Toon posts:

overclocken fps drop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In de morgen had ik mijn amd athlon 250 van 3.0 ghz naar 3.5 ghz geclockt en had het volt van 1404 naar 1417 gedaan.

Vervolgens ging ik mijn gt 220 ook nog iets overclocken ongeveer 50 mhz bij elke, toen wou ik even testen of de frames ook omhoog zijn gegaan maar tot mijn verbazing was hij eigelijk naar beneden gegaan.

op 3dmark vantage had ik maar 3 frames (normaal rond de 8 zonder overclock) en op crysis benchmark maar 20 en( normaal 25 zonder overclock)

Dus ik dacht dat ik mijn computer ff moet herstarten maar toen stond en overclocking failed en overvolding failed :(

Ik weet dat het geen echt game computer is maar ik zou toch graag willen weten waar dit aan ligt of lag.

Dus moest ik het volt nog wat hoger zetten zodat hij stabieler wordt :0?

Mijn hardware:

windows 7 ultimate 64 bit
Amd Athlon II 250 (3.0 ghz)
Nvidia geforce gt 220
4.0GB Dual-Channel DDr3 717 mhz (9-9-9-24)
M4N68T-M-V2 (AM3)

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Nvidia 280 drivers zin corrupt.. ik heb het probleem somsook met een GTX 580 lightning dat de fps op 40 blijft hangen ligt aan nvidia .. mischien ff alt +tab doen een paar keer als je in een game zit.

Kijk niet naar benchmarks dat zijn geen games

[ Voor 30% gewijzigd door A87 op 16-10-2011 21:06 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voordat je gaat gamen eerst zeker weten dat zowel CPU als GPU OC's stabiel zijn. Bij een videokaart is het zo dat als de OC niet stabiel is, de kaart fouten gaat maken en dingen opnieuw moet doen, daarom heb je waarschijnlijk minder frames dan zonder OC.

Edit : Kicken is pas na 24 uur toegestaan, niet zo snel kicken dus.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 16-10-2011 21:09 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03

Shunt

Boe

Lias schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:06:
Nvidia 280 drivers zin corrupt.. ik heb het probleem somsook met een GTX 580 lightning dat de fps op 40 blijft hangen ligt aan nvidia .. mischien ff alt +tab doen een paar keer als je in een game zit.

Kijk niet naar benchmarks dat zijn geen games
offtopic:
Ik heb nooit gedacht dit ooit zelf te moeten zeggen maar let AUB eens een beetje meer op je spelling vouten. installeer een woorden boek in je browser of zo en controleer je teksten hier mee.

Benchmarks zijn geen games maar wel gewoon op de zelfde manier gebouwd als een game het enige verschil is dat je zelf geen invloed hebt op de doorloop van de "game" of benchmark. Waar je in een game afwijkingen hebt door verschillende posities of tijden waar je bent in de game heb je dit niet in een benchmark. Iedere keer het zelfde stuk met de zelfde volgorde voor ieder systeem. En met verschillende soorten benchmarks test je verschillende aspecten van een videokaart / CPU.

Een benchmark is een relatief redelijke representatie van prestaties van je videokaart in games.

Over het huidige probleem probeer eens een andere driver en probeer eens rustiger aan te overklokken het is namelijk goed mogelijk dat je pc in een soort van safe mode is gevlogen omdat je hem te ver ge pushed hebt. Wat ik vroeger altijd deed bij het OCen is per 5 mhz FSB overclocken en dan iedere keer een benchmark draaien en kijken of hij stabiel was. Als hij stabiel was op naar de volgende 5mhz en zo maar door en door tot de max behaald was en hij begon met crashen of stotteren.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:23:
[...]

offtopic:
Ik heb nooit gedacht dit ooit zelf te moeten zeggen maar let AUB eens een beetje meer op je spelling vouten. installeer een woorden boek in je browser of zo en controleer je teksten hier mee.

Benchmarks zijn geen games maar wel gewoon op de zelfde manier gebouwd als een game het enige verschil is dat je zelf geen invloed hebt op de doorloop van de "game" of benchmark. Waar je in een game afwijkingen hebt door verschillende posities of tijden waar je bent in de game heb je dit niet in een benchmark. Iedere keer het zelfde stuk met de zelfde volgorde voor ieder systeem. En met verschillende soorten benchmarks test je verschillende aspecten van een videokaart / CPU.

