Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Als ik mijn laptop aan zet, schakelt het direct weer uit.

Compaq CQ60

Nogal irritant, omdat het ding zou moeten werken zoals het hoort... Iemand enig idee? Ik kan weinig meer details geven...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tja, denk dat je het antwoord al weet want hoe moeten wij als tweakers nu weten wat het is als je geen verdere systeemspecs schrijft ( even google en je vind ze ), want dit kan je niet van de anderen verwachten. De bedoeling is dat je eerst zelf op zoek gaat en inzet toont en niet zomaar hier dan zo'n vraag neer zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Dit kan alles zijn van een lege accu tot defecte hardware... Brandt er een lampje dat hij stroom krijgt? Geprobeerd zonder accu?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Roel1966 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:21:
Tja, denk dat je het antwoord al weet want hoe moeten wij als tweakers nu weten wat het is als je geen verdere systeemspecs schrijft ( even google en je vind ze ), want dit kan je niet van de anderen verwachten. De bedoeling is dat je eerst zelf op zoek gaat en inzet toont en niet zomaar hier dan zo'n vraag neer zet.
Inderdaad.

Dus nu wat Rupie zegt. Misschien is je accu leeg of defect. Probeer hem eens aan terwijl hij op het stroomnet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04

Pos

Eens aansluiten zonder accu erin, dan zou ie het ook moeten doen.

Anders eens de backcover van de fan eraf halen en het stof er uit halen.

Edit: Ohjah, hoe direct is direct?? Binnen 1 seconde weer uit?

[ Voor 18% gewijzigd door Pos op 15-10-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ik zal even uitweiden:
Ik heb geprobeerd opnieuw te installeren. Installatie is een succes, daarna faal na eerste login.
Ik heb geprobeerd de laptop te koelen, en dan opnieuw opstarten. Zelfde faal.
Ik heb geprobeerd de harddisk te vervangen. Ook een faal
De fan-cover kan ik er niet af halen.

Zoals ik zei, ik weet de specs zo niet precies, alleen het type.
pricewatch: HP Compaq Presario CQ60-208ED (NG419EA)

Die dus :)

Maar het probleem is, installeren gaat prima, updaten gaat prima. Na update niks meer. Nu al voor de 3e keer :(

Heb al 2 USB-fans aangesloten om wat meer airflow te genereren langs de onderkant, want het ding kan nogal warm worden is mijn ervaring.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Garantie op dat ding? :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
:( Als ik dat had, had ik hier niet een post geplaatst. Ding is 2 jaar oud (misschien iets meer). Geen winkelgarantie, Compaq also says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wees eens ietwat precieser en schrijf eens WAT je geinstalleerd hebt, WAT je geupdated hebt want hiermee kan nog niemand iets. Dan op welk moment faalt de login en bij welk scherm bedoel je en krijg je wel beeld op je laptop en dus dat soort dingen allemaal.

Het is nu gewoon koffiedik kijken met wat je schrijft op dan dat je eindelijk moeite deed de exacte specificaties van je laptop eens op te gaan zoeken zonder dat wij dat moeten doen. Ook belangrijk is of de laptop het voorheen wel deed en wanneer die problemen ontstonden, dus kortom wees eens wat uitgebreider als je wilt dat je geholpen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ok, je hebt hopelijk de specificaties gezien :)

Het opzoeken van die specificaties was niet het punt, origineel kon ik'm gewoon niet direct op tweakers vinden. (en op compaq/HP site vinden is pas echt een hel)

Dit is wat ik doe:
Schone installatie van win7 Ultimate op een schone harddisk
Start prima
Doe update
Systeem wil niet meer starten.

Mijn vermoeden loopt ondertussen richting een faulting update, maar als ik de harddisk uit de laptop haal en aansluit op m'n gewone pc, kan ik niks vinden in de logs.
En ja, laptop werkte gister nog... totdat er een virus werd geinstalleerd (hoera). Maar een complete format zou dat probleem moeten verhelpen. Heb gecheckt met Kaspersky bootdisk systeem, die kon niks vinden, ook niet in de disk-root.

Wat ik zie is BIOS-post, en dan doei.

Ik snap dat jullie denken "dit is koffiedik kijken".... dat is't voor mij dus ook. Ik heb niets verandert aan de laptop of wat dan ook.
Ik kan er ongeveer evenveel mee (niets dus), en ik hoopte dat iemand toevallig het probleem eerder had meegemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 15-10-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
JustMU schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:49:
[...]

Inderdaad.

Dus nu wat Rupie zegt. Misschien is je accu leeg of defect. Probeer hem eens aan terwijl hij op het stroomnet staat.
Bij installatie is aan het net een default voor mij ;) Dus als dat het probleem zou zijn, zou de installatie niet eens succesvol mogen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Issue resolved.

Ik heb de harddisk los gehaalt en weer op z'n plek gezet, vastgeschroefd, en alles lijkt te werken.

Dat dit het probleem bleek, is vreemd (ding zit toch in een bracket...), maar het is dus opgelost en alles werkt weer naar wens.

Pagina: 1