specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
maak met fdisk een primare partitie. niet de hele schijf gebruiken!!!!! moet ruimte blijven voor linux +/- 4GB.
Installeer windows, daarna linux en lilo wordt zoingesteld dat hij windows en linux kan opstarten.
Weet je trouwens hoe de SEARCH werk
Installeer windows, daarna linux en lilo wordt zoingesteld dat hij windows en linux kan opstarten.
Weet je trouwens hoe de SEARCH werk
jah ik ken search sorry
fout van mij
maar moet ik mijn hd dus nu formateren? winME staat er la op en draait eindelijk lekker ik wil alleen linux gaan proberen
ik heb nog 1 hele vrije hd (500mb)
maar moet ik mijn hd dus nu formateren? winME staat er la op en draait eindelijk lekker ik wil alleen linux gaan proberen
ik heb nog 1 hele vrije hd (500mb)
edit:
wat zijn die gezichtjes toch lastig
wat zijn die gezichtjes toch lastig
specs | specs server
Verwijderd
Tuurlijk is dit mogelijk.
Ik denk zelfs dat dit een veelgebruikt combinatie is voor de meeste mensen. Of toch voor diegene die iets meer doen met hun PC dan een briefje typen op een 1.4 GHz PC.
- mogelijkheid A:
eerst windows installeren, daarna met PartitionMagic (of soortgelijk programma) ongeveer 4GB plaats maken en gewoon leeg laten.
- mogelijkheid B:
met fdisk je partities instellen, en ergens rond de 4GB gewoon ongebruikt laten. (Linux kan in eender welke partitie geinstalleerd worden, hoeft helemaal geen primaire partitie te zijn)
Dan met linux-installatie CD opstarten en bij vele distributies kun je kiezen voor automatische installatie. Dan gebruikt ie automatisch de ongepartitioneerde ruimte van je harde schijf om daarin Linux te planten.
Daarna zal ie ook een LILO installeren. (= simpel menuutje dat je te zien krijgt bij het opstarten van je PC, waar je kunt kiezen welk operating system je wilt opstarten).
hopelijk is dit voldoende.
Ik denk zelfs dat dit een veelgebruikt combinatie is voor de meeste mensen. Of toch voor diegene die iets meer doen met hun PC dan een briefje typen op een 1.4 GHz PC.
- mogelijkheid A:
eerst windows installeren, daarna met PartitionMagic (of soortgelijk programma) ongeveer 4GB plaats maken en gewoon leeg laten.
- mogelijkheid B:
met fdisk je partities instellen, en ergens rond de 4GB gewoon ongebruikt laten. (Linux kan in eender welke partitie geinstalleerd worden, hoeft helemaal geen primaire partitie te zijn)
Dan met linux-installatie CD opstarten en bij vele distributies kun je kiezen voor automatische installatie. Dan gebruikt ie automatisch de ongepartitioneerde ruimte van je harde schijf om daarin Linux te planten.
Daarna zal ie ook een LILO installeren. (= simpel menuutje dat je te zien krijgt bij het opstarten van je PC, waar je kunt kiezen welk operating system je wilt opstarten).
hopelijk is dit voldoende.
Verwijderd
parted kun je hier goed voor te gebruiken:Op woensdag 21 maart 2001 12:55 schreef DeJean het volgende:
- mogelijkheid A:
eerst windows installeren, daarna met PartitionMagic (of soortgelijk programma)
http://www.gnu.org/software/parted/
dank je wel het is helemaal duidelijk nu nog ff een HEEL oud hd'tje op de kop zien te tikken van minimaal 4gb (dan hou ik het helemaal gescheiden is denk ik beter)
specs | specs server
Verwijderd
ehm,
Da gaat natuurlijk allemaal om dat mooi samen te draaien, maar waarom in godsnaam windows ME.
Dat sucked ongelofelijk hard, neem dan toch Win98SE das een Windows die toch een beetje stable is.
Da gaat natuurlijk allemaal om dat mooi samen te draaien, maar waarom in godsnaam windows ME.
Dat sucked ongelofelijk hard, neem dan toch Win98SE das een Windows die toch een beetje stable is.
Verwijderd
Wat een onzin... Windows ME is in de afgelopen maand nog geen 1x gecrasht/whatever terwijl ik het elke dag gebruik...
ik heb absoluut geeen problemen met winME ik krijg bijna nooit blauwe schermen (af en toe met opstarten maar dan kan ik gewoon verder)
specs | specs server
Verwijderd
Windows ME zuigt inderdaad, het is gewoon een onstabiel OS, maar het hangt er inderdaad vanaf waarvoor je het systeem gebruikt.Als het gewoon voor Huis tuin en keuken gebruik is........ Tja dan is het inderdaad wel ok.
Verwijderd
Ik weet niet hoe je er bij komt dat WIN98SE stabiel is want dat crasht wel zo'n 10 keer
per dag. Dan draait ME stabieler.
Laten we in het NOS forum geen onstabiele OS flamewar gaan houden. Ze zijn beiden een stuk onstabieler dan linux of w2k of wat dan ook.
Hoeveel partities heb je op je 4GB schijf? Of hoeveel schijfletters staan er in explorer (exclusief removable drives)?
Hoeveel partities heb je op je 4GB schijf? Of hoeveel schijfletters staan er in explorer (exclusief removable drives)?
Misschien is het ook mogelijk in je BIOS te kiezen vanaf welke schijf hij boot.
Dat heb ik eens bij Win2k gedaan toen ik een nieuwe install wilde maken terwijl de andere nog regelmatig gebruikt werd.
Ff van de andere schijf booten en lekker installen.
Als de bestaande installatie nodig was ff vanaf de eerste schijf booten.
Dan staan ze ook helemaal los van elkaar.
Ik weet alleen niet of Linux dat ook zomaar pikt.
Win2k in ieder geval probleemloos.
Dat heb ik eens bij Win2k gedaan toen ik een nieuwe install wilde maken terwijl de andere nog regelmatig gebruikt werd.
Ff van de andere schijf booten en lekker installen.
Als de bestaande installatie nodig was ff vanaf de eerste schijf booten.
Dan staan ze ook helemaal los van elkaar.
Ik weet alleen niet of Linux dat ook zomaar pikt.
Win2k in ieder geval probleemloos.
Pagina: 1