Behuizingen, te veel keus.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben een computer aan het samenstellen maar er is een enorm aanbod van behuizingen, daarom is het lijstje van geselecteerde behuizingen die voor mijn systeem in aanmerking komen ook erg lang. Graag zou ik willen weten wat de ervaringen zijn met bepaalde kasten. Welke van deze kasten de beste airflow heeft en welke met mij toekomstige hardware het verstandigs is om aan te schaffen.
Wat belangrijk is om te weten: Ik ben een fanatiek gamer, zodra er een nieuwe game op de markt is moet mijn computer hiermee overweg kunnen, daarom denk ik dat de ATX kasten al afvallen omdat er voor een CF of SLI nauwelijks of geen ruimte is. Ook vind ik het belangrijk dat er een doorzichtige wand aanwezig is zodat ik mijn interessant in elkaar zittende systeem continue kan bekijken.
Op een rijtje:
Ervaringen, airflow, compatible met mijn toekomstige hardware.

Mijn systeem over een tijdje:
MSI Z68A-GD80
ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3
ati radeon 7970 of 2x 6950 2gb (als ik hem vroegtijdig aanschaf)
8gb ddr3 ram 1600mhz
Prolimatech Megahalems CPU kooler

De volgende behuizingen spreken mij aan:
Thermalake Chaser MK-I (LC) ATX
Aerocool x predator E-ATX
Aerocool Syclone II ATX
Nzxt lexa (S) ATX
Nzxt phantom E-ATX
Nzxt tempest evo E-ATX
Antec Twelve Hundred (v3) E-ATX
Cooler master haf x XL-ATX

Mijn dank aan diegene die reageren. Hoop dat ik een beetje duidelijk heb uitgelegd wat ik
met dit topic te weten wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
Lees de reviews van de redactie
http://tweakers.net/archieven/cat/42/reviews

Van mede-tweakers
http://tweakers.net/price...FFUnWgfpsY-pzo09t5iKqX8AQ

En maak zelf een keus.

[ Voor 29% gewijzigd door frickY op 16-10-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Welke reviews heb je zelf al gelezen? Van veel behuizingen zijn wel reviews of mini reviews of zelfs complete youtube filmpjes te vinden op basis waarvan je de voorselectie wat kleiner kunt maken.

Je stelt anders dan een doorzichtig side panel amper eisen waarop de kasten zich dienen te onderscheiden. Airflow is ook afhankelijk van wat je er (en vooral hoe) gaat bouwen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over de behuizingen waar ik geïnteresseerd in ben zijn geen kritische reviews gepost. Behalve voor 1 kast. Of ze trappen hem helemaal de grond in als ze er niet blij mee zijn. Of ze vullen klakkeloos overal 5 sterretjes in. Aan de hand van reacties op een topic kan ik vaak een betere conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog gedaan wat ik kon doen. Gebruik gemaakt van beide links maar dan kom ik nog met een aanzienlijk lijstje:

Thermalake Chaser MK-I (LC) ? ATX
Aerocool x predator + E-ATX
Aerocool Syclone II ? ATX
Nzxt tempest evo + E-ATX
Antec Twelve Hundred (v3) X E-ATX
Cooler master haf x + E-ATX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:31:
Wat belangrijk is om te weten: Ik ben een fanatiek gamer, zodra er een nieuwe game op de markt is moet mijn computer hiermee overweg kunnen, daarom denk ik dat de ATX kasten al afvallen omdat er voor een CF of SLI nauwelijks of geen ruimte is.
Ik weet niet hoe het bij die gd80 zit maar bij de meeste borden zijn de x8 x8 pci-e poorten de 2 bovenste grote pci-e sloten, dan zitten de kaarten alsnog vlak op elkaar bij sli of crossfire. Als er dan een hoop ruimte onder zit is dat natuurlijk alleen maar leuk voor de onderste kaart. In dat geval kan je dus net zo goed een gewone atx kast kopen met veel plek voor fans.

Als je echt een lompe opstelling bouwen wil moet je nog even wachten op sandy bride E. Dan kan je ook sixcores installeren, al is dat vooral leuk voor battlefield, maar je hebt ook meer pci-e bandbreedte voor de wat extremere crossfire en sli opstellingen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1