Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Als je een router in het netwerk hebt zitten, maakt het toch helemaal niet uit of hij een uplink poort heeft of niet? Je kan hem dan willekeurig in poort 1 t/m 24 stoppen.
Ja klopt, er zit een router in.
Ik wist niet zeker of ik een van de 24 poorten ook als uplink kan gebruiken.
Of dat er per se een transceiver module in moet
Ik wist niet zeker of ik een van de 24 poorten ook als uplink kan gebruiken.
Of dat er per se een transceiver module in moet
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Ik denk dat je wil dat de router NAT doet, dat kan deze HP niet. Daar zal je n losse router voor moeten gebruiken.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
hmm, oke nee denk toch dat ik dan mijn vraag neit goed heb gesteld haha.
Sommige switches hebben een aparte wan-poort voor de uplink.
Laat ik het dan anders vragen.
Is het mogelijk om een van de 24 poorten van de 2524 te gebruiken als uplink?
Als je gewoon je netwerk wilt uitbreiden, dus omdat je poorten te kort hebt op je router, steek je gewoon een kabel van de router in de willekeurige poort op de HP en kan je lekker nog 23 andere pc's aansluitenQempZoR schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:36:
hmm, oke nee denk toch dat ik dan mijn vraag neit goed heb gesteld haha.
Bij de switchingfunctie zitten alle poorten toch 'aan elkaar' dus maakt het niet veel uit welke poort nou als 'uplink' gebruikt wordt.
Ah top, hartstikke bedankt voor de hulpmaarud schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:39:
[...]
Als je gewoon je netwerk wilt uitbreiden, dus omdat je poorten te kort hebt op je router, steek je gewoon een kabel van de router in de willekeurige poort op de HP en kan je lekker nog 23 andere pc's aansluiten
Bij de switchingfunctie zitten alle poorten toch 'aan elkaar' dus maakt het niet veel uit welke poort nou als 'uplink' gebruikt wordt.
mag een slotje op
De switch is een 10/100 switch waarbij ik zo snel in de specs niet zie staan of deze auto MDIX ondersteunt. Als het niet werkt met een straight kabel tussen router en switch kun je het alsnog aansluiten met een cross cable.
Overigens is het ook voldoende als de router auto-MDIX ondersteunt, dan zal het ook werken met een straight cable.
Overigens is het ook voldoende als de router auto-MDIX ondersteunt, dan zal het ook werken met een straight cable.
geheelonthouder met geheugenverlies
Wut, wat zitten jullie nou weer te lullen allemaal? Een uplink poort is een een poort met de MDI(X) omgekeerd van de rest.
Los van of de switch dat heeft of niet (ik geloof 't niet, maar dat 'ie het automatisch doet), kun je die functionaliteit emuleren met een cross cable.
MDI -> MDIX
MDIX -> Auto-MDIX poort
MDIX -> MDIX poort met cross cable
Dat alles is functioneel equivalent.
Nou is een 2524 al wat ouder, maar ik geloof dat HP al zodanig lang Auto-MDIX doet dat zelfs die switch dat moet hebben.
De transceiver poorten zijn alleen voor speciale uplinkmodules. Die kun je krijgen met glasvezel (1000BASE-SX of 1000BASE-LX of 100BASE-FX) of gewoon gigabit over koper.
Boven dit plaatje: http://imageshack.us/f/194/hp2524.jpg/ staat nog net leesbaar 'All ports are HP Auto-MDIX'. Dus die switch regelt dat inderdaad zelf.
Los van of de switch dat heeft of niet (ik geloof 't niet, maar dat 'ie het automatisch doet), kun je die functionaliteit emuleren met een cross cable.
MDI -> MDIX
MDIX -> Auto-MDIX poort
MDIX -> MDIX poort met cross cable
Dat alles is functioneel equivalent.
Nou is een 2524 al wat ouder, maar ik geloof dat HP al zodanig lang Auto-MDIX doet dat zelfs die switch dat moet hebben.
De transceiver poorten zijn alleen voor speciale uplinkmodules. Die kun je krijgen met glasvezel (1000BASE-SX of 1000BASE-LX of 100BASE-FX) of gewoon gigabit over koper.
Boven dit plaatje: http://imageshack.us/f/194/hp2524.jpg/ staat nog net leesbaar 'All ports are HP Auto-MDIX'. Dus die switch regelt dat inderdaad zelf.
[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 16-10-2011 00:01 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Pagina: 1