Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Beste GoT'ters,

ik ga binnenkort een tablet kopen. Probleem is dat ik dat ding voor november moet hebben (en dus een model moet hebben dat al in de winkel ligt) maar wel graag wil kunnen upgraden naar Ice Cream Sandwhich zonder te rooten (dat komt over 2 jaar bij Android 6 wel een keer). Ik wilde voorkomen wat mij destijds bij de HTC HD2 is gebeurd: geruchten (en halve bevestigingen van HTC) dat hij een upgrade van WM6.5 naar WP7 zou krijgen en uiteindelijk niet.

Ik had echter moeite uit te zoeken welke bedrijven al expliciet een upgrade hebben beloofd. Vandaar dit topic :)

Dus: welke tablets gaan wel en niet op ICS draaien?

Update: inmiddels is 4.0 een tijdje geleden aangekondigd
onderstaande hebben een confirmed upgrade in de toekomst op 28-10-2010

Acer
(Iconia Tab)
  • A100
  • A500 + A501
Asus
(Eee Pad)
  • Transformer TF101
  • Slider SL101
Nog geen tijdsindicatie
HTC
  • Flyer
Motorola
  • Xoom
Later is de tweet met bekendmaking (6 weken na openbaarmaking ICS source) verwijderd
Samsung
  • Galaxy Note
  • Galaxy Tab 7.0 Plus
  • Galaxy Tab 7.7
  • Galaxy Tab 8.9
  • Galaxy Tab 10.1
Sony
  • Tablet P
  • Tablet S
Toshiba
  • AT200

[ Voor 39% gewijzigd door dtech op 29-10-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:35:
Beste GoT'ters,

ik ga binnenkort een tablet kopen. Probleem is dat ik dat ding voor november moet hebben (en dus een model moet hebben dat al in de winkel ligt) maar wel graag wil kunnen upgraden naar Ice Cream Sandwhich zonder te rooten (dat komt over 2 jaar bij Android 6 wel een keer). Ik wilde voorkomen wat mij destijds bij de HTC HD2 is gebeurd: geruchten (en halve bevestigingen van HTC) dat hij een upgrade van WM6.5 naar WP7 zou krijgen en uiteindelijk niet.

Ik had echter moeite uit te zoeken welke bedrijven al expliciet een upgrade hebben beloofd. Vandaar dit topic :)

Dus: welke tablets gaan wel en niet op ICS draaien?
Als google de sourcecode vrijgeeft dan komt er ongetwijfeld een Cyanogenmod 9 en die zal wel gepoort worden naar aardig wat tablets.

Ik zou voorzichtig zeggen dat als de tablet een Tegra 2 chipset heeft dat de kans vrij groot is dat er een ICS poort voor komt.

Daarnaast hebben enkele fabrikanten het volgens mij wel aangekondigd maar dat is in het verleden niet altijd betrouwbaar geleken en het kan ook wel enkele maanden duren voordat ze het daadwerkelijk uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Geen bedrijven hebben nog een update beloofd, want ICS is officieel nog helemaal niet uitgebracht, laat staan aangekondigd. Dit komt pas deze week, de 19e. Dus nog even wachten en je hebt hopelijk uitsluitsel.

Wel is het zo dat Google samen met een aantal partners een tijd terug heeft aangekondigd dat de devices van die partners minimaal anderhalf jaar lang updates zullen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch hoop ik dat er redelijk snel duidelijkheid in gaat komen. En dat als de update naar de Samsung Galaxy Tab 10.1 gaat komen, Samsung is een keer snel iedereen van de update gaat voorzien. Met hun support van de eerste 7-inch tab was ik ook niet echt tevreden. Wacht nog steeds op de Android 2.3 update die via kies uitgerold dient te worden lol

<3 Trolling ? :P:P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou dan voor de Motorola Xoom gaan.
Zoals je waarschijnlijk weet is Motorla deels door Google gekocht. Volgens de laatste geruchten zal deze dus als een van de eerste worden geupdate naar ICS

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
De Xoom is ook een dev-device dus die zal sowieso wel ICS gaan draaien.

Alle Tegra2 tabs en de Samsung tabs zullen wel overgaan naar ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Dank jullie wel voor de info. Ik wacht de Android 4 announcement van vandaag af, dan zet ik het op een rijtje.

Samsung is inderdaad een goede aangezien ze de Nexus Prima (oid) maken, dus misschien komt er een Nexus tablet van ze. Maarja he, KIES...

Xoom is inderdaad ook een goed idee.

Misschien komt Google inderdaad met een 4.0 dev tablet

HTC maak gewoon capabele (Android) producten, maar met updaten zijn ze niet heel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:02:
[...]

Als google de sourcecode vrijgeeft dan komt er ongetwijfeld een Cyanogenmod 9 en die zal wel gepoort worden naar aardig wat tablets.

Ik zou voorzichtig zeggen dat als de tablet een Tegra 2 chipset heeft dat de kans vrij groot is dat er een ICS poort voor komt.

