Kan windows7X64 niet installeren op OCZ VERTEX PLUS SSD

Pagina: 1
Acties:

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 21:32
Sinds 8 Oktober heb ik een OCZ VERTEX PLUS SATA 2 SSD.

Het lukt maar niet om Windows7X64 "ultimate" te installeren.

Heb het gister avond met twee Windows installatie disks geprobeerd telkens als de installatie bijna klaar is op exact het zelfde punt "installatie voltooien" de volgende foutmelding.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KAN WINDOWS NIET CONFIGUREREN OM OP DE HARDWARE VAN DEZE COMPUTER TE KUNNEN WORDEN UITGEVOERD.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Einde installatie "MISLUKT"

Wat ik zelf heb geprobeerd.

Dus een andere Windows installatiedisk.

Heb een Broadcom Cristal HD kaartje in mijn notebook zitten deze had ik om alles uit te sluiten er ook uitgehaald, ook dit was het probleem niet.

Meer kan ik dus niet doen. Dezelfde installatie kan ik zonder problemen op een normale harddisk installeren.

Dus het grote probleem moet de SSD zelf zijn.

Is dit probleem bekend

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Computer Dell inspiron 6400
T7200 2X2Ghz CPU
4 GB 667 geheugen
X1400 ATI videokaart
Hartdisk 1X OCZ VERTEX PLUS 120GB
Harddisk 2X WD7500BPVT in CD/DVD/caddy of CD/DVD brander

• LEX63
Go veel respons zeg wow.

Verwijderd

Heb je vooraf je OCZ drivers toegevoegd om de installatie te kunnen voltooien?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:23:
Heb je vooraf je OCZ drivers toegevoegd om de installatie te kunnen voltooien?
Een harddisk behoefd geen drivers ... hooguit de controller maar dat stadium is hij al voorbij.

Formatteer de SSD eens vanuit de start van de installatie procedure (als je al een volledige format kan uitvoeren wat ik overigens betwijfel) en probeer het dan nog eens.

Anders is er helaas wederom een OCZ SSD overleden. Gooi maar op de rest van de hoop ...

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Ik dacht dat je vooraf je SSD driver in moest laten bij de install. Zelf nooit gedaan dus als jij zegt dat je, zonder die driver, niet kunt installen dan houdt het idd op :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:27:
Ik dacht dat je vooraf je SSD driver in moest laten bij de install. Zelf nooit gedaan dus als jij zegt dat je, zonder die driver, niet kunt installen dan houdt het idd op :)
Voor de harddisk controller hooguit, niet de SSD zelf.

https://discord.com/invite/tweakers

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-02 17:45
Heb je al de laatste firmware op de schijf staan? zo nee, even updaten.

Ik heb een OCZ Core en had met Windows 2008 R2 dezelfde soort problemen, helaas is er van de Core nooit officieel nieuwe firmware uitgebracht dus heb ik een custom firmware erop moeten zetten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• LEX63
Bedankt voor jullie reacties.

redfoxert

Heb de SSD aan een externe HD USB2.0 sata interface gehangen en via schijfbeheer geformatteerd en een driveletter toegekend.

Heb op de website van OCZ gekeken en kon geen driver vinden wel een firmware update die mislukt.
deze moest ik als een CD-ROM branden en dan opstarten, hij geeft aan dat het is gefaald.

Verder werkt de SSD wel normaal als externe harddisk kan er ook bestanden naartoe kopiëren.

De laatste update A17 voor mijn notebook stamt alweer uit 2007 tja zal eens neuzen bij Intel voor een chipset driver. Ooit al eens eerder gezocht werd toe doorverwezen naar Dell.

Ga dus vanavond eens kijken naar een chipset update.

Allen tot zover bedankt.

Lex

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit ben ik al eens eerder tegengekomen, bij een nieuwe hardeschijf. Er was nog geen partitie aanwezig en om de een of andere reden wilde windows 7 geheel niets met de hardeschijf. Normaal gesproken zou de setup prima instaat moeten zijn om een partitie aan te maken en deze te formateren.

De oplossing was een partitie op de hardeschijf aanmaken door de hardeschijf even in een ander systeem als 2e schijf te hangen. Ik zou zeggen nu je er reeds een partitie op hebt staan, probeer Windows 7 nogmaals te installeren (ik kon toen vanuit de setup ook ineens partitie verwijderen/ aanmaken of aanpassen, zoals het hoort).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01 17:08

Booster

Superuser

Er is heel recent ook een nieuwe firmware uitgekomen voor deze disk, met o.a. patches om de SSD beter te laten werken op SATA1, als dat hier van toepassing is.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• LEX63
Sorry dat ik zo laat een feedback geef.

Het is ook pas sinds 17 November dat ik eindelijk windows7 kon installeren.

Het is dus eindelijk gelukt om windows7 UltimateX64 op mijn OCZ vertex plus SSD te installeren.

De firmware had een behoorlijke bug waardoor er geen XP en windows7 geïnstalleerd kon worden, de firmware moest dus eerst worden geüpgraded, het probleem was dat dit op mijn computer en ook bij vrienden niet lukte om de Firmware te upgraden. 13 november nogmaals geprobeerd en toen had ik er genoeg van en moest het wel aan de SSD liggen.

Uiteindelijk maar naar de winkel terug gegaan waar het wel lukte de firmware te upgraden. Het probleem was opgelost en ik kon nu wel Windows7 normaal installeren vanaf DVD.

De snelheid is niet super snel maar dat wist ik al voordat ik de SSD kocht omdat mijn oude notebook een SATA1 controller heeft die maximaal 150 M/BS kan verwerken.

Ook die snelheid word niet eens gehaald, maximale snelheid die ik met HD Tune heb gemeten is 118 M/BS het gemiddelde is 110 M/BS. Ik ben hier al heel erg blij mee dit is bijna een verdubbeling van de snelheid.

Vooral de toegangstijd van slechts 0,1 / 0,2 MS zorgt er voor dat de computer nu veel sneller reageert. Vooral het surfen op het internet gaat veel sneller.

Lex

[ Voor 22% gewijzigd door LEX63 op 25-11-2011 09:41 ]

Pagina: 1