Auto importeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik sta op het punt om een auto in Engeland te kopen, omdat het zondag is kan ik de betreffende instanties niet bellen, en ik heb toch graag een beeld van wat me te wachten staat.

De auto staat in Londen, ik heb er al een aanbetaling op gedaan.
Ik heb een enkeltje Gatwick Airport en een plaats op de ferry naar Duinkerken.
De auto heeft nog 8 maanden MOT (=Engelse APK)

Wat ik graag zou willen weten is hoe je in Engeland een auto overschrijft.
1-Gaat dat ook op het postkantoor?
2-Welke papieren moet ik minimaal overhandigd krijgen?

3-ik hoorde dat ik de auto tijdelijk kan verzekeren zodat ik er in Nld mee kan rijden, hoe werkt dat met een engels kenteken?
4-hoe veel dagen heb ik om naar de RDW te gaan en de auto officieel te importeren?

Thx !

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom zou je daarvoor de instanties moeten bellen (anno 2011)?

Even zelf [Google=auto importeren uit engeland] want je bent echt niet de eerste ;)

Goeie hit: Auto invoeren: stappenplan

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 16-10-2011 17:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Jouw links gaan uit van 3rd party shippers zoals de Nigeriaanse oplicht trucs en een importbedrijf dat zichzelf aanraadt om de auto te importeren. Ik wil de auto zelf ophalen.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sjonge jonge...

RDW.nl -> Veelgestelde vragen -> Ik wil een voertuig invoeren. Hoe krijg ik een Nederlands kenteken?
Als u in het buitenland een voertuig heeft gekocht en u wilt dit invoeren in Nederland, dan moet u hiervoor een Nederlands kenteken aanvragen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik zou de auto heel goed na laten lopen sinds de Engelse keuring geen ruk voorstelt, zelfs vergeleken met de APK ;)

Buiten dat gewoon de RDW bellen en die kunnen je alles vertellen!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kan de auto verzekeren op chassisnummer, ipv kenteken. Een goeie verzekeraar kan je daar makkelijk mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je hebt een V5 (exportformulier) nodig. Daarmee kan je naar Nederland rijden. Officieel mag dat niet, omdat je geen auto op buitenlands kenteken in bezit mag hebben ivm belastingontduiking, maar daar is bij ons nog nooit een probleem van gemaakt. Met de auto + V5 ga je naar de RDW, bij voorkeur in Schiedam, en daar importeer je 'm. Daar betaal je 53 euro voor het kentekenbewijs plus het restant BPM. Daarna moet 'ie asap APK gekeurd worden.

Er zijn wel een aantal dingen om rekening mee te houden. Engelsen knutselen graag, maar voor performanceauto's zou ik echt voor eentje gaan die bone-stock is. Vaak is het knutselwerk namelijk van bedenkelijke kwaliteit. Houd er rekening mee dat het lichtbeeld niet klopt van de koplampen en dat je deze om moet bouwen, een lenssticker voldoet hiervoor niet!

De auto moet verzekerd zijn, zowel in Nederland als in Engeland! Verzeker 'm ter plekke op chassisnummer, er zijn niet veel maatschappijen die dat doen dus houd voor het eerste jaar rekening met hogere premies. Als je besluit 'm op een eendagskenteken te halen dan moet je 'm ook op chassisnummer verzekeren, op dat kenteken kan je geen verzekering afsluiten.

Zie ook: http://www.direct.gov.uk/...ortingAVehicle/DG_4022582

En als laatste, misdraag je niet in Engeland. Als jij als buitenlander in een Engelse auto gesnapt wordt op een overtreding heb je echt wat uit te leggen.

[edit]
Nadat je de auto gekocht hebt stop je bij het eerste de beste tankstation en ruim je de auto helemaal op en stofzuig je deze. Reken er maar op dat je bij de douane voor de boot eruit gepikt wordt en als er een drugshond aanslaat (die ook reageert op oude marihuanalucht) of ze vinden iets dat verboden is (drugs, wapens, gereedschap binnen handbereik) dan mag je een nachtje extra blijven.

[edit2]
Zorg dat je een kopie van de advertentie uitgeprint bij je hebt bij de V5 en dat deze binnen handbereik liggen. Dat maakt het veel makkelijker om wat dingen te verklaren bij de politie of de douane indien nodig.

[edit3]
Wat heb je eigenlijk gekocht?

[ Voor 27% gewijzigd door AtleX op 16-10-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Bedankt Atlex ! Ik ga de verkoper om een V5 verzoeken.En de MOT papers want die maken het invoeren wel zo makkelijk.Ik ga op chassisnummer letten. Ik print de advertentie uit. Ik verwacht geen dope in de auto. Het gaat om een Suzuki .

[ Voor 4% gewijzigd door PZOOO op 05-11-2011 13:27 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 01:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Leuk! Leuk autootje ook!

Keep us posted :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
ik heb om het V5 form en MOT form gevraagd : het antwoord van de verkoper

" knip knip knip"

Ik weet niet zo goed wat een DVLA is maar ik denk dat het een RDW achtige instantie is.
Is het voorstel van de verkoper bonafide? Of kan ik beter zorgen dat de auto op de dag van verkoop wel op zijn eigen naam staat, zodat we die samen kunnen overschrijven?

[ Voor 43% gewijzigd door PZOOO op 18-10-2011 23:48 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 17:21
Driver and Vehicle Licensing Agency

http://www.dft.gov.uk/dvla/vehicles.aspx

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Leuke auto inderdaad! :)

De grammatica/spelling van de verkoper :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
PZOOO schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:59:
Ik weet niet zo goed wat een DVLA is maar ik denk dat het een RDW achtige instantie is.
Is het voorstel van de verkoper bonafide? Of kan ik beter zorgen dat de auto op de dag van verkoop wel op zijn eigen naam staat, zodat we die samen kunnen overschrijven?
Lijkt me wel bonafide. Ik weet niet hoe het in de UK geregeld is natuurlijk, maar in Nederland krijg je een als gestolen geregistreerd voertuig niet overgeschreven. Als ik de procedures zo lees (http://www.direct.gov.uk/...steringAVehicle/index.htm) gaat het in de UK niet via een postkantoor zoals hier, maar allemaal nog per old school formulieren per de post.

De vraag is eigenlijk of hij zomaar mag tekenen, dit voor de verkoop van de auto van zijn broer. Maar goed, hij heeft dat V5 formulier, dus ik weet niet of er echt aanleiding is tot zorgen. Je zou nog eens dat DVLA kunnen contacten om te vragen hoe je kunt achterhalen of alles wel legitiem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Heel erg bedankt voor de input weer. ik heb zojuist (op mijn verzoek) alvast wat scans van zijn documenten gekregen, ik denk dat het wel voldoende is zo :)

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
"De auto moet verzekerd zijn, zowel in Nederland als in Engeland! Verzeker 'm ter plekke op chassisnummer, er zijn niet veel maatschappijen die dat doen dus houd voor het eerste jaar rekening met hogere premies. Als je besluit 'm op een eendagskenteken te halen dan moet je 'm ook op chassisnummer verzekeren, op dat kenteken kan je geen verzekering afsluiten."

Mijn verzekeraar UNIVE weigert om de auto te verzekeren als ik geen eendagskenteken heb.
De RDW weigert een eendagskenteken te geven en zeggen dat ik in de UK een export license moet zien te bemachtigen.
Ik zie her en der dat alles in de UK via de post verloopt.

Als ik al een export license heb, weigert UNIVE nog steeds te verzekeren omdat ze alleen Nederlandse kentekens verzekeren. Ik heb geen ervaring met engelse verzekeraars (als dat online gaat vraag ik me af of ik als buitenlander een verzekering kan afsluiten).

Dit werkt dus niet zo soepel. heeft iemand een goede suggestie?

[ Voor 16% gewijzigd door PZOOO op 18-10-2011 14:33 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Moet je wel een trekauto en benodigde rbw hebben he.

Maar waarom kan je geen UK export license krijgen?

Ennuh, waarom heb je dit niet uitgezocht voordat je de auto kocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Yeah, nog eens met UNIVE gebeld en ze hebben de auto verzekerd, ik ontvang deze week de groene kaart. deze is voorlopig 30 dagen geldig.

_/-\o_

allen bedankt voor het meedenken. (behalve die ene die meteen zo moeilijk deed : reageer dan gewoon niet) :)

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:33:
Moet je wel een trekauto en benodigde rbw hebben he.

Maar waarom kan je geen UK export license krijgen?

Ennuh, waarom heb je dit niet uitgezocht voordat je de auto kocht?
Rijbewijs? Zolang de aanhanger minder dan maximaal 1500kg moet wegen is rijbewijs B voldoende 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 11:30

SeatRider

Hips don't lie

PZOOO schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:44:
Yeah, nog eens met UNIVE gebeld en ze hebben de auto verzekerd, ik ontvang deze week de groene kaart. deze is voorlopig 30 dagen geldig.

_/-\o_

allen bedankt voor het meedenken. (behalve die ene die meteen zo moeilijk deed : reageer dan gewoon niet) :)
Wanneer ga je 'm halen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Napo schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:54:
[...]

Rijbewijs? Zolang de aanhanger minder dan maximaal 1500kg moet wegen is rijbewijs B voldoende 8)
Ligt aan het gewicht van het trekkende voertuig he ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
EWK schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:10:
[...]

Ligt aan het gewicht van het trekkende voertuig he ;)
Binnekort niet meer :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Yeah, ik heb de auto, rijdt super ! Ik heb er veel originele papieren bij gekregen.
Maar nu is de auto nog op engels kenteken..hij is wel verzekerd tot de volgende maand.
Engelse APK loopt tot april 2012.

Hoe lang mag ik er mee rondrijden voor ik hem bij RDW moet hebben ingevoerd? Of mag ik helemaal niet rijden tot ik een Nl's kenteken heb?

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Wat voor kenteken heb je nu? Want je moet een NL kenteken hebben.

Zonder kenteken betaal je ook geen MRB, dus je loopt nu een groot risico.

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 26-10-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Het zijn engelse kentekenplaten.
Ja dat dacht ik ook al. (is is de MRB maar 40€ per kwartaal)
Ik ben van plan om vrijdag naar de RDW te rijden.

Hoe hoog is de boete als ik onderweg aangehouden word zonder NL'se invoering/kenteken?

[ Voor 8% gewijzigd door PZOOO op 26-10-2011 17:02 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PZOOO schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:22:
Hoe lang mag ik er mee rondrijden voor ik hem bij RDW moet hebben ingevoerd?
0 Dagen, eigenlijk mag je 'm niet eens op Engelse platen naar Nederland rijden maar ik heb nog nooit gehoord van mensen die daar problemen mee kregen.
PZOOO schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:01:
Hoe hoog is de boete als ik onderweg aangehouden word zonder NL'se invoering/kenteken?
Hoog, je wordt gepakt voor belastingontduiking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1014271

Goede dag mensen.. hierbij heb ik even wat informatie nodig..

Ik heb een auto geïmporteerd uit Japan.
Hij is al ingeklaard. Hij heeft geen type goedkeuring heb vernomen dat hij een type goedkeuring veel makkelijker in Engeland kan krijgen dan in Nederland..

Enig advies iemand die de weg kent waar je in de uk een vehcile aproval kunt halen.. zo gezegd een individuele keuring..

Auto is van bouwjaar 2006.
Zoizo hij de RDW in Nederland gaat het moeilijk maar via uk veel makkelijker want uk valt nog onder EU. Lichtbeelden aanpassen etc kan ik zelf wel.. mistlampen inbouwen kan ik ook. Alleen voor de eu type goedkeuring of iemand me een adresje kan geven etc ?

Tot snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 10:09

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

*offtopic* Dit is wel een hele knappe necro-post. *offtopicoff*

Ik denk dat je meer kans van slagen heb als je even een eigen topic opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1014271

Goede dag mensen.. hierbij heb ik even wat informatie nodig..

Ik heb een auto geïmporteerd uit Japan.
Hij is al ingeklaard. Hij heeft geen type goedkeuring heb vernomen dat hij een type goedkeuring veel makkelijker in Engeland kan krijgen dan in Nederland..

Enig advies iemand die de weg kent waar je in de uk een vehcile aproval kunt halen.. zo gezegd een individuele keuring..

Auto is van bouwjaar 2006.
Zoizo hij de RDW in Nederland gaat het moeilijk maar via uk veel makkelijker want uk valt nog onder EU. Lichtbeelden aanpassen etc kan ik zelf wel.. mistlampen inbouwen kan ik ook. Alleen voor de eu type goedkeuring of iemand me een adresje kan geven etc ?

Tot snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:20

-tom-562

Oliesjeik

Wat heb je zelf al gevonden? Ik kan mij niet voorstellen dat dit nog nergens is besrpoken op het internet?

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1