Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380874

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn computer, eerst had ik iets te hoog gezet in de bios waardoor die niet meer startte vervolgens dat weer kunnen reset maar de CMOS battery low, nu een nieuwe CMOS battery erin gedaan,

het probleem was toen Toen was het probleem dat ik nog geen eens me bios zag bij het opstarten alsof ie niet kan opstarten.
Heel af en toe kwam ie bij de bios en zei die CMOS battery low, en toen met de nieuwe na een paar keer (20x) aan en uit deed ie het eindelijk, waarbij ik de bios opnieuw moest instellen logisch.

nu eenmaal aan, ben ik ook is gaan kijken via Core-Temp en Speedfan naar de cpu temperatuur.
Ik heb toen me computer even belast met 2 spellen tegelijk aan te zetten
Bij Core-Temp : 36-66 en iddle is 45 graden
Speed-Fan : iddle temp1 52 Graden, Core 46 graden

Is dat te hoog?

Mijn spec:

AMD Phenom x6 1055T
MSI 870-C45
8gb G.skill 1600 op 1333 lopen
ATI hd5770
600Watt OCZ Voeding

Nu die eindelijk weer aan is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 16:39

yzx

Nee hoor voor een stock koeler vallen die temps wel mee alhoewel, was CPU usage 100%?

Anders loop eens prime98 om te zien hoe heet die word

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee de CPU usage was niet 100%

ik zal is prime98 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
net prime95 uitgevoerd, en werd na een minuut al 78 graden bij cpu usage 100%

Ik neem aan dat dit niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die 78 graden zijn aan de hoge kant (62°C is aanbevolen limiet), maar zal je bij normaal gebruik nooit weten te reproduceren. De stock AMD koeler stelt niet heel veel voor, vervang die voor een grotere torencooler (zoals Mugen, Hyper212 of Ninja etc.) en je temperatuur zal enorm zakken. Bijkomend voordeel: geen straaljagergeluiden meer ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zat al even rond te kijken voor nieuwe coolers ,

en kwam ook de mugen hyper en de ninja tegen maar heeft iemand hier een 1055T met een andere koeler die goed koelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zat te denken aan 1 van de volgende koelers, natuurlijk gaat mijn voorkeur naar hoe goedkoper hoe beter maar de koeling moet wel optimaal zijn.

Zalman CNPS10X Extreme 60,-
Arctic Freezer Xtreme Rev.2 33,-
Scythe Mugen 3 SCMG-3000 40,-
Corsair Cooling Hydro Series H60 60,-

Uit reviews zie ik dat ze alle 4 goed koelen,
mijn vraag is heeft 1 van jullie ervaring met deze koelers zo ja zou je ze adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 23:19
Ik heb de Zalman CNPS10X Extreme. Het 'probleem' bij AMD moederborden is dat je de koeler alleen van boven of van onder lucht kunt laten aanzuigen.

Je kan hem dus NIET zo plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://file.vustv.com/TNsMe31pQE1N4.jpg

Ik heb mijn 1055T undervolted naar 1.168 @ stock (2.8GHz) en temperatuur komt niet boven de 55 graden uit bij Prime95, bij games heb ik hem het hoogst op 50 gezien en dat op de allerlaagste stand (iets van 900rpm) :) Alle fans in mijn Antec 900 staan ook op low.

P.S.Als je toch voor de Zalman wilt gaan, adviseer ik je om de CNPS11X te pakken:
pricewatch: Zalman CNPS11X Extreme

Deze kan je namelijk wel zo plaatsen als op het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dankjewel voor de koelers, ik dacht eerst dat het inderdaad aan de temperatuur lag, maar nadat ik hem vanmiddag had uitgedaan voor een uurtje kreeg ik hem daarna weer niet aan de praat, de lampjes op me moederbord branden gewoon,

heeft iemand ervaring met een soortgelijk iets?
Dus na het drukken van de startknop gaan de lampjes wel branden van de startknop en op het moederbord je hoort hem aan lopen maar er gebeurd verder helemaal niks alsof ie net niet verder aan wilt gaan

Ik heb inmiddels de volgende dingen geprobeerd :
een andere videokaart geprobeerd
Geheugen apart geprobeerd en in andere slot
Processor eraf gehaald(geen vuil aan de onderkant) en koelpasta eraf gehaald en nieuwe erop gedaan dit wel heel lichtjes
Bios gereset doormiddel van Jumper
Bios gereset doormiddel van stroom eraf batterij eruit

Dit gebeurde gister ook al en ging ie opeens weer aan, maar na vanmiddag helemaal niet meer
Ik heb vanmiddag nog een Prime95 gedraaid,en dood normaal starcraft 2 gespeeld

Ik heb het vermoeden dat of me processor stuk is, of me moederbord stuk is?

Onwijs bedankt alvast voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit topic kan gesloten worden wegens dat het niet meer over de temperatuur gaat van de 10555T
Zal een nieuw topic openen met het huidige probleem.
Pagina: 1