2 schermen aan laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil graag twee schermen aan mijn laptop koppelen. Vereiste hierbij is dat de gekoppelde schermen geen kloon zijn.

In dit forum las ik dat dit bedrijf dingen maakt waar mee dat kan.

Maar het is me niet duidelijk hoe het precies werkt. Kan ik een "normale" desktop videokaart in dat kastje stoppen en dan van die twee uitgangen (in mijn geval dvi en vga) gebruik maken?

Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wat voor een laptop heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 11:00

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Hai,

Ik ken de kastjes niet, maar het lijkt er op dat 'het kastje' op de site die je aangeeft een videokaart moeten bevatten welke via Expresscard slot(een slot die je laptop moet hebben) kan aansluiten.
Je laptop zal dan de monitors welke op dit kastje zijn aangesloten zien als extra schermen.
Het 'extenden' van je desktop (in plaats van clonen) moet ook ondesteund worden door je operating system.
Windows XP, Vista en Windows 7 kunnen dit. Veel Linux distributies ook, maar check wel even goed die site of de videokaart welke in 'het kastje' zitten wel ondersteund zijn. Ik lees net dat de kastjes worden geleverd, zonder videokaart. Op de supportsite staan de kaarten welke getest zijn en ondersteund worden in het kastje.

Het kastje is niks anders dan een convertor van Expresscard naar PCIe.
Check de support site van het kastje, ze vertellen een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

dank voor de reacties.

Ik heb een Aspire 4736Z, deze heeft dus geen express card slot. Ik begrijp uit

http://support.villagetro...q.php?cid=1&answer=75#f75

dat een USB adapter niet gebruikt kan worden. Helaas!

Ik denk dat ik dan toch maar voor een geheel docking station moet gaan... Die zijn redelijk duur geloof ik. Ik zou graag mijn nVidia kaart gebruiken, maar de langzame overdrachts sneldheid van USB 2 zal wel de bottleneck zijn?

Enige ander tips? goede dockings station, zelf knutsel externe videokaarten?

Dank jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxxBass schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:07:
Het kastje is niks anders dan een convertor van Expresscard naar PCIe.
Check de support site van het kastje, ze vertellen een hoop.
Het is geen convertor, maar een verloopstukje. Expresscard = pci-e 1x (of pci 1x.. Ik weet het niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22

FeaR

In GoT we trust

Wat wil je precies gaan doen op de schermen? Op mijn werk heb ik namelijk meerdere malen gebruik gemaakt van een USB naar DVI-converter. Zijn te koop voor een euro of 50 - 60, dus een stuk goedkoper dan een Docking Station. Kastje kan gewoon 1920 x 1200 aan. Enige nadeel is dat er wel wat delay is. Voor gewoon wat Office of Internet is het niet merkbaar maar gamen zou ik er niet mee doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=36944897,noline] Voor gewoon wat Office of Internet is het niet merkbaar maar gamen zou ik er niet mee doen.
het gaat inderdaad om office dingen, mss later ook wel animatie programmeren maar ik kan dan natuurlijk het "live" beeld / interactieve animatie gewoon op mijn normale DVI out zetten.

Maar zo'n usb naar dvi kabel ondersteund dus ook Extended Views?
EDIT: ja dus.

Ga ze heir even zoeken.

Dank

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:25:
[...]
Maar zo'n usb naar dvi kabel ondersteund dus ook Extended Views?
Geen kabel hè, er moet wel een kastje tussen om het signaal om te zetten. Eenmaal aangesloten wordt er door Windows gewoon een extra scherm herkent. Ik gebruikte dergelijke apparaten om triple-monitor setups te maken op Thinclients. Windows herkende toen drie monitoren, dus twee moet helemaal geen probleem zijn.

Kan alleen zo niet meer vinden welke USB to DVI wij gebruikten. Want die ik nu tegenkom doen alleen 1680 x 1050. Kan wel deze vinden. Doet zelfs nog een stapje hoger dan 1920 x 1200.

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 17-10-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:10
Ik gebruik hier een soort van docking station (geen echte!, maar gewoon 1 die via USB werkt) en heb zo mijn laptop op hoogte met het beeldscherm staan wat ernaast staat. Hierdoor heb ik ook 2 schermen, die van de laptop en de losse monitor.
Of wil jij met 3 schermen gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet veel makkelijker om met een Matrox DualHead te gaan werken? Dan pak je de VGA/DVI output van je systeem en hangt hier 2 monitoren aan. Dat lijkt me eerlijk gezegd een stuk praktischer te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Terw_Dan schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:43:
Is het niet veel makkelijker om met een Matrox DualHead te gaan werken? Dan pak je de VGA/DVI output van je systeem en hangt hier 2 monitoren aan. Dat lijkt me eerlijk gezegd een stuk praktischer te realiseren.
Wel netter inderdaad met maar één kabel van de laptop naar de Matrox DualHead en vanaf daar verder. Maar qua prijs wel een stukje duurder dan een USB naar DVI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FeaR schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:05:
[...]

