De PC valt uit, vaak net voor het laden van Windows. Ik heb een Ubuntu CD'tje gebrand en daarmee opgestart. Ook dan valt ie vrij snel uit. Sorry overigens als ik dit in de verkeerde categorie heb geplaatst, ik weet niet waar anders.
Het volgende is gebeurt:
- Moederbord stuk, vervangen.
- Processor geplaatst, koeler er weer op, alles weer terugplaatsen en aansluiten
- Opgestart van HDD, kreeg BSOD (logisch toch, ivm sata drivers?)
- Data van de PC dmv Ubuntu CD op een stick gezet
- Windows opnieuw geinstalleerd, PC werkt weer prima
- Alle data weer terug zetten en drivers installeren
- Even een half uurtje gegamed, daarna even TV gekeken
- Uur later toen ik terug kwam, stond de PC uit (Zelf de PC niet uitgezet)
- PC opgestart, viel vlak voor het laden van windows uit, je zag net het XP logo'tje aangaan
- Ubuntu dus gestart, valt ook uit.
- In de PC zat een crappy standaard voeding, dus even een voeding (Corsair 400 W) uit mijn andere PC gehaald, en daarmee getest.
- Windows kwam nu tot het bureaublad. Even weer wat spul gedownload (dacht dat de PC weer werkte).
- PC viel uit na ong. 15 min.
- Ook Ubuntu start nu wel op, maar valt ook weer uit.
- Videokaart, HDD, 1 reepje RAM, geluidskaart verwijderd uit de PC
- PC komt niet verder dan windows XP logo (onboard vga)
- Memtest gedraait, geen errors, maar valt ook uit na ~10 min (ene keer minder andere keer meer)
- BIOS even op 'Health status" gezet en daar blijft ie wel draaien (~15 minuten gedraaid, zover kwamen Memtest, windows en Ubuntu niet)
- Ook de andere stick RAM verwijderd,
- PC piept bij opstarten (Logisch want er is geen geheugen, maar het moederbord werkt dus denk ik)
- Weer alles terug geplaatst
- PC klapt er weer uit voor windows laadt, krijg nog wel de keuze of ik veilige modus wil, maar ook daar valt ie gewoon uit.
Ik weet niet meer waar dit nu aan kan liggen. Temperatuur van de CPU ligt met 45 graden vrij hoog, maar niet problematisch toch? (Na uitstoffen ~35, maar dan nog komt het probleem voor)
PC bevat (~ 3 - 4 jaar oud)
- Voeding van 400 Watt (Noname, getest met Corsair 400W uit andere PC)
- 2 GB ram (2 sticks van 1 GB)
- 320 GB HDD
- AMD Athlon X2 3 Ghz (standaard koeler)
- Creative X-Fi xtreme music
- MSI 9800GT
Ik hoop dat hier iemand nog ideetjes heeft want ik heb volgens mij alles wel gehad...
Het volgende is gebeurt:
- Moederbord stuk, vervangen.
- Processor geplaatst, koeler er weer op, alles weer terugplaatsen en aansluiten
- Opgestart van HDD, kreeg BSOD (logisch toch, ivm sata drivers?)
- Data van de PC dmv Ubuntu CD op een stick gezet
- Windows opnieuw geinstalleerd, PC werkt weer prima
- Alle data weer terug zetten en drivers installeren
- Even een half uurtje gegamed, daarna even TV gekeken
- Uur later toen ik terug kwam, stond de PC uit (Zelf de PC niet uitgezet)
- PC opgestart, viel vlak voor het laden van windows uit, je zag net het XP logo'tje aangaan
- Ubuntu dus gestart, valt ook uit.
- In de PC zat een crappy standaard voeding, dus even een voeding (Corsair 400 W) uit mijn andere PC gehaald, en daarmee getest.
- Windows kwam nu tot het bureaublad. Even weer wat spul gedownload (dacht dat de PC weer werkte).
- PC viel uit na ong. 15 min.
- Ook Ubuntu start nu wel op, maar valt ook weer uit.
- Videokaart, HDD, 1 reepje RAM, geluidskaart verwijderd uit de PC
- PC komt niet verder dan windows XP logo (onboard vga)
- Memtest gedraait, geen errors, maar valt ook uit na ~10 min (ene keer minder andere keer meer)
- BIOS even op 'Health status" gezet en daar blijft ie wel draaien (~15 minuten gedraaid, zover kwamen Memtest, windows en Ubuntu niet)
- Ook de andere stick RAM verwijderd,
- PC piept bij opstarten (Logisch want er is geen geheugen, maar het moederbord werkt dus denk ik)
- Weer alles terug geplaatst
- PC klapt er weer uit voor windows laadt, krijg nog wel de keuze of ik veilige modus wil, maar ook daar valt ie gewoon uit.
Ik weet niet meer waar dit nu aan kan liggen. Temperatuur van de CPU ligt met 45 graden vrij hoog, maar niet problematisch toch? (Na uitstoffen ~35, maar dan nog komt het probleem voor)
PC bevat (~ 3 - 4 jaar oud)
- Voeding van 400 Watt (Noname, getest met Corsair 400W uit andere PC)
- 2 GB ram (2 sticks van 1 GB)
- 320 GB HDD
- AMD Athlon X2 3 Ghz (standaard koeler)
- Creative X-Fi xtreme music
- MSI 9800GT
Ik hoop dat hier iemand nog ideetjes heeft want ik heb volgens mij alles wel gehad...