[iPod Touch 3G] ID3 tags aanmaken voor de iPod Touch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hey allemaal, mijn vriendin heeft sinds kort een iPod Touch 3G en loopt tegen een probleempje aan wat (waarschijnlijk) simpel op te lossen is. Ze is het type dat geen hele albums op de iPod wil, maar alleen individuele nummers die ze leuk vindt. Het probleem is echter dat al die verschillende nummers verschillende ID3 tags hebben (zo heet de metadata van een mp3'tje toch?) en het dus een grote puinhoop wordt op d'r iPod Touch. Nu had ik al het idee om een programma te zoeken waarin je gewoon nummers kunt slepen, en dan aan kunt geven wat de ID3 tags moeten zijn. Dus stel je sleept van artiest X 12 nummers van verschillende albums in dat programma en geeft dan aan dat ál die nummers afkomstig zijn van een bepaald album (de naam van het 'album' verzin je dus zelf).

Op die manier staan al die individuele nummers gewoon bij elkaar in het door haar aangemaakte albums dat te vinden is in de ID3 tags. Geen idee of jullie het nog begrijpen dus eventueel sorry daarvoor O-) Maar goed, ik heb dus zelf wat rondgezocht op Google, maar 9/10 websites laten rare freeware programma's zien wat ik niet helemaal vertrouw. Dus bij deze mijn vraag: weet iemand een simpel programma waarmee je ID3 tags gemakkelijk aan kunt passen bij de door jou geselecteerde nummers? (en eventueel album art toevoegen zou ook prettig zijn, maar geen directe vereiste).

Alvast bedankt :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram