Ubuntu[11.10] Grafische interface niet juist

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotknife
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 21:12
Hallo Tweakers,

Ik heb een klein vraagje over Ubuntu 11.10: Als ik de werkbladwisselaar wil gebruiken d.m.v. ctrl+alt+pijltje, laat hij de niet-grafische interface zien. Dat wil zeggen: hij laat geen vloeiende overgang zien tussen werkbladen, maar louter de manier die in de oudste versies van Ubuntu werd gebruikt. Weet iemand een oplossing zodat ik de grafische manier te zien krijg? Ik draai Ubuntu op een Nvidia Quadro 1000M graka.

- Hotknife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Videokaartdrivers up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Beter gezegd, heb je de additional drivers geactiveerd? De standaard nouveau driver bied geen 3D en dan heb je dus ook geen mooie overgang naar je andere viewport (werkblad).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotknife
Hero Of Time schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:49:
Beter gezegd, heb je de additional drivers geactiveerd? De standaard nouveau driver bied geen 3D en dan heb je dus ook geen mooie overgang naar je andere viewport (werkblad).
Bedoel je de extra stuurprogramma's? Want dat heb ik wel gedaan (ik heb beide stuurprogramma's (de aanbevolen en de niet aanbevolen) geprobeerd), maar dat leverde niks op. Unity op zich draait prima, maar alleen de overgang tussen werkbladen is niet grafisch. :)

EDIT: Alt+tab is ook niet zoals deze moet zijn: Dit gaat op een vergelijkbare manier als het switchen van werkbladen.

EDIT2: Als ik op het werkbladwisselaar icoontje in de zijbalk klik, dan zie ik wel de grafische versie. Ik zie dus alleen de niet-grafische versie als ik sneltoetsen gebruik...

EDIT3: Opgelost, maar niet op een manier waarmee ik tevreden ben. Blijkbaar kan Ubuntu niet overweg met Nvidia Optimus. Als ik dat uitschakel, werkt Unity 3D prima, maar Windows 7 niet meer en bovendien is mijn accu binnen no-time leeg. Ik denk dus dat ik maar een ander alternatief moet zoeken...

[ Voor 34% gewijzigd door Hotknife op 17-10-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Even een paar dingetjes rechtzetten!
Hero Of Time schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:49:
Nouveau heeft wel degelijk ondersteuning voor 3D. Op kaarten vanaf Fermi (GTX4xx-5xx) is dat beschikbaar en werkend vanaf kernel 3.1, en vereist dan de 3D module. Deze zit bij ubuntu in de package "libgl1-mesa-dri-experimental". Maargoed, kernel 3.1 is nog niet uit, dus dat is in de toekomst een optie, maar nu nog heel even niet. :)
Hotknife schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:11:
[...]
EDIT3: Opgelost, maar niet op een manier waarmee ik tevreden ben. Blijkbaar kan Ubuntu niet overweg met Nvidia Optimus. Als ik dat uitschakel, werkt Unity 3D prima, maar Windows 7 niet meer en bovendien is mijn accu binnen no-time leeg. Ik denk dus dat ik maar een ander alternatief moet zoeken...
Dat is momenteel inderdaad een probleem, niet alleen met ubuntu. Er zijn dus twee grafische kaarten aanwezig in jouw systeem: een van Intel en een van nVidia. De Intel kaart is verbonden met de monitor, en de nVidia kaart, wanneer werkend, zou zijn resultaten moeten schrijven naar de Intel kaart. Dat is hoe het intern werkt, maar X.org is nog niet klaar om dat te faciliteren.

Wat er momenteel wel is, is een zeer geavanceerde "hack". Deze heet "The Bumblebee Project" en is hier te vinden. Let op: dit is zeer experimenteel! Ik heb hier zelf nog niet mee gespeeld, maar als je het aandurft dan zou je theoretisch Optimus kunnen laten werken.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik gebruik ondertussen de ironhide ppa en dat draait naar volle tevredenheid !

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotknife
lamko schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:07:
Ik gebruik ondertussen de ironhide ppa en dat draait naar volle tevredenheid !
Had vandaag niet heel veel te doen, dus ik heb Ubuntu nog maar eens op mijn laptop gezet om de ironhide ppa te proberen...

Het werkt echt perfect! Ik kan nu Unity 3D volledig gebruiken en de accu blijft het voorlopig prima uithouden. Ook Windows 7 draait nog prima. Bedankt voor deze tip :D

PS. Over ironhide in combinatie met mijn problemen is helaas erg weinig te vinden op het web. Zonde, want het werkt dus prima :)
Pagina: 1