Beeldscherm valt na 10-50 min uit...?

Pagina: 1
Acties:

• almelo15
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01 19:07
Ik heb geen idee of ik op dit forum op het juiste adres ben, maargoed zoniet verneem ik het wel....

Heb gister een nieuwe computer gekocht HP h8-1030nl. Hierbij zit een geforce gtx 550 (t)i.
Na de computer gistermiddag geupdate te hebben met allerlij microsoft beveiligsupdates viel na ongeveer 2 uur het beeldscherm weg... Mijn beeldscherm (samsung bx2350) vloog op zwart na hdmi1/hmdi2/ analog/ etc etc... alsof hij de computer dus niet kan vinden...

Op internet na probleem gezocht...ma kan alleen maar dingen over videokaart vinden....
Vervolgens heb ik via nvidia.com de nieuwste drivers voor videokaart en via de cdrom van samsung de nieuwste drivers voor het beeldscherm geinstalleerd. Ook nu blijft het probleem hetzelfde...

Ik heb het gevoel dat als ik game het beeld veel erder uitvalt als ik game, dan als ik gewoon aan het surfen ben, maar heel zeker weet ik dit niet.... Als ik nadat het beeldscherm is uitgevallen de hdmi kabel uit de computer of het beeldscherm haal geeft, het scherm echter nog wel aan dat de kabel er niet in zit... Als hij er gewoon inzit, maakt hij dus nog wel op een of andere manier contact?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Met vriendelijke groet,
Sander

eth, The world's computer

• almelo15
Verkeerde topic?

Net weer gedaan... ben beetje aan het surfen, gebeurd er niks start ik een game op (age of empires 3) valt na nog geen 2 min beeld weg en maakt de computer een tikkend geluid... (alsof er een tijdbom inzit...).

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Het lijkt me niet direct dat het scherm het probleem is, maar eerder je computer die vastloopt. Misschien kun je eens kijken in je event-log om te zien wat er mis gaat. (via eventviewer, bij een NL windows kun je dit vinden bij 'logboeken' onder systeembeheer, geloof ik)

Overigens heb je deze PC net gekocht, dus je kunt altijd even terug naar de winkel.

Verder kun je de troubleshooter even doorlopen die hier op het forum is gemaakt. Werkt je koeling goed? Wat doen de temps van je CPU/Grafische kaart etc. etc.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Temperatuur van je videokaart kontroleren?
Draaid de fan van je videokaart?

Heb je een tafel ventilator, maak de pc kast open en laat tafel ventilator in de kast blazen, werkt hij nu wel.

Kontroleer van alle onderdelen de temps en de voltage kontroleren.

Is de koeling van je hele pc goed?
Is de pc schoon van binnen?

• almelo15
Hoe kan ik temperatuur van videokaart controleren?

Ga er vanuit dat stof bij een nieuwe computer nog geen issue kan zijn, maar zal zo eens kijken...
Anders idd maar even terug met de computer...

• almelo15
Oke, heb dus met het programmatje speedfan na de temperaturen gekeken
en als ik gewoon via youtube fullscreen een 1080p filmpje van een paar min kijk springt die van GPU (videokaart) er als enigste bovenuit met tussen de 70 en 80 graden, terwijl alle andere cijfertjes rond de 30 blijven hangen...

Zodra ik het spel een halve minuut begon te spelen ging de GPU na 95 graden en vlak erna vloog het beeldscherm weer uit?

Ik trek hier zelf ma de conclusie uit dat dit veel te heet is? Bij het programma van speedfan kwam er rond de 65 graden al een vlammetje bij GPU te staan...

Wat is nu waarschijnlijk het probleem? Koeling van de videokaart ofzo? Neem aan dat er sowieso iets hardware matig stuk is? Of kan het nog steeds iets met drivers ofzo te maken hebben?

hoop dat iemand hier antwoord voor me op heeft...

• almelo15
GPU zal wel CPU zijn ;)

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

InFamous

excommunicado

Gebruik alsjeblieft de edit knop om je bericht aan te passen ipv allemaal losse berichten te plaatsen.

En Download even coretemp. Check daarmee je temperatuur van je CPU, Download daarnaast even GPU-Z daar kan je bij het 2de tabje sensors de temperaturen zien van je GPU.

Formerly known as Ragdoll

• almelo15
InFamous schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:40:
Gebruik alsjeblieft de edit knop om je bericht aan te passen ipv allemaal losse berichten te plaatsen.

En Download even coretemp. Check daarmee je temperatuur van je CPU, Download daarnaast even GPU-Z daar kan je bij het 2de tabje sensors de temperaturen zien van je GPU.
Bedankt voor je reactie...

Jah, sorry had het zelf ook al door..

Hoezo nog weer een nieuw programma downloaden om temp te checken... nadat die bij speedfan al rond de 100 graden aangeeft is dit nog niet genoeg of?
Ik heb namelijk geen idee hoe warm GPU mag worden, maar 100 lijkt mij als leek wel heel warm.
Het was namelijk wel de GPU, want als ik er op GPU klikte stond er ook nvidea video bij......
Daarnaast waren er nog wat andere cijfertjes die allemaal rond de 30/40 bleven... Hier zaten ook de 4 core cijfertjes bij... deze waren van intel.

[ Voor 5% gewijzigd door almelo15 op 16-10-2011 12:46 ]

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Waarschijnlijk schakelt de videokaart automatisch uit bij 100 graden, dus ik denk dat dat het probleem is.

