Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN7] Gadget gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ben al 2 dagen opzoek naar een simpele gadget voor op me desktop. Kijk graag wat series zoals Bones, House, Psych enz...

Nu zoek ik een simpele reminder gadget, die op bepaalde datums/tijd een reminder geeft dat dat een bepaalde serie begint. Iemand enig idee, ben al 2 dagen aan het googlen, kom alleen maar overdreven dingen tegen.

---RAWE CEEK!!!---

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:37

Umbrah

The Incredible MapMan

Is een gewone outlook/ Google kalender widget met reminders niet wat je zoekt? Sowieso: Google calendar + chrome lijkt me wat je zoekt.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik gebruik geen Chrome, vind het geen prettige browser. Voor me mail gebruik ik Windows Live Mail, en daar heb ik ook nog niks in kunnen vinden. Heb het liefst gewoon een gadget op me desktop.

---RAWE CEEK!!!---

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-11 10:42
Er is een Windows Live Calendar Widget die een pop-up melding geeft als een afspraak begint.
Moet je alleen wel je series als afspraken in een kalender gaan zetten dus..

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kijk eens in mijn signature ;)

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Een google of kalender widget is dus echt wel wat je zoekt. Ik snap overigens niet waarom je Windows Live Mail erbij haalt, ik bedoelde dus Google Calendar. Chrome is de enige browser met een offline-mode voor die apps én notifications (gmail is dus wat mij betreft nu samen met Outlook het beste e-mail programma, Windows Live Mail vind ik een stukje trage, half-affe bloatware zonder goede kalender), vandaar mijn suggestie. Ik vraag me af wat je er aan mist aan Chrome, maar goed. Geen browserwar, hoewel het in principe de oplossing voor je zou zijn.

De reden dat ik een Outlook/Google Calendar suggereer is de mogelijkheid van notifications voor afspraken, en recurring afspraken die erg goed uitgewerkt zijn. Op het moment is het bij mij zelfs zo dat als de nieuwe House uit is, dat ik op m'n desktop een keurige popup krijg van Google Calendar, m'n Windows Phone 7 telefoon trekt hem ook uit de Calendar en laat een leuke piep horen, m'n HTC Desire begint ook af te gaan, en m'n Acer Iconia ook nog eens. Niet iedereen heeft een hosted exchange server, en wat dat betreft is Google Calendar een uitkomst.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik gebruik al sinds dag 1 FireFox, en kan gewoon niet aan een andere browser wennen. Me ouders hebben Chrome op de laptop staan, en vind het gewoon niet prettig, maar kan gewenning zijn natuurlijk. Ik begon over WLM, omdat ik die dus gebruik voor al mijn mail, en dus ook geen outlook op de pc heb staan. Heb helemaal niks van het Office pakket geinstalleerd. Maar die Google Calendar is die Megamind in zijn signature bedoelt?

---RAWE CEEK!!!---

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is een gadget voor je iGoogle, als je dat dus als startpagina gebruikt. Eventueel als HTML te embedden als desktop widget. Ik snap hem niet helemaal, ik gebruik hem ook niet. Persoonlijk gebruik ik meestal dit:

Google Calendar + Chrome.
Wikipedia pagina met lijst van afleveringen (Wikipedia: List of House episodes bijvoorbeeld)
één druk op de agenda knop.
Klaar.

Als het iets wekelijks en vaaks is, dan druk ik meestal een wekelijkse recurring afspraak van begin seizoen tot eind seizoen in m'n agenda. Ook goed!

Het leuke is dat ik dan niet van m'n desktop afhankelijk ben: het staat ook op mijn telefoon gewoon!

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 16-10-2011 11:41 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Heb nu een test afspraak toegevoegt in Google Calendar, 11:55uur. Heb een pop-up ingesteld, ben benieuwt hoe het werkt als ik geen browser open heb.

---RAWE CEEK!!!---

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Live Mail heeft weinig agenda opties, daar zal je toch richting Outlook voor moeten gaan. De gewone kalender van Windows heeft ook een reminder, die geeft een kleine popup rechts onder, maar die zit niet meer in Windows 7.

Kan je middels dit niet met Live Mail het werkend krijgen?
http://windows.microsoft....king-for-windows-calendar

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Die ben ik nu ook aan het testen, even afwachten welke ik prettiger vindt.

---RAWE CEEK!!!---

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anders heb je nog Desktop Reminder, denk dat die nog wel ergens te vinden is, die geeft gewoon een huge ass 'task reminder' op je scherm (soort van 'taakbeheer' scherm). Maar die heeft niet echt een agenda functie, maar wel repeatable reminders (dagelijks, wekelijks etc).

edit
http://www.desktop-reminder.com/en/index.html
Dat is veel veranderd sinds ik hem gebruikte :P

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 16-10-2011 11:52 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ok, bedankt voor de tip, ga ik daar achteraan, mocht Google Calendar en WLM beide niet prettig werken.

Doen beide dus helemaal niks, geen pop-up of melding gezien ;(

Edit 2:
Desktop Reminder does the job, precies wat ik zoek. Krijg nu wekelijks een pop-up, zodat ik het niet vergeet.

[ Voor 50% gewijzigd door NoFearCreations op 16-10-2011 12:16 ]

---RAWE CEEK!!!---

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Calendar als app-tab pinnen en de browser aanhouden had ook geholpen! Maar je hebt nu iig een oplossing ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Overigens is de Gadget gallery die vroeger op gallery.live.com stond nu niet meer actief.
Jammer genoeg uitgefaseerd, of we allemaal maar alvast voor Win8 wat Tiles gaan bouwen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1