[Vista 64] in hibernate wil niet meer starten!!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Met een beetje schaamte vraag ik hulp bij het volgende.
Mijn desk pc draait op Vista Home Premium 64 bit op een Asus P5Q de luxe met een E8500 duo core en 4 Gb. Boot disk is een 150 Mb WB Velociraptor. Daarnaast nog een 1 Tb Samsung disk

Laatst wou ik gewoon afsluiten maar koos per ongeluk voor de Hybernate knop (rode knopje naast shut down menu). Ik wilde dat helemaal niet en heb ik vrij snel (binnen een paar seconden) kort op de aan/uit knop gedrukt (waarmee je weer uit hibernate mode komt volgens mij). Echter deze keer kwam de pc helemaal niet meer op. Ik zie alleen een zwart scherm en de ventilatoren draaien wel, CD.DVD laatjes gaan open, maar geen brandende HD lampjes.

Als ik de PC uit forceer, met een harde schakelaar op de voeding en daarna weer aan zet (met de voeding knop + aan/uit schakelaar) dan gebeurd het volgende:

- HD lampje flikkert even
- Lampjes van de DVD+brander knipperen een paar seconde
- Ventilatoren draaien
- scherm blijft zwart (zelfs geen prompt)
Na circa 5 seconde gaat alles uit (dus ook de ventilatoren)
Na circa 1 seconde gaat alles vanzelf weer aan (dus gebeurd weer zelfde als hierboven)
Daarna veranderd er niets meer, dwz zwart blijft scherm, ventilatoren blijveb draaien, DVD lades kunnen wel open en dicht als je op de eject knop drukt.

NB.
- Met geen enkele knop combinatie kom ik in de BIOS
- Met de Vista installatie DVD in een van de drives wil ie niet vanaf DVD booten (dus kom niet in Vista startup repair). Eigenlijk gebeurd met installatie DVD precies hetzelfde als boven

Nu heb ik nog geen tijd gehad om de kast open te maken (staat nogal ingebouwd) en bv de sata kabel van de boot WD los te maken of zo. Ik ga dat morgen proberen

Maar heeft iemand enig idee hoe ik de PC weer aan de praat kan krijgen? Liefst natuurlijk met behoud van mijn persoonlijke files.
Alvast bedankt :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit klinkt alsof je moederbord onthoud in welke powermode het OS als laatst is geweest. Omdat je de hibernate hebt geannuleerd via een geforceerde manier, is het nu van slag af. Wat ik zo snel kan bedenken als oplossing is de voedingsstekker eruit en je BIOS resetten via knopje op het moederbord of de CMOS batterij verwijderen, even wachten (minuutje of 5) en weer terug plaatsen.

Ik denk niet dat het ontkoppelen van de HDD zal werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Bedankt voor de tip. Dat klinkt plausibel, ga het zo proberen.

Gelukkig heb ik nog deze oude dell laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Gelukt. Een of ander jumpertje (RTC ram?) even verzetten en daarna weer trug.

Nou ja "even", bij zo'n jumpertje komen in een ingebouwd moederbord vergt baby handjes :)

Nu ja, is mn pc van binnen ook weer een schoon geblazen.

Bedankt Hero :*)