IRQ's delen over PCI sloten in KT7-Turbo-R?!

Pagina: 1
Acties:

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:40
Sinds 2 weken heb ik mijn Abit KT7 mobo vervangen door een MSI KT7-Turbo-R.
Alles gaat prima ( behalve dat ie heel vaag traag boot ( 10 seconden stil na detectie HDD's in bios ) ).
En het leukste is ook nog eens dat ie mijn T-Bird 800 op 133 x 8 laat lopen ( !1066! ).
Maar..........
Ik heb een IRQ probleem;
In mijn system zit een 3Com905C-TX-M en Adaptech 2930 SCSI controllertje en een Diamond Monstersound MX300.
Echter de SCSI controller vindt het niet leuk om een gedeeld IRQ te gebruiken ( hij doet dus gewoon niks in Windhoos ).
Ik ben dus al 4 dagen aan het switchen met alle kaarten en nog steeds geen oplossing. Waarschijnlijk is PCI slot 2 ook nog eens defect:(
Wie o wie weet welke PCI sloten IRQ's delen met elkaar of de RAID controller het staat namelijk niet in de manual....

Greetz;

Seven

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Dat zou ik ook weleens willen weten, ik heb nl. een hardnekkig IRQ conflict met m'n SB Live !.

Wanneer SB16 Emulatie ingeschakeld wordt, nix anders dan blue screens..
Verder kaarten: ISDN ISPh64 van Dynalink, Realtek 8139a Nic, Realmagic Hollywood Plus en dus de SB Live !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

ik hoop dat je er wat aan hebt, maar ik heb dit probleem net verholpen met mijn Abit kt7 raid, wieweet gaat het ook wel op voor de MSI (conflict raid controller & sb16 emulation):

SB live in 4e pci slot

Bios: Irq 9 reserveren voor multimedia devices (of hoe het heet bij msi, pirq 3)

Irq 5 niet op standaard instelling (bij pnp/pci menu) maar op Lagecy isa

bij mij gaat dit goed...succes!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:40
Ik kijk wel even... Thanx