Wel netter inderdaad met maar één kabel van de laptop naar de Matrox DualHead en vanaf daar verder. Maar qua prijs wel een stukje duurder dan een USB naar DVI...
True, maar omdat hij aangaf ook met animatie te willen gaan werken, is het misschien wel zinnig in 1 keer goed te investeren. Anders koop je nu voor 50 euro een USBdongle, die je niet meer gaat gebruiken als je alsnog iets snellers wil.
Maar goed, dat ligt natuurlijk voornamelijk aan het verwachte gebruik, dat kan de TS zelf het beste beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Jammer dat je laptop geen pci-expresscard slot heeft, dan is er namelijk een vrij goedkope DIY oplossing beschikbaar. Maar goed voor jou dus niet van toepassing.

De USB oplossingen zijn niet de vlotste en zullen merkbaar trager worden hoe hoger de gebruikte resolutie wordt, usb 2.0 is simpelweg niet snel genoeg daar voor. Het is jammer genoeg wel je enige optie als je 2 schermen wilt aansluiten en op je laptop zelf ook beeld wilt hebben (totaal van 3 schermen). Als je enkel op de 2 externe monitoren beeld wilt zou dat moeten kunnen zonder verder iets aan te schaffen, de acer site geeft aan dat je zowel VGA als HDMI hebt en beeld op 2 monitoren kan standaard altijd.

Als je toch gedwongen bent voor een USB oplossing te gaan is het misschien slim om even te wachten op de USB 3.0 videokaart van displaylink, heb je er in de toekomst ook nog wat aan en het werkt uiteraard ook op USB 2.0 (wel een pak langzamer)

[ Voor 4% gewijzigd door Xthemes.us op 17-10-2011 23:51 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xthemes.us schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:50:
Als je enkel op de 2 externe monitoren beeld wilt zou dat moeten kunnen zonder verder iets aan te schaffen, de acer site geeft aan dat je zowel VGA als HDMI hebt en beeld op 2 monitoren kan standaard altijd.
Ik ga dit eerst een uit proberen, mijn scherm heeft weliswaar geen geen HDMI ingang maar een hdmi -> DVI verloopje zal de truuk wel doen.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de meeste laptops of wel vga of wel hdmi output gaven maar niet twee tegelijk.

ALs het niet werkt kom ik hier weer op terug.

Dank aan iedereen iig die een tip kon verschaffen, heeft zeer goed geholpenm anders zat ik nu met een duur dockingstation opgescheept wat ik momenteel niet kan betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:23:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de meeste laptops of wel vga of wel hdmi output gaven maar niet twee tegelijk.
Wel als je ondertussen nog beeld op het laptopscherm wilt hebben. Twee is de 'magische' limiet, daarboven wordt het gepruts.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:07
Momenteel een 15 inch Mabook pro uit 2011 met een extra scherm dmv de mini dvi naar vga adapter.

Wil hier echter ook nog een extra beeldscherm aan hangen door middel van een usb naar vga adapter.

Iemand een kabel die dit ondersteund voor Mac os.

De kwaliteit hoeft niet van gamerskwaliteit te zijn, het is enkel om mijn werkterrein in logic en ableton te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:05
Matrox Dual/Triplehead is denk ik de beste oplossing inderdaad met 0,0 gepruts.Werk er zelf ook mee en is elke euro waard. Je kan hiermee 1, 2 of 3 externe schermen aansturen + gewoon je laptopscherm aanhouden. Je kunt de externe schermen mergen tot 1 megabreedbeeld. Ook voor gamen werkt deze setup top!

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 19-10-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:07
Na wat zoeken gister dit kabeltje besteld. Ben benieuwd of het gaat werken!
http://macupgrade.eu/cata...isplay-adapter-p-306.html

*update
Het werkt perfect!
Letterlijk plug and play. Drivers installeren en al mijn monitoren werden automatisch herkend :D

[ Voor 28% gewijzigd door JesseSebastian op 24-10-2011 11:15 ]

Pagina: 1