Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54

fjs

PSN: ftltc

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc (alle onderdelen zijn nieuw) met een intel dh61crb3 moederbord.
Na een week deed hij het niet meer. Alles spinde heel even op (je hoorde de hdd even opstarten en de fans draaien gewoon) maar geen beeld. Niet via de ingebouwde video kaart als de losse nVidia.

Alles gecontroleerd en geheugen omgewisseld, maar geen oplossing.

Een nieuw moederbord erin en alles deed het weer. Een dag later weer hetzelfde probleem.
Mijn gevoel zegt dat een nieuw moederbord niet twee keer stuk kan gaan (helemaal geen Intel, goede ervaringen mee).

Kan een moederbord ook stuk gaan door de voeding?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als je voeding echt bagger is dan kan je zo ongeveer je hele PC slopen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hoe kan je nu van medetweakers verwachten dat ze je kunnen helpen wanneer je alleen het type moederboard vermeld ? Begin dus eerst eens ermee om alle specificaties van je pc eens te schrijven zodat anderen ook een beetje idee van je systeem kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36
Je geeft aan dat alle onderdelen nieuw zijn? Dus ook de voeding?

Wat ik meer dan eens mee heb gemaakt is dat mensen uiteindelijk besluiten een upgrade te doen en dus nieuwe mobo/geheugen/ graka en processor kopen, maar dan gemakshalve aannemen dat de voeding nog wel meekan. Ik zou persoonlijk nooit een "oude" voeding op nieuwe hardware aansluiten...

Je voeding kan namelijk alles in één keer kapotmaken - letterlijk. (Je bent wat je eet ;-) )
Je kan uiteraard ook domme pech hebben met een nieuwe voeding dat deze DOA is, of in ieder geval foute waardes uitgeeft. Dit zou de problemen die je ervaart wel verklaren. Zeker als het na korte tijd op 2 nieuwe mobo's gebeurt.
Nu moet ik wel zeggen dat de artefacts die ik op de screenshots zie, me toch ook wel richting de grafische kaart doen denken.... Maar zoals gezegd.. ook deze kan snel kapotgaan door foute voeding. Heb je in Ubuntu wel goede driver support voor desbetreffende kaart?? Ik heb daar nogal eens wat issues mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeEs schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 07:40:
Ik zou persoonlijk nooit een "oude" voeding op nieuwe hardware aansluiten...
Wat noem jij oud? Het wordt natuurlijk een beetje een lastig verhaal als je stukje bij beetje onderdelen vervangt. Of koop jij altijd een nieuwe voeding bij een nieuw bord?

Ik snap overigens wel wat je probeert te zeggen, je moet inderdaad niet zomaar van je voeding uit blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Klopt... het is inderdaad niet echt een objectief iets... vandaar ook de aanhalingstekens. Hanteer zelf inderdaad een beetje een moederbord periode. Als ik mn mobo vervang en deze is meer dan -laten we zeggen- 2 jaar oud, neem ik ook een nieuwe voeding erbij. Dit ook omdat ik dan de oude PC eventueel in geheel kan verkopen en/of kan blijven gebruiken.

Nu denk ik echter wel dat voor de meeste voedingen 2 jaar redelijk jong is, uitgaand van een beetje A merk... maar neem toch liever het zekere voor het onzekere + bovengenoemde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54

fjs

PSN: ftltc

Topicstarter
Alles is nieuw.

De voeding is van Recom PE-450 Plus II.

Heb dit eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt dat een moederbord 2x stuk kan gaan. Maar goed, misschien is de voeding niet goed.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Het is inderdaad vreemd gedrag, maar zonder wat meer informatie over de hardware kunnen we er verder weinig over zeggen. In feite kan het nog steeds ook net zo goed de grafische kaart zijn. Of iets anders wat elkaar bijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien maak je wel kortsluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Zijn de pinnetjes van je CPU nog wel goed? Bekijk die eens goed (Met een loep oid?)
Pagina: 1