Toon posts:

slechtere vervangende gpu bij RMA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden stierf mijn xfx hd5870, dus moest ik het rma'en. 4launch, waar ik het kochte, stuurde het door naar xfx. Die zeiden dat ze geen vervangende 5870 konden regelen, en dus biedt 4launch me nu een Asus 6950 1gb als vervanging aan.

Ik heb het idee dat deze niet zo goed als mijn 5870 presteert na het lezen van een aantal reviews. Met mijn resolutie van 1920x1200 loopt zelfs de 6950 2gb telkens achter.

Wat voor rechten heb ik hier? Kan ik om een betere vervanging vragen?

bedankt voor het lezen, graag hoor ik je feedback

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 10:22
Hij zou wel sneller moeten zijn.

http://www.guruht.com/201...s-hd-6870-vs-hd-5870.html
Lees dat maar eens door.

• Smuuk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Je kan alleen maar iets vragen die hetzelfde waard is als je 5870 op de moment die dat die het begeeft.
Bv na 1 jaar is je 5870 veel minder waard dan de aankoopprijs.

Dus ik denk dat een goede deal hebt gedaan

[ Voor 12% gewijzigd door Smuuk op 16-10-2011 20:17 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:56
Je zou een vervangend, vergelijkend product moeten ontvangen, wanneer het product niet meer hersteld kan worden.

Als ik dan echter kijk naar de resultaten van Passmark dan zie ik dat de HD6950 best goed uit de verf komt ten opzichte van de 5870. Dus persoonlijk denk ik dat dit wel een goede vervanging kan zijn. Welke benchmarks had jij gevonden?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat het een nette aanbieding van 4launch is. Soms is de 5870 sneller maar meestal niet. Dan je heb dus een vergelijkbare kaart gekregen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als ik even snel wat benchmarks opzoek lijkt de 6950 soms net wat beter en soms net wat minder te presteren, afhankelijk van de gedraaide benchmark. Oftewel de 5870 en 6950 zijn gewoon gelijkwaardig.

Wat betreft je rechten, je hebt recht op reparatie of een gelijkwaardig vervangend product en dat is precies wat je ook hebt gekregen. Netjes afgehandeld van 4Launch dus.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:49

Hupske

AFCA

Woot ik zal een gat in de lucht springen bij zo een aanbieding.

Hier kan je rustig even alle benchmarks bekijken:
reviews: HD 6950 en HD 6970: nieuw high-end duo van AMD

Denk daarbij dat de 6950 2gb geheugen heeft en dat dat tegenwoordig toch wel voordelen heeft.
Ook voor CF is de kaart beter ondersteunt.

Ook kan je de 6950 nog proberen te flashen naar de 6970.

Oftuel het is een erg nette deal.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Dan ga ik dus gewoon voor de 6950. Ik zit al 2 maanden zonder gpu, dus ik ben al blij gewoon weer een werkende PC te hebben

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Als ik deze post van je lees;
ik probeerde vandaag een aftermarket koeler (zalman vf3000) op mijn xfx hd5870 te plaatsen. hierna wilde mijn pc niet meer POSTen en kreeg ik geen video output, wel actieve fans/hdds. Ik heb de 5870 vervangen met een andere kaart waarna mijn PC het weer gewoon deed, dus ik heb het idee dat ik mijn 5870 gesloopt zou kunnen hebben.

het toont wel nog levenssporen: de gpu-fan connector er op werkt, en als ik niet de twee power cables er mee verbindt dan gaat het piepen zoals normaal. Ik krijg echter via dvi helemaal geen output, en via vga (met een converter) krijg ik een wit scherm. Er valt geen fysieke schade aan op te merken.
...... heb je de koeler geprobeerd te vervangen en is dat ding daardoor kapot gegaan. Oftewel je hebt de kaart zelf gesloopt (?). Vervolgens ga je onterecht garantie claimen, krijg je toch een perfecte nieuwe kaart terug, en ga je hier ook nog zitten zeuren over zogenaamde rechten. Je mag je handjes dichtknijpen..

In mijn ogen is het oplichting.. Maar corrigeer me als ik het verkeerd heb.

[ Voor 46% gewijzigd door Lumics op 16-10-2011 20:31 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:31
Heel coulant van xfx, want die kunnen ook wel zien dat jij aan de koeler heb geknutsled

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:28:
Als ik deze post van je lees;

[...]

...... heb je de koeler geprobeerd te vervangen en is dat ding daardoor kapot gegaan. Oftewel je hebt de kaart zelf gesloopt (?). Vervolgens ga je onterecht garantie claimen, krijg je toch een perfecte nieuwe kaart terug, en ga je hier ook nog zitten zeuren over zogenaamde rechten. Je mag je handjes dichtknijpen..

In mijn ogen is het oplichting.. Maar corrigeer me als ik het verkeerd heb.
Wees even niet zo boos, ik vroeg me oprecht af of ik wel een gelijkwaardige kaart als vervanging zou krijgen. De HD 5870 heeft wel vaker dergelijke problem bij het vervangen van de koeling, dus ga niet zo snel zeggen dat ik het wel zelf gesloopt zou hebben.

Verwijderd

De 6950 is sneller als er DX11 wordt gebruikt. Ook is de kaart volgens mij koeler dan de 5870.

