[Mac OS X Lion] Trage startup en Finder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Ik draai Mac OS X Lion op mijn MacBook (2008). Ik heb eerder deze week geupgrade naar 10.7.2 en in eerste instantie deed alles het goed. Ik kon iCloud gewoon opzetten en alles werkte naar behoren. Echter, sinds een paar dagen is er iets mis. Ten eerste viel het op dat na de update het opstarten van mijn MacBook iets langzamer was. Dit is inmiddels nog langzamer geworden, naar 3 of 4 keer zo lang als voor de update. Daarnaast is uit het niets de finder extreem langzaam gaan werken. Als Finder een map moet openen die hij na het opstarten nog niet heeft geopend duurt het een aantal minuten voor alles wordt geïndexeerd en reageren andere applicaties soms ook even bevroren. Het gekke is dat dus alleen de finder langzaam werkt, dingen als Chrome, iTunes, Disk Utility, VLC etc. doen het gewoon normaal.

Ik heb al een aantal dingen gedaan om het probleem proberen op te lossen:
- Disk Permissions en Disk gerepareerd (zowel normaal als in Lion Recovery Mode)
- Mac OS X Lion 10.7.2 Comboupdate opnieuw geïnstalleerd
- com.apple.finder.plist verwijderd

Helaas heeft niks hiervan echter geholpen. Ik zit (de komende 3 maanden) in het buitenland, dus een verse installatie met een backup van mijn bestanden is echt de aller aller laatste optie die te overgeven is, want het kost heel veel tijd om moeite om dit voor elkaar te krijgen. Ik hoop dus daarom dat iemand me met dit probleem kan helpen, want hoewel ik veel via Chrome kan doen moet ik echt mijn laptop in orde hebben om normaal te kunnen werken.

Edit: Ik heb overigens iCloud uitgeschakeld. Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik heb het voor de zekerheid maar uitgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door bekok op 16-10-2011 10:03 ]

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro