2012
Mijn computer had de afgelopen dagen al kuren dat ie het wel en niet aan wou gaan, eerst door CMOS battery Low en daarna door ??

Het probleem is dat na het drukken van de start knop hij niet doorstart :
Dus na het drukken van de startknop gaan de lampjes wel branden van de startknop en op het moederbord je hoort hem aan lopen maar er gebeurd verder helemaal niks alsof ie net niet verder aan wilt gaan

Dit gebeurde gister ook al en toen ging ie opeens weer aan, maar na vanmiddag helemaal niet meer
Ik heb vanmiddag nog een Prime95 gedraaid,en dood normaal starcraft 2 gespeeld

Ik heb inmiddels de volgende dingen geprobeerd :
een andere videokaart
Geheugen apart en in andere slot
Processor eraf gehaald(geen vuil aan de onderkant) en koelpasta eraf gehaald en nieuwe erop gedaan dit wel heel lichtjes
Bios gereset doormiddel van Jumper
Bios gereset doormiddel van stroom eraf batterij eruit

Ik heb het vermoeden dat of me processor stuk is, of me moederbord stuk is?
want ik heb ook ergens gelezen dat bij het opstarten van de computer eerst de processor wordt opgestart om te kijken of ie het doet en dan pas de bios en het beeld wordt opgestart kan dat kloppen?

Processor AMD X6 1055T
Moederbord MSI 870-C45
2x 4gb G.skill 1600 op 1333
Ati hd5770
2x sata hardeschijf 300gb en 2tb
600 OCZ Voeding

Mijn onderdelen zijn zo'n 3kwart jaar oud

Onwijs bedankt alvast voor de reacties

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Na een lege CMOS batterij en/of een CMOS reset zouden je FSB snelheid en CPU multiplier wellicht niet meer goed kunnen staan. Even checken wat die moeten zijn voor jouw processor en kijken of die goed staan en zonodig corrigeren.

• Mossi
Vanmiddag heb ik nog via CPU-Z Amd monitor en in de bios gekeken dat de bios verder wel goed stond qua multiplier 14 en fsb 200. Had de tijd ook opnieuw vanmiddag ingesteld samen met alle standaard instellingen

Maar kom nu niet meer bij de bios omdat ie niet meer door start

• soup-nazi
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-01-2013
Ik had ook een dergelijke probleem, 4 of 5 jaar geleden, bleek een mobo kortsluiting te zijn.
Probeer mobo van een vriend als dat kan.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:33
soup-nazi schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 03:39:
Ik had ook een dergelijke probleem, 4 of 5 jaar geleden, bleek een mobo kortsluiting te zijn.
Probeer mobo van een vriend als dat kan.
Je kan ook nog de PC opbouwen zonder de kast (moederbord plat op een boek leggen ofzo). Dan maak je iig geen kortsluiting met de kast.
Verder kun je het mobo controleren op brandvlekken en kapotte condensatoren.

Processor of geheugen is het waarschijnlijk niet. Vrijwel alle moederborden geven dan een foutmelding (piepjes, lampjes ofzo)

TheS4ndm4n#1919

• noudm
  • Laatst online: 04-12 00:46
RocketKoen schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 04:34:
[...]

Je kan ook nog de PC opbouwen zonder de kast (moederbord plat op een boek leggen ofzo). Dan maak je iig geen kortsluiting met de kast.
Verder kun je het mobo controleren op brandvlekken en kapotte condensatoren.

Processor of geheugen is het waarschijnlijk niet. Vrijwel alle moederborden geven dan een foutmelding (piepjes, lampjes ofzo)
Inderdaad, het kan eigenlijk alleen aan je voeding of mobo liggen. Een andere mogelijkheid die je ook uitsluit door je mobo eruit te halen is dat je de on/off schakelaar van je kast zo ook kunt uitsluiten; die gaan echt wel eens kapot. Indien je je afvraagt hoe te starten? met een schroevendraaier ofzo de poweron pinnen op je mobo even kortsluiten. suc6

Crosshair IV, X2555BE unlocked naar X4 955 @4.17Ghz, Vcore 1.38V G-skill Ripjaws 7-7-7-21 1.6V, Scythe mugen 2.

• Mossi
Er komt zo een vriend langs, met zijn kast gelukkig de zelfde setup als ik.
Dan zal ik elk onderdeel proberen en ik zal ook zonder kast proberen

Alvast bedankt

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met behulp van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kun je er achter komen waar je probleem zit.

Rail Away!

• ludeko
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-07-2017
dit kan heel veel betekenen, probeer echt ALLES, ik had destijds een nieuw mobo besteld, maar het bleek mijn voeding te zijn. hoe dit precies kan ben ik nog niet achter.
Ik zou dat van die PSU in ieder geval even proberen, die zitten in elke PC, dus dat is niet moeilijk om even te lenen.

• Mossi
Het bleek uiteindelijk me geheugen te zijn, bij ander geheugen doet ie het wel perfect, 1 stickje blijkt defect te zijn want bij de ander start ie wel en de defecte start ie niet als die aanwezig is

Toen naar alternate aangezien mijn geheugen daar net een maandje oud is, daar uit de testen bleek er niks mis te zijn en toen ik weer thuis kwam had ik nog steeds het zelfde probleem met 2 stickjes doet ie het niet, met de goede wel en met de foute niet.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gebruik je dan wel voor beide modules steeds dezelfde slot? Zodat het dus niet aan de gebruikte slot kan liggen? Zo ja moeten ze niet moeilijk doen en het ding omruilen. Eventueel zou je het geheugenvoltage een tandje hoger kunnen instellen in het BIOS.

• soup-nazi
Ja idd, wat jack zeg, geheugen-slot kan slecht contact hebben met de mobo bijv of de slot met de geheugen.

• Mossi
ik heb de modules in alle 4 de sloten geprobeerd, dit apart en samen in verschillende sloten maar elke keer als de "slechte" erbij erin zit start me pc niet door

Het was nogal erg druk bij de klantenservice,ze hebben de stickjes achter de schermen getest apart en samen en een memtest uitgevoerd in kleine 15 minuten tijd en daaruit is volgens hun gebleken dat er niks aan de hand is

Helaas blijk dit thuis toch wel te zijn.

even over de voltage
Als ik met het "goede" stickje de computer opstart en in de bios kan komen en vervolgens de voltage van Dram van 1.50 naar 1.55 zet en opslaat is dit dan de voltage als ik daarna de "slechte" er ook bij zet?

• soup-nazi
Als ik met het "goede" stickje de computer opstart en in de bios kan komen en vervolgens de voltage van Dram van 1.50 naar 1.55 zet en opslaat is dit dan de voltage als ik daarna de "slechte" er ook bij zet?

Ja, suc6.

• Mossi
super dankjewel het werkt inderdaad.

hier mag een slotje op
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee