Toon posts:

"Wireless networks detected" maar vervolgens niets in lijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Een vaak probleem met mijn Asus EeePC 4G. Heb de driver van de Asus website gehaald en heb er voor gekozen alleen de driver te installeren voor wireless. Nu krijg ik gewoon een ballonnetje te zien die zegt dat er draadloze netwerken zijn gevonden maar vervolgens, als ik daar op klik, krijg ik de melding "no wireless networks were found in range'. Met de utility werkt het wel gewoon maar die is behoorlijk onhandig en gebruik liever gewoon die van Windows zelf. Heb WZC al opnieuw gestart maar dat werkt niet..

Driver verwijderd en opnieuw installeren eveneens. Erg vreemd.. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Vond hier ook al iets, maar dit helpt niet.
http://www.sharkyforums.com/showthread.php?t=283401

Wie weet er toevallig hoe dit op te lossen is?

thanks.

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:32
Dus de utility geeft wel netwerken aan?

Heb je al geprobeerd die utility te verwijderen/uninstallen dan geeft ie ze waarschijnlijk wel gewoon in het draadloze netwerk gebeuren van windows aan.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, de utility geeft gewoon de netwerken aan. Maar inmiddels heb ik XP opnieuw geinstalleerd en heb ik de Utility dit keer niet geinstalleerd. Enkel de driver. Windows zegt zelf dat ie netwerken vindt. Ik krijg een ballonnetje te zien en die zegt "netwerken gevonden". Maar als ik daar op klik laat ie niets zien! Er staat dan "no networks found in range".

Driver al tig keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. meerdere versies geprobeerd. Oud en nieuw.

Het gaat om een Atheros AR5007EG.

Wel vreemd dat er geen IPv4 staat bij de eigenschappen van de wireless connection. Ook niet bij de Ethernet connection maar die werkt wel gewoon..

• Cpt_ZakLamP
Probeer het is met deze drivers dan?

Klik

Verwijderd

Topicstarter
m11tch schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:19:
Probeer het is met deze drivers dan?

Klik
Die heb ik ook al geinstalleerd ...

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:10
Staat de wlan niet met een switch op de laptop zelf uit?

Verwijderd

Topicstarter
WLAN switch staat aan.

Doe ik hem opnieuw aan, krijg ik direct een ballonnetje te zien met "network detected"

/edit: ben even eten

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een video van het probleem gemaakt :P

YouTube: Windows XP wireless not working

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 18:32 ]

• Cpt_ZakLamP
In de video zie ik toch echt dat je niet de nieuwste driver heb geïnstalleerd.
http://www.atheros.cz/ath...d.php?chipset=22&system=1

Verwijderd

Topicstarter
m11tch schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:14:
In de video zie ik toch echt dat je niet de nieuwste driver heb geïnstalleerd.
http://www.atheros.cz/ath...d.php?chipset=22&system=1
Klopt. Omdat ik ook eens de oude drivers wilde proberen. Maar dat maakte ook niets uit. Momenteel de nieuwste drivers.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet een draadloos netwerk aanmaken met die instellingen? Kijk dan eens of hij wel verbind.. Heeft je nic dat ook met andere netwerken, of alleen met dat van jou?

Verwijderd

Topicstarter
Bartjezz schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:28:
Kun je niet een draadloos netwerk aanmaken met die instellingen? Kijk dan eens of hij wel verbind.. Heeft je nic dat ook met andere netwerken, of alleen met dat van jou?
In ieder geval met alle WPA2 verbindingen. Handmatig instellen werkt wel. (* Via utility)

Als ik het handmatig via Windows wil doen moet ik aanvinken:

- Use a USB Flashdrive (recommended)
- Set up a network manually - Geeft error: The wizard could not create a wireless network.

Sorry, bovenstaand is om een netwerk aan te maken dat uitzendt.

Nee, handmatig werkt niet. Kan SSID invoeren maar 'network key' is grayed out.

/Edit: inmiddels de Utility geinstalleerd. werkt prima. Maar enorm omslachtig! Eerst scannen, dan netwerk aanklikken, dan zelf profile name geven, dan kiezen wat voor beveiligstype (lekker handig, dat weet je niet altijd) en vervolgens wachtwoord invoeren...

Daarom dat ik die utility niet wil gebruiken

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 19:40 ]

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 10:09
Zet dan nu WZC weer eens aan. Sommige Wifi kaarten vereisen een draaiende service, voordat WZC werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Jan-E schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:39:
Zet dan nu WZC weer eens aan. Sommige Wifi kaarten vereisen een draaiende service, voordat WZC werkt.
Ook al gedaan.. Utility gaf mogelijkheid om de controle terug op Windows te zetten. Daarna nog eens WZC herstart. Weer zelfde verhaal: ballonnetje dat aangeeft dat er netwerken zijn gevonden maar niets in de lijst..

Ik draai Windows Lite .. Ik denk dat er iets uitgesloopt is dat dit probleem veroorzaakt. Zie nu in de comments van tpb dat er nog iemand het zelfde probleem heeft :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 19:46 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SP2/3 al geïnstalleerd dan? SP1 of default XP kan niet (goed) overweg met WPA2 netwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait SP3, v.3300
Pagina: 1