Een benchmark is een relatief redelijke representatie van prestaties van je videokaart in games.

Over het huidige probleem probeer eens een andere driver en probeer eens rustiger aan te overklokken het is namelijk goed mogelijk dat je pc in een soort van safe mode is gevlogen omdat je hem te ver ge pushed hebt. Wat ik vroeger altijd deed bij het OCen is per 5 mhz FSB overclocken en dan iedere keer een benchmark draaien en kijken of hij stabiel was. Als hij stabiel was op naar de volgende 5mhz en zo maar door en door tot de max behaald was en hij begon met crashen of stotteren.
Ik denk niet dat het aan drivers ligt want dat zijn de nieuwste beta drivers die bf3 sneller liet draaien :P

Mischien kan ik beter ook in stappen van 5 mhz doen in plaats van 10 of meer maar meestal doe ik daarna altijd even stabiliteits test met prime 95 voor ongeveer 12 minuten.

Maar ik heb heb nu op 220 staan en multiper 15x dat is dus 3300 maar als ik hem iets verder overclock krijg ik overclock failed.

Maar als ik de voltage van 1.404 naar bijvoorbeeld 1.425 doe kan ik hem toch wel hoger krijgen dan 3.3 ghz?

Laatst toen ik de voltage iets omhoog deed toen kreeg ik opeens blauw scherm :(

Mijn doel is om 3.5 ghz te halen en daarna ga ik videokaart weer iets overclocken voor betere prestatie vermogen :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:30:
[...]

Ik denk niet dat het aan drivers ligt want dat zijn de nieuwste beta drivers die bf3 sneller liet draaien :P

Mischien kan ik beter ook in stappen van 5 mhz doen in plaats van 10 of meer maar meestal doe ik daarna altijd even stabiliteits test met prime 95 voor ongeveer 12 minuten.

Maar ik heb heb nu op 220 staan en multiper 15x dat is dus 3300 maar als ik hem iets verder overclock krijg ik overclock failed.

Maar als ik de voltage van 1.404 naar bijvoorbeeld 1.425 doe kan ik hem toch wel hoger krijgen dan 3.3 ghz?

Laatst toen ik de voltage iets omhoog deed toen kreeg ik opeens blauw scherm :(

Mijn doel is om 3.5 ghz te halen en daarna ga ik videokaart weer iets overclocken voor betere prestatie vermogen :)
Het probleem met OC'en is dat het onvoorspelbaar is. Vroega probeerde ik altijd de beste cpu met de beste stepping te krijgen en dan ook nog eens geheugen chippies uit zoeken van een bepaald type (weet even de naam niet meer maar die dingen waren goddelijk toen). En zelfs dan was het een gok hoe ver die cpu zou gaan. Soms is het de CPU die niet verder wil of de North bridge of mischien het geheugen wel. Speel met instellingen probeer (met kleine beetjes)de voltages te verhogen. En blijf die benchmarks doen om te kijken of je een FPS verhoging krijgt ja of nee.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:36:
[...]

Het probleem met OC'en is dat het onvoorspelbaar is. Vroega probeerde ik altijd de beste cpu met de beste stepping te krijgen en dan ook nog eens geheugen chippies uit zoeken van een bepaald type (weet even de naam niet meer maar die dingen waren goddelijk toen). En zelfs dan was het een gok hoe ver die cpu zou gaan. Soms is het de CPU die niet verder wil of de North bridge of mischien het geheugen wel. Speel met instellingen probeer (met kleine beetjes)de voltages te verhogen. En blijf die benchmarks doen om te kijken of je een FPS verhoging krijgt ja of nee.
Ik heb het langzamerhand iets omhoog gedaan en zit nu op 3.6 ghz met maximale tempratuur van 53 graden :)

Ik laat prime 95 hele nacht even aanstaan om te kijken of hij stabiel is/blijft :)

Ik wil de mensen die gereageerd hebben even bedanken :)

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:24:
[...]

Ik heb het langzamerhand iets omhoog gedaan en zit nu op 3.6 ghz met maximale tempratuur van 53 graden :)

Ik laat prime 95 hele nacht even aanstaan om te kijken of hij stabiel is/blijft :)

Ik wil de mensen die gereageerd hebben even bedanken :)
Laat ook even weten of het je gelukt is en zo je met welke setting,. Altijd handig voor mede tweakers...

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1