Gevangenisstraf TPB-oprichter

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nieuws: Jail Sentence for Pirate Bay Co-Founder Made Final

Waarom nou weer de topictitel in het Engels? Is Nederlands niet goed genoeg meer ofzo? Het artikel zelf is wel weer in het Nederlands....

Virussen? Scan ze hier!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Foutje van Dimitri I guess. :)

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

I second that. Beetje knullig.
"Boete en gevangenisstraf voor mede-oprichter Pirate Bay" lijkt me prima acceptabel.

• zeef
Is fout gegaan met copy paste in de DSP. Wordt straks gefixt. Ook Tweakers redacteuren zijn mensen dus maken wel eens een foutje. Geen bewuste keuze in ieder geval.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is nog een vieze title-case ook nog...

Edit:

nu staat er
Een van oprichters The Pirate Bay krijgt boete en gevangenisstraf
Dat is natuurlijk ook drie keer niks.

Iets als
Mede-oprichter The Pirate Bay krijgt boete en gevangenisstraf
Lijkt me titeltechnisch beter.

[ Voor 77% gewijzigd door CyBeR op 16-10-2011 14:51 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ander puntje:
De Zweed zou zich schuldig hebben gemaakt aan piraterij
Wanneer iemand door een rechter veroodeeld is, en er geen hoger beroep meer dient, dan mag je dat 'zou' wel weglaten.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Lijkt me niet zo veel mis met 'zou',want de nieuwsposter is geen rechter en weet ook niet wat de exacte gronden zijn waarop de veroordeling gebaseerd is. Of over een andere boeg: Het is wel eens vaker voorgekomen dat iemand(wat later bleek) onterecht is veroordeeld . Ik vind het niet misstaan en zo blijf je als nieuwsbrenger objectief :)

[ Voor 15% gewijzigd door pcgek op 17-10-2011 23:08 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Dus je bent als nieuwsbrenger objectief als je twijfels uit over de uitspraak van een rechter in een normale rechtstaat?

Ik noem dat juist het tegenovergestelde.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als de veroordeelde bij verstek veroordeeld is lijkt me dat niet onzinnig, inderdaad.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als er
De Zweed is schuldig bevonden aan...
zou staan blijf je wel duidelijker neutraal.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Het ging om dezelfde rechtzaak als zijn companen, maar hij was er zelf niet bij. Daarom was het vonnis nog niet volledig voltrokken. Maar er is dus wel degelijk een normale complete rechtzaak inclusief verdediging geweest. Geen reden dus om het vonnis in twijfel te trekken.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:25:
Het ging om dezelfde rechtzaak als zijn companen, maar hij was er zelf niet bij. Daarom was het vonnis nog niet volledig voltrokken. Maar er is dus wel degelijk een normale complete rechtzaak inclusief verdediging geweest. Geen reden dus om het vonnis in twijfel te trekken.
Het woordje 'zou' toevoegen betekent volgens jou dat we het vonnis in twijfel trekken? Ik waardeer je kritische blik, maar dit is wel wat vergezocht.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:14
Ik zie niet in waarom je het zou toevoegen (no pun intended). De rechter acht blijkbaar bewezen dat de strafbare feiten zijn gepleegd, en dan is het woordje zou hier onterecht.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Poltergeist schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:31:
Ik zie niet in waarom je het zou toevoegen (no pun intended). De rechter acht blijkbaar bewezen dat de strafbare feiten zijn gepleegd, en dan is het woordje zou hier onterecht.
Nee, d'r is sprake van een veroordeling bij verstek. Dan is, als ik het goed heb begrepen, de aanklacht onweerlegd, en niet bewezen. Daar zit heel veel lucht tussen ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Overigens is "piraterij" vrij strak gedefinieerd als iets wat op zee gebeurt. De beste msn os schuldig bevonden aan auteursrechtschennis.

• zeef
Rataplan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:39:
[...]

Nee, d'r is sprake van een veroordeling bij verstek. Dan is, als ik het goed heb begrepen, de aanklacht onweerlegd, en niet bewezen. Daar zit heel veel lucht tussen ;)
Bij verstek is in afwezigheid van de verdachte. :) Er is beroep aangetekend tegen (en dit is belangrijk!) het tot stand komen van een eerdere uitspraak. Doordat de verdachte niet in de gelegenheid was om te komen opdagen bij de behandeling is het vonnis destijds uitgesteld. Nu, een jaar later heeft hij zich nog steeds niet gemeld en is het vonnis van de lagere rechtbank bekrachtigd.

Die bekrachtiging van het vonnis staat niet meer open voor beroep, de inhoud van dat vonnis wel. Dat is wat nu ook gaat gebeuren, de drie kerels die wel zijn komen opdagen zijn in hoger beroep gegaan en hopen dat de uitspraak daarvan in hun voordeel uitvalt.

Let wel : deze uitspraak gaat niet om de voltrekking (executie) van het vonnis. Dat is pas aan de orde als de veroordeelde begint aan zijn gevangenisstraf en het betalen van de boete. Voorlopig lijkt het erop alsof dat pas aan de orde is na de behandeling in hoger beroep.

[ Voor 56% gewijzigd door zeef op 18-10-2011 11:35 ]

Pagina: 1