Vreemde SMS'jes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvartRose
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07-2024
Een vriendin van mij krijgt vreemde sms'jes van een afzender die onbekend is. De inhoud van de sms'jes begon met "geen inhoud", later stond er iets dergelijks als FU**CK**. De afzender is "D" Volgens T-mobile komen ze vanaf nummer 4. Een 1-cijferig nummer?? Erg vreemd allemaal... Ze is bang dat ze gehackt wordt. T-mobile lijkt het niet erg serieus te nemen. Je zou zeggen dat ze het toch gewoon kunnen achterhalen of blokkeren?

De iPhone helemaal resetten leek even te helpen, maar het gaat gewoon door.

Iemand enig ervaring met dit probleem? Kan het een hacker zijn? (wifi en bluetooth staan uit en de telefoon is niet gejailbreaked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een hacker? Omdat je smsjes van een onbekende afzender krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 07:59

KRASH

Juist ja...

Waarschijnlijk gewoon iemand die loopt te kloten met een online SMS dienst waar je een eigen afzender kunt instellen. Niets om je zorgen over te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Idd, bij betamax stuur ik ook smsjes als username (kan ook als nummer) en er zijn ook diensten dat je zelf de afzender per bericht kan kiezen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-04 15:02
Idd zoals hierboven, ook via Skype kan je een naam kiezen en daarmee SMS'jes sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 12:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:05
Heeft ze geen broertje van 8 ofzo? ;)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvartRose
Aha, dat zou een optie kunnen zijn ja... het blijft echter irritant. Misschien kan T-mobile hier iets mee. Als iemand nog andere opties weet, ik hoor ze graag!

Bedankt tot zover!

UPDATE: volgens T-mobile moet er bij zo'n dienst altijd een 4-cijferig nummer meekomen. (wat je als eindgebruiker niet ziet) Dat is niet het geval dus... vreemd hoor. T-mobile zoekt verder...

Hoe kan zo'n dienst eigenlijk blijven bestaan? Ze moeten toch betalen per sms neem ik aan?

[ Voor 44% gewijzigd door SvartRose op 17-10-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423996

Ze moeten toch betalen per sms neem ik aan?
Dat hoeft niet perse er zijn genoeg website's waarmee je gratis spam kan versturen via sms.
T-mobile lijkt het niet erg serieus te nemen.
Dat heb ik nu ook elke dag rond 1 uur wordt ik gebeld door iemand zonder nummer 3 keer achter elkaar en t-mobile zegt dat ze er niks tegen kunnen doen.

Zit er een regelmaat in de tijd tussen die berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvartRose
Het is voor de gebruiker gratis, maar waar verdient de site aan? Het verzamelen van 06-nummers?

Gebeld worden nog wel... je zou denken dat ze toch wel iets kunnen blokkeren? Desnoods al dit soort diensten?

Er zit geen regelmaat in... het gebeurd op alle tijdstippen van de dag en nacht.

Als ik die link bekijk die in dit topic gegeven wordt, het eerste wat ik dacht was: het is toch super makkelijk om een programma te schrijven die flink spamt naar mobiele nummers? Die site is immers daartegen niet beveiligd zo lijkt het. Ik snap überhaupt niet waarom je anoniem een sms zou willen versturen, behalve om iemand te fucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 12:03
SvartRose schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:37:
Het is voor de gebruiker gratis, maar waar verdient de site aan? Het verzamelen van 06-nummers?

Gebeld worden nog wel... je zou denken dat ze toch wel iets kunnen blokkeren? Desnoods al dit soort diensten?

Er zit geen regelmaat in... het gebeurd op alle tijdstippen van de dag en nacht.

Als ik die link bekijk die in dit topic gegeven wordt, het eerste wat ik dacht was: het is toch super makkelijk om een programma te schrijven die flink spamt naar mobiele nummers? Die site is immers daartegen niet beveiligd zo lijkt het. Ik snap überhaupt niet waarom je anoniem een sms zou willen versturen, behalve om iemand te fucken.
Waar kun je gratis anoniem smsen dan? ;)
Pagina: 1