Maak je computer eens open en check of de ventilatoren op de videokaart (en cpu) wel draaien. Met een programma als MSI Afterburner kun je ook zien (en loggen) wat de gpu-temperatuur en fansnelheid is.

www.nintendocasemods.com

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Terug naar de winkel met die PC. Hij is nieuw en hij hoort gewoon te werken zoals het hoort.

Android developer & dürüm-liefhebber

• almelo15
Digital-DNA schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:49:
Waarschijnlijk schakelt de videokaart automatisch uit bij 100 graden, dus ik denk dat dat het probleem is.

Maak je computer eens open en check of de ventilatoren op de videokaart (en cpu) wel draaien. Met een programma als MSI Afterburner kun je ook zien (en loggen) wat de gpu-temperatuur en fansnelheid is.
Maar dit hoort dus niet te gebeuren begrijp ik?

Kijk ik wil er morgen gewoon mee terug na de winkel, maar het gaat mij erom dat het niet iets is dat simpel te verhelpen is... Het lijkt mij niet dat als ik een nieuwe computer haalt dit zo hoort te gaan...

Is het normaal dat bij het afspelen van een filmpje de kaart al zon 70/80 graden word..

en bij het spelen van een zwaar verouderd spelletje al binnen anderhalve minuut op de 100 graden komt...

Hoeveel graden is normaal tijdens het kijken van filmpje 1080p op youtube?

en voor tijdens het gamen?

Heb deze pc juist gekocht zodat ik ook nieuwe games kan spelen...

• almelo15
Mavamaarten schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:57:
Terug naar de winkel met die PC. Hij is nieuw en hij hoort gewoon te werken zoals het hoort.
Haha die bevestiging zocht ik denk ik...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mijn grafische kaart (GTX260) wordt rond de 40 - 45 graden na anderhalf uur black ops MP. Bij andere games wordt hij wel ietsjes warmer (rond de 50 - 55) maar hij blijft altijd koel. Nu is dit ook wel te danken aan mijn custom cooling profile in RivaTuner, maar het is niet normaal dat een grafische kaart bij licht gebruik tegen de 80° aanloopt, nee.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Digital-DNA

Digital-DNA

Met MSI Afterburner kun je trouwens ook de ventilatorsnelheid van de videokaart ook instellen. Installeer het eens en stel 'm in op 100%, hoor je 'm dan blazen? Hoe zijn de temps dan?

Je weet dan tenminste waar het probleem ligt en dan heb je een goed verhaal in de winkel :).

www.nintendocasemods.com

• almelo15
Mavamaarten schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:03:
Mijn grafische kaart (GTX260) wordt rond de 40 - 45 graden na anderhalf uur black ops MP. Bij andere games wordt hij wel ietsjes warmer (rond de 50 - 55) maar hij blijft altijd koel. Nu is dit ook wel te danken aan mijn custom cooling profile in RivaTuner, maar het is niet normaal dat een grafische kaart bij licht gebruik tegen de 80° aanloopt, nee.
Daar was ik al bang voor idd...
Digital-DNA schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:08:
Met MSI Afterburner kun je trouwens ook de ventilatorsnelheid van de videokaart ook instellen. Installeer het eens en stel 'm in op 100%, hoor je 'm dan blazen? Hoe zijn de temps dan?

Je weet dan tenminste waar het probleem ligt en dan heb je een goed verhaal in de winkel :).
Oke oke ga ik nu proberen... waar en hoe stel ik die ventilatorsnelheid in?

• Digital-DNA

Digital-DNA

Programma is makkelijk in gebruik, linksonder staat een schuif met fan speed. Vergeet niet eerst op auto te klikken want die staat waarschijnlijk aan (of juist niet en is dat het probleem :P). Zonder auto aan kun je zelf de snelheid instellen en klik dan apply.

www.nintendocasemods.com

• almelo15
Digital-DNA schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:26:
Programma is makkelijk in gebruik, linksonder staat een schuif met fan speed. Vergeet niet eerst op auto te klikken want die staat waarschijnlijk aan (of juist niet en is dat het probleem :P). Zonder auto aan kun je zelf de snelheid instellen en klik dan apply.
Oke gedaan en helpt niks... zodra ik hem op de max schoof hoorde ik weer dat tikkende geluid dat ik ook telkens hoor alsie uitvalt...

Temperatuur schiet tijdens kijken van het filmpje gewoon weer als een raket omhoog...
Ben bang dat het probleem dan in de ventilator zit? Aangezien ik geen blazend geluid, maar een tikkend geluid hoor?

• Digital-DNA

Digital-DNA

Ventilator is kapot, of misschien zit er gewoon een draadje tegen aan. Schroef je kast open en kijk even of je iets kan doen, kleine moeite lijkt me.

(minder moeite dan dat je je hele pc terug moet brengen als je het makkelijk zelf kunt verhelpen)

www.nintendocasemods.com

• almelo15
Digital-DNA schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:35:
Ventilator is kapot, of misschien zit er gewoon een draadje tegen aan. Schroef je kast open en kijk even of je iets kan doen, kleine moeite lijkt me.

(minder moeite dan dat je je hele pc terug moet brengen als je het makkelijk zelf kunt verhelpen)
Snap je redenatie, maar ben niet echt handig in die dingen... Straks zit ik de boel de verprutsen in die kast of krijg ik hem niet goed dicht en vervalt daarmee weer de garantie ofzo...

Het hele weekend heb ik met dit probleem nu toch al verneukt ;)

Pagina: 1