Hallo Ik ben nieuw hier en heb mij nog niet erg in de matrie van computer-virussen verdiept. (heb wel al de faq deels gelezen). Maar heb een paar dringende vragen waar ik graag antwoord op zou willen. Zodat ik mezelf gerust kan stellen of juist niet..
Ps. ik heb de vragen in een quote gezet dat zou mischien netter staan.
Een combinatie van bovengemoende twee zou dubbel naar zijn.vraag 1. Er zouden virussen/malware bestaan die onzichtbaar konden meeliften met normale bestanden. Is dat waar?
vraag 2. Ook zouden er self-executing virussen en malware bestaan. Die zichzelf automatisch konden uitvoeren. Is dat waar?
Zorgen, zorgen, zorgen..vraag 3. Stel je hebt een paar normale bestanden die net zijn gedwonload via internet. en zij staan in je download-map (zip, rar, en/of wmv maakt niet uit) . Deze bestanden zijn echter besmet met meeliftende malware/virussen dat niet de anti-vrius wordt herkend.
3a. Hoe zou je deze bestanden dan het veiligst kunnen verwijderen zonder de malware te triggeren?
3b. Is het bv al erg als je anti-virus automatisch het geinfecteerde bestand benadert en scant. of als je bijv de bestanden aanklikt en selecteert om t verwijderen?
Ps. ik heb de vragen in een quote gezet dat zou mischien netter staan.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 06:15 ]