2e Videokaart word niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02 13:42
Hallo Tweakers,

Ik zit met een probleem. Voorheen had ik altijd een GTX 260 videokaart en vorigjaar heb ik van een vriend een 2e GTX 260 overgenomen, Destijds heeft dit altijd gewerkt. In de tussentijd is mijn moederbord op RMA geweest (Kapotte PCI-bus, USB poorten niet meer werkend te krijgen ed.) Een tijd heeft de kaart het nog gedaan op het moederbord totdat mijn videokaart artifacts ging geven in GTAIV, Toen heb ik mijn eigen 260 weer als primary ingezet en de later bijgekochte 260 als 2e kaart voor SLI. Dit is een tijd ook geen probleem geweest maar sinds ik een SSD heb en mijn Windows hiervoor heb reinstalled herkend de driver mijn 2e kaart niet meer. Heeft iemand een idee wat het probleem is en hoe ik dit zou kunnen verhelpen, of heeft mijn 2e kaart simpelweg de geest gegeven?

Alvast bedankt,
Reinoud

Specs:
Intel Core i7 920 @ Stock Speeds
MSI Eclipse Plus (Voorheen MSI Eclipse SLI)
14GB mem (3x 2GB DDR3-1600 + 2x 4GB DDR3-2133)
MSI N260GTX-T2D896-OC (Nieuw gekocht)
XFX GeForce GTX 260 XXX 896MB (Overgekocht van vriend)
Mushkin Chronos Deluxe 128GB
Windows 7 x64 NL SP1

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
Ik denk toch een driver probleem, maar je komt er snel genoeg achter:
(wel steeds je machine van de spanning halen, en even wachten voordat je de boel wisselt)
kaart 1 in slot 1 werkt?
kaart 2 in slot 1 werkt?
kaart 1 in slot 2 werkt?
kaart 2 in slot 2 werkt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Maverick24
Heb dit al eerder geprobeerd

Kaart 2 in Slot 1 + Kaart 1 in Slot 2 = Werkt (Met Artifacts in GTAIV)
Kaart 2 in Slot 1 + Kaart 1 in Slot 3 = Werkt (Met Artifacts in GTAIV)
Kaart 2 in Slot 2 + Kaart 1 in Slot 1 = Werkt niet
Kaart 2 in Slot 3 + Kaart 1 in Slot 1 = Werkt niet

Daarnaast gaat de fan op 100% draaien.

• Tens
En de kaarten afzonderlijk?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Maverick24
Kaart 1/2 werken perfect verder. Artifacts geeft kaart 2 nog wel in GTAIV maar verder in geen enkel spel. Ook al geprobeerd het spel opnieuw te installeren, zelfs een verse Windows install maar dit mocht niet baten.

• Tens
je geeft zelf aan dat het na een nieuwe Win install niet meer werkt, dat lijkt het meest op een driver probleem.

kaart 1 als master, en 2 als slave werkt niet => sli bridge?

kaart 2 als master, en 1 als slave => artefacts => driver?

De temperaturen van je kaarten zijn wel ok?

Weet je de oorzaak van het defect van je mobo? Meet voor de zekerheid de 12V en 5V van je voeding, tijdens opstarten en onder volle belasting.

• Maverick24
kaart 1 als master, en 2 als slave werkt niet => SLI Bridge zit erop, op het SLI slot aan de linker kan, In mijn handleiding staat t zo vermeld en is het altijd goed gegaan.

Ook heb ik verschillende drivers geprobeerd: 266.58, 280.26 en de BF3 Beta driver 285.38
De temperaturen liggen idle zo rond de 55graden en stressed rond de 80, Lijkt me vrij normaal voor een GTX260 met stock koeler.

De oorzaak van het defect van mijn oude mobo zat waarschijnlijk in mijn G19, hier is kortsluiting in geweest en hiervoor heb ik ook een nieuwe teruggekregen uit de RMA. Ik heb daarnaast ook geen voltagemeter thuis liggen. Enig idee hoe ik dit zelf anders kan meten?

Alvast bedankt,

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij een Asrock moederbord.. ik wist dat Asrockbagger was maar toch maar geprobeerd en jaar hoor.. na 30 minuten ging 1 pci-e slot kapot opeens geen beeld meer en pc startte ook niet meer!! GEWELDIG Asrock dus
Toen een super duur extreem high end board gekocht en problemen weg !!!

Gewoon dikke pech dus.

[ Voor 43% gewijzigd door A87 op 16-10-2011 21:05 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Lias schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:03:
...
...
Zo goed argument joh! :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 12:48

Shunt

Boe

Lias schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:03:
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij een Asrock moederbord.. ik wist dat Asrockbagger was maar toch maar geprobeerd en jaar hoor.. na 30 minuten ging 1 pci-e slot kapot opeens geen beeld meer en pc startte ook niet meer!! GEWELDIG Asrock dus

Gewoon dikke pech dus.
Bedankt voor dit zeer inzichtelijke en objectieve stukje informatie. Dus omdat jij een keer een defect moederbord hebt gehad van Asrok is het meteen allemaal maar slecht spul. 8)7

Probeer eens een bios update en reset de bios eens. Verder zou het natuurlijk ook een software issue kunnen zijn met Windows.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1