Probleem met afwijkend papierformaat op HP Officejet Pro AIO

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17

Pegasus81

Group: Infinity

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn HP Officejet Pro 8500A Plus all-in-one inkjet printer.

Indien ik vanuit Word 2011 een custom parpierformaat wil gebruiken (in mijn geval een 15,5x15,5cm) enveloppe, dan 'herkent' de printer dit niet. Die gaat volgens mij nog steeds uit van een standaard A4, waardoor veel van de print niet op de envelop terecht komt.

Wat heb ik al gedaan:
-Ik heb de handleiding gevolgd, waarin staat dat de 'portrait' orientatie gebruikt dient te worden. Dit maakt bij mij echter niet uit.
- Ik heb een word-document vanaf scratch gemaakt met hetzelfde papierformaat. Dit maakt geen verschil
- Gezocht via google, maar dit probleem ben ik nog niet tegengekomen
- Instellingen bekeken van zowel Word als de driver, maar volgens mij staat alles goed / default.
- Gekeken of de nieuwste HP drivers geinstalleerd zijn. Dat bleek het geval.
- De printer opnieuw opgestart, Word opnieuw opgestart, de computer opnieuw opgestart.
- Met dezelfde instellingen te printen op mijn oude zwartwit HP Laserjet 1200. Dit werkt wel goed.
- Verschillende paper-source instellingen geprobeerd. (dit zou niet uit moeten maken, want er is maar 1 papierlade)

Bovenstaand probleem heb ik in combinatie met de 32-bit editie van de nieuwste legale Engelse versie van Word 2010. (14.0.6106.5005) en legale Windows 7 home premium 64 bit SP1 US. De printer is aangesloten via het bedrade netwerk.

Wie-o-wie weet de oplossing voor dit irritante probleem?

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je dat 15,5x15,5 Word document gewoon op A4 print waar komt het dan te staan op de pagina?

En heb je een eventuele losse paginainvoer ook gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:10:
Als je dat 15,5x15,5 Word document gewoon op A4 print waar komt het dan te staan op de pagina?
Helemaal links bovenaan...
En heb je een eventuele losse paginainvoer ook gebruikt?
Die is er niet.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Laat de papierlade toe dat je het kleine papier in die hoek legt?

Als het alleen in het midden kan kun je de layout op een A4 document maken met hele brede zijmarges zodat het printbare deel correct in het midden van de pagina valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:28:
Laat de papierlade toe dat je het kleine papier in die hoek legt?
helaas niet.
Als het alleen in het midden kan ku
n je de layout op een A4 document maken met hele brede zijmarges zodat het printbare deel correct in het midden van de pagina valt.
Ik denk dat ik die workaround dan maar ga toepassen. Blijft wel vreemd dat het niet op de normale wijze lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ach ja... Beetje pragmatisch zijn.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
Ik heb inmiddels het probleem ook voorgelegd aan HP support.

Zij kwamen met de volgende oplossing, die helaas nog niet werkt. Dit heb ik al teruggekoppeld, maar iemand hier in de tussentijd nog andere ideeen?
Op 17 oktober 2011 12:36 schreef <AIOPRO_SUPPORT_NL@mail.support.hp.com> het volgende:

Geachte heer xxx,

Bedankt voor het contact opnemen met de HP Klantenondersteuning. Mijn naam is xxx en uit uw email begrijp ik dat u graag zou willen afdrukken op een custom papierformaat. Dit blijkt echter niet geheel correct te verlopen en ik kan me voorstellen dat dat vervelend is.

