Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenTa_FH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
Hallo tweakers!
Al enige maanden draai ik op mijn game-pc een setup met 3 schermen, waarvan 2 Full HD, waarvan het beeld ook gedupliceerd op elkaar wordt, zodat ik ook direct op mijn tv series kan kijken en gamen. Sinds kortere tijd nu (een week of drie) is het echter zo dat de boel niet meer werkt zoals het hoort. Eerst draaiden games gewoon, nu gebeurt het volgende: Als ik een game start die Full-screen moet draaien, rendert deze normaal op de tv (het 'secundaire' Full HD scherm, aangesloten op de videokaart via HDMI, en geïdentificeerd als monitor 2), maar schakelt mijn main monitor (nr 1, aangesloten via displayport, met actieve adapter) op standby. Dit is natuurlijk vrij vervelend, aangezien ik ook wel gewoon van achter mijn bureau wil kunnen gamen. Hiervoor moet ik echter steeds in de instellingen van Windows scherm 2 uitschakelen.
Nieuwe drivers installeren voor de kaarten mocht ook niet baten. Wat is hier het probleem, en hoe is dit op te lossen? Het heeft goed gewerkt, zou toch weer moeten kunnen?

De setup:
GPU's: Tweemaal Sapphire Vapor-X Radeon HD5770 1GB
Schermen:
Scherm 1: LG W2486L, aangesloten via displayport met actieve dp-adapter, dvi in monitor. Gaat dus op standby.
Scherm 2: LG tv 32" 4500LE, aangesloten via HDMI, geduplicate met scherm 1, rendert de game als normaal.
Scherm 3: Samsung SyncMaster 2253BW, extended desktop.
Driver: 8.892.0.0 (datum 8-9-2011) Catalyst Control Center Version 2011.0908.1355.23115

Het is ook niet zo dat dit probleem zich voordoet bij een select aantal spellen, al mijn fullscreen games hebben dit effect zodra ze opstarten. Full screen video playback met GOM player werkt wel gewoon naar behoren.

~ Think Again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 08:42
heb je primaire en secundaire al omgedraaid? Heb je dan hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenTa_FH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
Elmertje, bedoel je dat ik mijn GPU's of de twee monitoren moet omwisselen?
De monitoren zal niet gaan, want de tv kan ik niet via DVI/DP aansluiten.
Als ik softwarematig de tv als Main Display instel en dus zo primair/secundair scherm omdraai, houd ik hetzelfde resultaat, en worden games alleen op de tv gerenderd.

~ Think Again.