Mijn computer had de afgelopen dagen al kuren dat ie het wel en niet aan wou gaan, eerst door CMOS battery Low en daarna door ??
Het probleem is dat na het drukken van de start knop hij niet doorstart :
Dus na het drukken van de startknop gaan de lampjes wel branden van de startknop en op het moederbord je hoort hem aan lopen maar er gebeurd verder helemaal niks alsof ie net niet verder aan wilt gaan
Dit gebeurde gister ook al en toen ging ie opeens weer aan, maar na vanmiddag helemaal niet meer
Ik heb vanmiddag nog een Prime95 gedraaid,en dood normaal starcraft 2 gespeeld
Ik heb inmiddels de volgende dingen geprobeerd :
een andere videokaart
Geheugen apart en in andere slot
Processor eraf gehaald(geen vuil aan de onderkant) en koelpasta eraf gehaald en nieuwe erop gedaan dit wel heel lichtjes
Bios gereset doormiddel van Jumper
Bios gereset doormiddel van stroom eraf batterij eruit
Ik heb het vermoeden dat of me processor stuk is, of me moederbord stuk is?
want ik heb ook ergens gelezen dat bij het opstarten van de computer eerst de processor wordt opgestart om te kijken of ie het doet en dan pas de bios en het beeld wordt opgestart kan dat kloppen?
Processor AMD X6 1055T
Moederbord MSI 870-C45
2x 4gb G.skill 1600 op 1333
Ati hd5770
2x sata hardeschijf 300gb en 2tb
600 OCZ Voeding
Mijn onderdelen zijn zo'n 3kwart jaar oud
Onwijs bedankt alvast voor de reacties
Het probleem is dat na het drukken van de start knop hij niet doorstart :
Dus na het drukken van de startknop gaan de lampjes wel branden van de startknop en op het moederbord je hoort hem aan lopen maar er gebeurd verder helemaal niks alsof ie net niet verder aan wilt gaan
Dit gebeurde gister ook al en toen ging ie opeens weer aan, maar na vanmiddag helemaal niet meer
Ik heb vanmiddag nog een Prime95 gedraaid,en dood normaal starcraft 2 gespeeld
Ik heb inmiddels de volgende dingen geprobeerd :
een andere videokaart
Geheugen apart en in andere slot
Processor eraf gehaald(geen vuil aan de onderkant) en koelpasta eraf gehaald en nieuwe erop gedaan dit wel heel lichtjes
Bios gereset doormiddel van Jumper
Bios gereset doormiddel van stroom eraf batterij eruit
Ik heb het vermoeden dat of me processor stuk is, of me moederbord stuk is?
want ik heb ook ergens gelezen dat bij het opstarten van de computer eerst de processor wordt opgestart om te kijken of ie het doet en dan pas de bios en het beeld wordt opgestart kan dat kloppen?
Processor AMD X6 1055T
Moederbord MSI 870-C45
2x 4gb G.skill 1600 op 1333
Ati hd5770
2x sata hardeschijf 300gb en 2tb
600 OCZ Voeding
Mijn onderdelen zijn zo'n 3kwart jaar oud
Onwijs bedankt alvast voor de reacties