Enkele maanden geleden heb ik ik de volgende pc overgenomen van een mede tweaker:
Processor : i7-920 C0
Moederbord : Gigabyte GA-EX58-UD4P A Bios F13
RAM : OCZ Gold XTC DDR3-2000 6GB ( 3x 2GB )
( OCZ Gold XTC OCZ3G2000LV2G )
Videokaart : Club3D GTX465 1024MB
Voeding : Antec EarthWatts 650W
Kast :CoolerMaster CM690
HDD's :
1x 74GB WD Raptor Black
1x 500GB WDC Black
1x 500GB Samsung Spinpoint
1x 320GB Samsung Spinpoint
In het begin heb ik heb 1 of 2 keer meegemaakt dat de pc niet in 1 keer wou opstarten, maar na een schone installatie en het verwisselen van de Raptor voor een OCZ Agility 3 wil de pc sinds kort niet meer in 1 keer opstarten. als ik de pc aanzet duurt het ongeveer 25 seconden voor hij door al het bios gezeur heen is.
Vraag 1: Kan dit sneller
Hierna krijg ik kort een laadbalkje te zien van windows (Windows 7 Ultimate) waarna het beeld uitgaat en ik het het windows opstart tunetje te horen krijg. Het beeld blijft echter zwart. Als ik op Reset druk herhaalt dit alles zich.
Houd ik echter de uitknop 5 seconden ingedrukt waardoor de pc uitgaat en start ik hem daarna weer op dan kan ik via het schermpje met opstartkeuze ( veilig modus etc.) via normaal opstarten de pc wel in windows krijgen en nu ook gewoon op dit forum een topic maken.
Vraag 2: Enig idee wat hier mis gaat en hoe ik weer in 1 keer kan starten?
Als er meer informatie nodig is met betrekking tot drivers dan hoor ik dit graag! en zal ik dit binnen enkele minuten toevoegen!
Gr.
Bas
Processor : i7-920 C0
Moederbord : Gigabyte GA-EX58-UD4P A Bios F13
RAM : OCZ Gold XTC DDR3-2000 6GB ( 3x 2GB )
( OCZ Gold XTC OCZ3G2000LV2G )
Videokaart : Club3D GTX465 1024MB
Voeding : Antec EarthWatts 650W
Kast :CoolerMaster CM690
HDD's :
1x 74GB WD Raptor Black
1x 500GB WDC Black
1x 500GB Samsung Spinpoint
1x 320GB Samsung Spinpoint
In het begin heb ik heb 1 of 2 keer meegemaakt dat de pc niet in 1 keer wou opstarten, maar na een schone installatie en het verwisselen van de Raptor voor een OCZ Agility 3 wil de pc sinds kort niet meer in 1 keer opstarten. als ik de pc aanzet duurt het ongeveer 25 seconden voor hij door al het bios gezeur heen is.
Vraag 1: Kan dit sneller
Hierna krijg ik kort een laadbalkje te zien van windows (Windows 7 Ultimate) waarna het beeld uitgaat en ik het het windows opstart tunetje te horen krijg. Het beeld blijft echter zwart. Als ik op Reset druk herhaalt dit alles zich.
Houd ik echter de uitknop 5 seconden ingedrukt waardoor de pc uitgaat en start ik hem daarna weer op dan kan ik via het schermpje met opstartkeuze ( veilig modus etc.) via normaal opstarten de pc wel in windows krijgen en nu ook gewoon op dit forum een topic maken.
Vraag 2: Enig idee wat hier mis gaat en hoe ik weer in 1 keer kan starten?
Als er meer informatie nodig is met betrekking tot drivers dan hoor ik dit graag! en zal ik dit binnen enkele minuten toevoegen!
Gr.
Bas