Wanneer u afdrukt op een aangepast papierformaat dan is het zaak om het gewenste papierformaat ook in de driver van de printer te selecteren. U kunt dit doen in de voorkeursinstellingen van de printerdriver:
- Klikt u op Start - Configuratiescherm - Printers
- Klik met de rechter muisknop op de printer en kies voor Voorkeursinstellingen
- klik op het tabblad papier/Kwaliteit en stel het gewenste formaat in.
Het papierformaat 15,5 x 15,5 en ook het formaat 17 x 17 dat ik zou willen gebruiken zit er niet standaard in, vandaar dat ik onderstaande stappen heb gevolgd.
Indien het gewenste formaat niet aanwezig is, dan kan het zijn dat deze niet ondersteund is of dat deze nog toegevoegd moet worden om gebruikt te kunnen worden. Het toevoegen van een papierformaat kunt u als volgt doen:
- Druk op de ALT knop om de optiebalk bovenin het venster weer te geven. Klik vervolgens op Bestand - Als administrator uitvoeren - Eigenschappen van Server.
Dit werkt bij mij niet zo, vermoedelijk omdat ik al als admin ingelogd ben.
- In het Eigenschappen van Server venster kunt u nu een nieuw papierformaat aanmaken. Maakt u het gewenste formaat aan en klik vervolgens op Toepassen/OK
Dit gaat goed.
- Open daarna de voorkeursinstellingen van uw printer en selecteer het zojuist aangemaakte papierformaat.
Het zojuist aangemaakte papierformaat staat dan vervolgens niet in de lijst. Niet in het Word printvenster, maar ook niet in de lijst met papierformaten in de driver.
Mocht dit niet helpen, dan kunt u op uw computer een standaarddriver installeren om de printer aan te sturen. Dit kan in sommige gevallen uitkomst bieden en u kunt dit als volgt doen:
- Klik met de rechter muisknop op uw printer en kies voor Eigenschappen
- Klik op het tabblad Poorten en controleer bij welke poort een vinkje staat. Onthoud deze instelling; deze heeft u zodadelijk nodig.
- Klik daarna op OK of Annuleren
- Klik op Een lokale printer toevoegen.
- Selecteer het selectievakje Een bestaande poort gebruiken.
- In het vervolgkeuzemenu selecteert u de poort die bij uw HP Officejet Pro 8500A Plus ook angevinkt was en klik vervolgens op Volgende.
- Onder Fabrikant selecteert u HP.
- Onder Printers selecteert u de HP Deskjet 990c (dit is de standaarddriver) en u klikt vervolgens op Volgende.
- In het tekstvak Printernaam kunt u desgewenst de printernaam wijzigen. De naam van de alternatieve driver wordt weergegeven als de standaardnaam. Wijzig deze naam indien gewenst in de naam van uw printer. Klik daarna op Volgende.
- Als de printerdriver correct is geinstalleerd mag u klikken op Voltooien.
Bovenstaande alternatieve procedure gevolgd.
Nadat de HP Deskjet 990c driver is geinstalleerd dan mag u deze gebruiken voor het afdrukken op een custom papierformaat. Het resultaat verneem ik uiteraard graag van u.
Custom papierformaat staat wel in de alternatieve printerdriver die ik 'enveloppen printer' heb genoemd. Echter bij het afdrukken komt de tekst toch niet op het papier terrecht (c.q. linksboven in de hoek als ware het een A4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zag bij HP dat er een firmware update voor dit apparaat is van 25 juli 2011. Als je die nog niet geïnstalleerd hebt zou het wel eens nuttig kunnen zijn daar eerst mee te beginnen. Je weet nooit wat dat evt. allemaal fikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
Niet te geloven, reactie HP gehad:

'We moeten dan tot mijn spijt concluderen dat het gewenste aangepaste formaat door het toestel
niet ondersteund wordt.

Er is dan helaas geen mogelijkheid om het betreffende papierformaat in te stellen voor gebruik in uw HP Officejet Pro 8500A Plus e-alles-in-één printer. Mijn excuses voor het ongemak. '

Ik heb in de specsheet / handleiding gekeken en hierin staat dat het wel mogelijk is. Bovendien kan het op alle printers die ik ken (incl. mijn 2 vorige HP printers voor thuisgebruik) ook. Ik heb telefonisch contact opgenomen met de helpdesk van HP, en zij geven aan dat dat dan een fout is in de handleiding. Ze 'bedankten mij voor het aangeven van deze fout en zullen dit in de handleiding en specsheet wijzigen'.

Een tip: koop deze zakelijke(!) printer van modeljaar 2011(!) niet. Voor mij was het in ieder geval het laatste wat ik ooit van HP heb aangeschaft.

Pagina: 1