hd6950 driver update probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik kan de driver van mijn grafische kaart niet updaten.
Mijn systeem: win 7 64bit, asus eah6950 1GB, Asus P8P67, i5 2500k, 6GB DDR3 Kingston
Alles geïnstalleerd in juli dit jaar, en heb nu driver version 8.801.

Alles werkt gelukkig (nog) wel, gamen zoals GTA4 en Split Second ook.
Maar ik vrees voor komende Games zoals Skyrim.

Via Catalyst, driver updates via autodetect of zelf zoeken vind ik de nieuwe drivers.(11-9 )
Ik download ze, dubbel-klik: extract, krijg de welkom pagina van Catalyst installeer manager, kies een taal (geprobeerd in nederlands en ook eens in het engels) en dan om te installeren. Niets gebeurt er. Ook na het kiezen om de oude via drivers te verwijderen via de Catalyst installeer manager gebeurt er niets.

Dan maar zelf oude drivers verwijderen, opnieuw opstarten en de nieuwe proberen installeren.
Ook niets.

Via apparaatbeheer krijg ik de boodschap dat er geen betere of nieuwere stuurprogramma's zijn.

De kaart verwijderd via hardware, opnieuw opgestart en de gedownloade driver proberen installeren. Ook niets.

Wat kan ik nog proberen? Ik weet het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Probeer nog eens je drivers te de-installeren, dan driversweeper eens erop los laten en desnoods ccleaner ook nog eens erop los laten alvorens je weer de drivers probeerd te installeren. Ook natuurlijk kijken of je niet een virusscanner op de achtergrond hebt mee lopen want die willen ook nog wel eens de boel blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:39:
Probeer nog eens je drivers te de-installeren, dan driversweeper eens erop los laten en desnoods ccleaner ook nog eens erop los laten alvorens je weer de drivers probeerd te installeren. Ook natuurlijk kijken of je niet een virusscanner op de achtergrond hebt mee lopen want die willen ook nog wel eens de boel blokkeren.
Bedankt voor de tips. Maar het helpt niet.
Alles weer uitgeprobeerd zoals ik eerder heb gepost. Deze keer met de driversweeper en anti-virus uitgeschakeld. Ccleaner durf ik niet, aangezien ik daar in het verleden serieuze problemen heb mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ccleaner lijkt mij vreemd dat je daar serieuze problemen mee gehad hebt want zelf gebruik ik die al meer als 2 jaar zonder problemen.

Maar ik lees net dat je via catalyst zelf telkens de update doet maar je kan beter die drivers eens downloaden van www.amd.com en dan nog eens proberen.

http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:36:
Dan maar zelf oude drivers verwijderen, opnieuw opstarten en de nieuwe proberen installeren.
Ook niets.

Via apparaatbeheer krijg ik de boodschap dat er geen betere of nieuwere stuurprogramma's zijn.

De kaart verwijderd via hardware, opnieuw opgestart en de gedownloade driver proberen installeren. Ook niets.

Wat kan ik nog proberen? Ik weet het echt niet meer.
Merci opnieuw voor je antwoord.
Ik was niet duidelijk met mijn post. Ik heb het ook al zonder catalyst geprobeerd.

Het zelfs de 11-10 geprobeerd. Zonder Catalyst.

De drivers staat in de map downloads. Antivirus en internet uitgeschakeld. Via Apparaatbeheer de drivers verwijderd, en apparaat verwijderd.
Daarna de computer opnieuw opgestart en via apparaat beheer het apparaat ingeschakeld en de driver laten installeren. Daarbij de computer de driver laten zoeken in de map downloads. Vreemd dat de oude (8,801) geïnstalleerd wordt.

Met mijn vorige pc's en graka's lukte het wel om ze te updaten. Zowel met nvidia en mijn vorige ati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het uiteindelijk zelf kunnen oplossen met deze hotfix:
MSDN: KB961894 – VC++ Post 2005 SP1 Redistributable - Home

Daarna dan de nieuwe driver uiteindelijk op 'normale wijze' kunnen installeren.
Pagina: 1