Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 8 dev preview resetten naar windows 7

Pagina: 1
Acties:

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Topicstarter
Ik heb de windows 8 developer preview gedownload en ik zit al meer als een maand ermee opgescheept. Weet iemand hoe ik mijn pc volledig terug kan resetten naar windows 7.

De reset knop die in de preview aanwezig is werkt niet bij mij.

Ik heb een laptop van hp, Compaq.

Bedankt. :)

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is gewoon een reinstall dan niet het makkelijkste?

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:21
Ha witeken,

Ik mag hopen dat je de recovery cd's/dvd's gebrand en/of gemaakt hebt toen de laptop 'out of the box' kwam.
Daarnaast moet je even checken of de recovery partitie nog bestaat. (meestal wordt deze met rust gelaten, maar soms kan het fout gaan).

Kun je deze 2 punten 2x positief beantwoorden, dan is het een kwestie van recovery disks opzoeken en de recovery starten en laten draaien.
VOOR GE BEGINT: Alle data gaat verloren op de systeem partitie. Maak daarom eerst een back up!

Heb je geen van deze 2 punten meer, maar nog wel een win 7 installatie dvd, dan is het een kwestie van 'clean install'. Mocht de installer de foutmelding geven in de trend van: kan installatie niet voltooien.
Linux live cd en met de systeem tools de schijf formatteren (Neem hiervoor wel rustig de tijd en klik niet haastig. Mocht de hdd uit meerdere partities bestaan, dan voorkom je hiermee dat je nodig data verlies lijdt)

Succes !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Helaas is het bij Microsoft onmogelijk om een versie terug te gaan. Aangezien je bij een nieuwere versie altijd meer functies krijgt, kun je die niet meer terugzetten naar een vorige versie van Windows. Een verse installatie zou ik dan ook aanraden.