GTC 460 1gb Sli problemen

Pagina: 1
Acties:

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 15:34
Probleem
Ik heb een week geleden GTX 460 1gb Hawk van msi overgenomen om samen mijn andere GTX 460 1gb hawk in sli te draaien. Na een probleem met een sli bridge werken de kaarten goed als ik games draai die niet veel doen met de 2e GPU. Maar op het moment dat de 2e GPU op 99% gaat draaien dan crashed mijn hele pc.

Al geprobeerd
Ik heb op het '[BBG aanschaf] Voedingen' topic gevraagd of mijn Antec Truepower 650w voldoende is om deze setup te draaien. Volgens hun was het goed genoeg.

Ik heb verschillende drivers van Nvidia geprobeerd:
280.26
285.27
285.38

Bij elke installatie alle drivers van nvidia eraf (display drivers) en opnieuw geinstalleerd compleet met opnieuw opstarten.

Ik heb de kaarten nagekeken en ze zitten goed in het slot.

Vraag
Hebben jullie nog een idee wat ik kan proberen / testen om te kijken of de 2e videokaart goed of niet goed werkt?

Systeem
Intel Core i7 920
6gb DDR3 Geheugen
DFI LANParty UT X58-T3eH8 moederbord
2x 500gb sata in raid 0
1x 200 gb sata
3x 250mm fan
Antec Truepower 650w voeding

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

1 kaart gebruiken, dan de andere eventjes stresses met Furmark zo kun je de kaarten testen om te zien als er 1 defecte is

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat je kunt doen is beide kaarten in SLI zetten bij een kennis van je om te testen maar wat je beter eerst kunt doen is beide kaarten apart testen (in het 1e PCI-e x16 slot!).

Nou denk ik dat 650w genoeg moet zijn om die kaarten in SLI te draaien maar dat ligt maar net aan de kwaliteit van die voeding ;)

www.maartendeboer.net

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 18:36
Al gekeken naar je warmteproductie? 2 kaarten in SLI direct onder elkaar maakt vaak 1 van de kaarten enorm warm. Mocht je de ruimte op je mobo hebben, probeer een slot lager. En natuurlijk even je temperaturen nakijken samen met Furmark.

Signature

• Tripwire999
mouzetc schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:30:
Al gekeken naar je warmteproductie? 2 kaarten in SLI direct onder elkaar maakt vaak 1 van de kaarten enorm warm. Mocht je de ruimte op je mobo hebben, probeer een slot lager. En natuurlijk even je temperaturen nakijken samen met Furmark.
Warmteproductie is zeer laag de 2e GPU komt niet boven de 55 graden (ze zitten ook niet direct onder elkaar)

Ik ga even kijken of ik de 2e kaart kan gaan stressen met 3D mark 2011

• yzx

yzx

Tripwire999 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:37:
[...]

Warmteproductie is zeer laag de 2e GPU komt niet boven de 55 graden (ze zitten ook niet direct onder elkaar)

Ik ga even kijken of ik de 2e kaart kan gaan stressen met 3D mark 2011
gebruik Furmark maar gaat veel sneller en beter :) allee beter, je weet het resultaat accurater -> meer hitte en stress dan 3D mark

• Tripwire999
yzx schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:40:
[...]

gebruik Furmark maar gaat veel sneller en beter :) allee beter, je weet het resultaat accurater -> meer hitte en stress dan 3D mark
Oke :) . Trouwens wat ik vergeten was te vertellen is dat ik in SLI modes wel 3DMark 2011 kan draaien en alle testen voltooien.

EDIT:
Furmark gedaan met SLI aan geen problemen
GPU 1 : 61 graden @ 99%
GPU 2 : 62 graden @ 99%

Ik heb ondertussen mijn kaarten wel teruggeclocked naar stock. Misschien dat mijn voeding overclocken niet aankan?

[ Voor 22% gewijzigd door Tripwire999 op 16-10-2011 16:08 ]

• yzx

yzx

probeer een ingame dan he :) als je weer crasht dan was het de OC

BSOD kan ook komen door instabiele OCs he OC die kaarten naar wat je had en dan furmark doen of had je met OC gedaan?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Heb ook een GTX460 SLI setup gehad en ik weet dat je binnen Nvidia Control Panel de Physx op een bepaalde kaart kan zetten.
Staat die bij jouw toevallig op de tweede kaart?
Misschien dat het in het begin van een spel even werkt maar als de kaart dan volledig moet gaan werken crashed...

Ik weet niet of dat ermee te maken kan hebben maar je kunt proberen om de Physx handmatig op de eerste kaart te zetten en kijken of het helpt.
Kan zijn dat ik ernaast zit hoor, maar je weet het nooit :)

Heb daarnaast ook ooit eens problemen gehad met mijn 8800GT SLI, wilde ook niet goed werken en heb toen de SLI-bridge omgedraait.
Probleem was toen opgelost, raar maar waar.

• Tripwire999
jasiccama schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:21:
Heb ook een GTX460 SLI setup gehad en ik weet dat je binnen Nvidia Control Panel de Physx op een bepaalde kaart kan zetten.
Staat die bij jouw toevallig op de tweede kaart?
Misschien dat het in het begin van een spel even werkt maar als de kaart dan volledig moet gaan werken crashed...

Ik weet niet of dat ermee te maken kan hebben maar je kunt proberen om de Physx handmatig op de eerste kaart te zetten en kijken of het helpt.
Kan zijn dat ik ernaast zit hoor, maar je weet het nooit :)

Heb daarnaast ook ooit eens problemen gehad met mijn 8800GT SLI, wilde ook niet goed werken en heb toen de SLI-bridge omgedraait.
Probleem was toen opgelost, raar maar waar.
Physx staan op automatisch dus dat word allemaal geregeld.

@yzx: furmark zonder OC is geen crash dus ga er dan vanuit dat me voeding niet voldoende geeft om ook nog te OCen. Overigens was ik helemaal vergeten dat ik mijn kaarten geOC'd had :D

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Probeer ook eens oudere drivers ;) Die 280.** schijnen behoorlijk onbetrouwbaar te zijn en de 285.** zijn nog in Beta, dus je moet er in dit geval niet van uit gaan dat die 100% zijn.

Dus probeer eens oudere WHQL drivers ;)

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-02 16:46
Ik heb ook 2x 460GTX, bij mij lag het probleem aan verkeerde bekabeling, ipv via 1 kabel met een verlengstukje moest ik 2 aparte kabels van de voeding naar de twee kaarten laten lopen(meer spanning denk ik).

[ Voor 5% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 17-10-2011 23:11 ]

Pagina: 1