• Lumics
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Wees even niet zo boos, ik vroeg me oprecht af of ik wel een gelijkwaardige kaart als vervanging zou krijgen. De HD 5870 heeft wel vaker dergelijke problem bij het vervangen van de koeling, dus ga niet zo snel zeggen dat ik het wel zelf gesloopt zou hebben.
Door het verrichten van modificaties, vervalt het recht op garantie. Dat weet je zelf ook wel, aangezien je in het vorige topic aangaf de originele koeler terug te plaatsen en je gemorste koelpasta zo goed mogelijk weg te halen, alvorens je het ding RMA stuurt.

In principe heeft de controle van XFX hier dus gefaald. Als ze goed hadden gekeken zouden ze geconstateerd moeten hebben dat de koeler van de kaart is af geweest en het recht op garantie zou vervallen.

Je hebt nu dus pure mazzel dat ze dat niet hebben gezien, en je nu een andere kaart aanbieden.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:49

Hupske

AFCA

Lumics schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:48:
[...]

Door het verrichten van modificaties, vervalt het recht op garantie. Dat weet je zelf ook wel, aangezien je in het vorige topic aangaf de originele koeler terug te plaatsen en je gemorste koelpasta zo goed mogelijk weg te halen, alvorens je het ding RMA stuurt.

In principe heeft de controle van XFX hier dus gefaald. Als ze goed hadden gekeken zouden ze geconstateerd moeten hebben dat de koeler van de kaart is af geweest en het recht op garantie zou vervallen.

Je hebt nu dus pure mazzel dat ze dat niet hebben gezien een je een andere kaart aanbieden.
100% mee eens. Je mag niet eens zeuren om een betere kaart als ik dit lees.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Verwijderd

Topicstarter
de koeler zelf ging eerst kapot, daarom verving ik het, om niet 2 maanden op een RMA te hoeven wachten. of er nu koelpasta ergens tussen was gekomen of niet kan ik niet weten. Blijkbaar konden 4launch en xfx beiden geen sporen hiervan vinden.

Maar wie denk je wel niet dat je bent? Ik had een geldige reden om tot RMA over te gaan, je probeert me te vertellen dat ik hier zelf videokaarten zit te slopen en dan ga zeuren voor een betere. Ga iemand anders lopen beledigen zeg. Of lees eerst de threads die je gaat lopen opzoeken.

Ongelofelijk. Voor zij die iets redelijker hebben kunnen zijn, nogmaals bedankt.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

XFX geeft nog steeds garantie op fabrieksfouten ook al vervang je de cooler of ga je overclocken. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:01
Wat mcsluis aankaart is volledig terecht. Zodra je er zelf aan gaat rommelen, hoe netjes je dat ook doet, vervalt je garantie (niet bij XFX in dit geval) maar toch. Dat xfx je dan een kaart teruggestuurd heeft, die ongeveer gelijk is aan je vorige GPU, mag je inderdaad blij mee zijn.

Mcsluis kaart het netjes aan, het moet natuurlijk geen ruzie worden...

• Lumics
DanielWW2 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:59:
XFX geeft nog steeds garantie op fabrieksfouten ook al vervang je de cooler of ga je overclocken. ;)
Maar als een goede werkende kaart niet meer werkt nadat de consument de koeler heeft vervangen, dan is dat hoogstwaarschijnlijk geen fabrieksfout.

Dat de originele koeler defect was en dat deze daarom is vervangen, is niet op te maken uit het andere topic. Als dat ook het geval zou zijn, dan zou het ook niet nodig zijn om te 'testen' of de kaart het wel weer zou doen met de originele koeling.

Kort gezegd.. TS is mazzelaar van de dag ! ;)

@hierbeneden.. Ik geef alleen maar de feiten uit je topics weer. Op basis daarvan trek ik conclusies. Het enige dat ik zeg dat op het moment dat je zelf gaat knutselen dat de garantie vervalt. Jouw reacties zijn trouwens wel heel erg op de man, ik reageer volgens mij behoorlijk normaal. Ik snap dan ook niet zo goed waarom je zo boos wordt. Het is toch allemaal keurig netjes afgerond.. Daarnaast ben ik niet de enige hier die er zo over denkt. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Lumics op 16-10-2011 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
netjes? asjeblieft zeg.
Maar als een goede werkende kaart niet meer werkt nadat de consument de koeler heeft vervangen, dan is dat hoogstwaarschijnlijk geen fabrieksfout. ;-)
Zoals ik al heb gezegd, ik ben niet de enige die dit probleem heeft gehad met aftermarket koeling op een 5870.

De oude koeling was defect in de zin dat de ventilator vaak hard ging trillen en niet goed koelde. Het werkte, maar niet naar behoren.

Je probeert me hier van alles te beschuldigen, doe even normaal zeg.

Dit soort zaken zijn waarom ik niet van fora hou, er is altijd wel 1 zo iemand die vaak genoeg heeft gepost dat hij denkt dat hij zich zo kan gaan gedragen.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 19:07
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:55:
de koeler zelf ging eerst kapot, daarom verving ik het, om niet 2 maanden op een RMA te hoeven wachten. .
Tja het klinkt heel crue en stom maar dat had je dus niet moeten doen.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

je hebt mazzel gehad, TS. Het is dat het XFX is, maar eigenlijk had je geen recht op garantie. Niet zo in de verdediging schieten, komt je geloofwaardigheid niet ten goede.
Pagina: 1