• Oletrios
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-08-2025
Hallo iedereen,

Binnenkort ga ik verhuizen, wat betekent dat ik eindelijk wat meer ruimte op mijn bureau zal krijgen. Daar zal ik dan ook dankbaar gebruik van maken door de aanschaf van een tweede monitor voor mijn pc. Aangezien ik dan niet langer gebruik kan maken van een tv, zal ik ook mijn xbox 360 op deze monitor moeten aansluiten, en dit natuurlijk het allerliefst met zo'n hoog mogelijke kwaliteit.

Op dit moment twee speaker setjes, allebei hebben een 3.5mm audio jack. Een hiervan wil ik dan aansluiten op mijn xbox 360 met de volgende kabels:
adapter
tulp naar jack

Ik heb voor de monitor een budget van ongeveer 100-200 euro uitgetrokken en ben op zoek naar een 24'' beeldscherm. Ik heb al enigszins rondgekeken hier op tweakers.net, en daaruit kwamen de volgende kandidaten:
LG W2453V-PF
Asus ML248H
Samsung Syncmaster B2430HD
LG W2442PE-BF

Ik weet niet of dit daadwerkelijk ook goede opties zijn. Kunt u mij adviseren welke monitor het best voor mij zou zijn? Zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien? Alvast bij voorbaat bedankt.

samenvatting:
24" monitor voor pc en xbox 360
budget: 100-200 euro
videokaart pc: nVidia GeForce 8800GTX
geluid via aparte speakers

(edit: ik zie zojuist dat ik het in een topic had moeten posten in plaats van een nieuwe thread, excuus. ik kan deze thread niet verwijderen, moet ik dit alsnog in de daarvoor bestemde thread posten?)

[ Voor 4% gewijzigd door Oletrios op 15-10-2011 19:02 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Ik wil je niet teleurstellen, maar dergelijke topics worden niet echt gewaardeerd... er zal daarom denk ik snel een slotje van een modje volgen.

Tips wil ik je wel geven... zoek reviews op, check in de pricewatch of gebruikers een review/gebruikerservaring hebben toegevoegd. Maar vooral, zeker met een zoiets als een monitor... ga zelf rondkijken in diverse (pc)-winkels, mediamarkt etc en kies iets uit wat je bevalt. Daarna zoek je de shop waar je de monitor die je bevalt het goedkoopst is. De keuze van een monitor is echt heel persoonlijk als je het mij vraagt en niet helemaal te meten met benchmarks zoals je met cpu en gpu kan doen. De ene persoon houdt van een meer 'kouder' of de ander juist van een meer 'warm' beeld. Dat kan verschillen van merk tot merk en zelfs binnen series van hetzelfde merk. Verder qua snelheid e.d. in de prijsklasse waarin je zoekt is dat allemaal vrijwel vergelijkbaar, al die cijfers zijn bijna niet de moeite waard om je dan in te verdiepen.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 15-10-2011 20:12 ]