Daarnaast hebben enkele fabrikanten het volgens mij wel aangekondigd maar dat is in het verleden niet altijd betrouwbaar geleken en het kan ook wel enkele maanden duren voordat ze het daadwerkelijk uitbrengen.
Mits de recentere tablets (de >B70 series en jongere Asus Transformers bijvoorbeeld) te rooten zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:52
dtech schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:07:

HTC maak gewoon capabele (Android) producten, maar met updaten zijn ze niet heel snel
Ben ik absoluut niet met je eens; als je kijkt naar Android telefoons tenminste (en laten we eerlijk zijn, daar zit meer historie dan bij de telefoons), dan zul je zien dat HTC meer en sneller updates weggeeft dan menig andere fabrikant. Samsung, SE en Motorola laten dat in Europa echt slechter zien dan HTC in mijn ervaring.

edit:
Ik denk overigens wel dat de Xoom je de beste kansen biedt (zonder rooten dan). Niet omdat het een Motorola is, maar omdat het een dev device is.

[ Voor 13% gewijzigd door Gugger op 18-10-2011 19:53 ]

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gugger schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:52:
[...]

Ben ik absoluut niet met je eens; als je kijkt naar Android telefoons tenminste (en laten we eerlijk zijn, daar zit meer historie dan bij de telefoons), dan zul je zien dat HTC meer en sneller updates weggeeft dan menig andere fabrikant. Samsung, SE en Motorola laten dat in Europa echt slechter zien dan HTC in mijn ervaring.
HTC meer updates? Tot huidige generatie Android telefoons van HTC is het maar de gok hoe en wat je geüpdate krijgt... Die huidige generatie moet zich nog bewijzen met updates. Voorlopig is het veel bla bla en weinig laten zien. Samsung overigens zelfde verhaal tot de huidige/vorige generatie telefoons maar ze zijn zelfs voor de Galaxy S nog updates aan het maken. Vermoedelijk word 2.3.5/2.3.7 de laatste versie. Niet zoals bij de Desire 2.3.3 met veel moeite.

Je nu met de huidige toestellen van Samsung wel netjes updates langskomen. De Ace krijgt een fatsoenlijke update, Galaxy SII, Galaxy S+ en zo krijgen al die toestellen fatsoenlijke updates.

SE wil op al zijn toestellen die nu op de markt zijn en officieel worden verkocht ICS voor uitbrengen. Motorola was tot op heden altijd huilen met updates en traag. Dit schijnen ze ook opgelost te hebben eindelijk...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Denk eerder dat de Xoom2 op 4.0 draait en dat de oude Xoom links blijft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is overigens wel te hopen dat de genoemde fabrikanten dit topic ook lezen en hier aan gaan werken.
Ze zijn gewoon allemaal te traag met het uitbrengen van updates. Het zal mij niks verbazen dat wij met zijn allen weer z'n 3 of 4 maanden moeten gaan wachten op de Ice Cream Sandwich update, dat blijft naar mijn mening onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Daarom dan ook dat ik een Asus of een Xoom in de opruiming zometeen ga kopen en niet wachten op de eerste fatsoenlijke tablet met 4.0 ICS. Zal toch wederom lang gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zoek een device waar wat leuke custom roms voor zijn die nog actief zijn met een moderne tegra2 chip, dan is de kans heel groot dat je ook een 4.0 ICS upgrade zal krijgen. Je kan veel beter kijken waar de community voor gaat werken dan waar de ontwikkelaars wellicht ooit eens veel te laat een update voor gaan uitbrengen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsOItalO
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-08 10:37
Vandaag is net de aankondiging gedaan dat ook de ASUS Eee Pad Transformer een upgrade zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Acer Iconia tablets krijgen een upgrade, maar of je daar nou blij mee moet zijn.

Ik ga een lijstje met confirmed upgrades maken in de TS

edit:

7-inch HTC Flyer confirmed upgrade

[ Voor 32% gewijzigd door dtech op 26-10-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Samsung Galaxy tab 10.1 word ook geupgraded naar android 4.0

Samsung heeft al laten weten dat haar nieuwste Galaxy tablets, waaronder de Galaxy Tab 10.1, Galaxy Note en de Galaxy Tab 7.7, uiteindelijk allemaal voorzien worden van Android 4.0. Maar, wellicht is dit niet meer weggelegd voor de originele 7 inch Galaxy Tab. Hierover heeft Samsung nog geen mededelingen gedaan. Ook over de Galaxy Tab 10.1V is niks bekend maar we kunnen wel raden dat Samsung hier geen aandacht meer aan gaat besteden. De Android 4.0 update voor de tablets zal wat langer duren dan bij andere fabrikanten door de toevoeging van Samsung’s eigen TouchWiz schil.

Bron: Klik!

[ Voor 10% gewijzigd door _David_ op 28-10-2011 17:17 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Lijst samsung toestellen die ICS krijgen is ook bekend.
Pagina: 1