Driver gezocht voor 878A 4CH capture card

Pagina: 1
Acties:

• Pieter155
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 17:11
Laatst een 4 kanaals analoge capture card gekregen. Echter zonder driver.
Ik heb al diverse driver-zoek-software geprobeerd maar zonder succes.

De kaart is gebaseerd op een 2-tal zeer bekende Fusion 878A chips.
Naast het proberen van diverse drivers heb ik ook het pakket van http://btwincap.sourceforge.net/ getest.
Hierbij had ik met de optie "Conexant BT878 NTSC XEVK" beeld op 1 ingang. De overige 3 geven hetzelfde beeld als wat op kanaal 1 is aangesloten.

Ik wil de kaart graag gebruiken voor meerdere camera's en ik zoek dus de juiste driver.
Is er iemand die de kaart van onderstaande foto's herkent?
De gebruikte software op de PC is H264Webcam 3.7. De PC is een Compaq EVO D500 met XP SP3.
Deze ziet de kaart in hardware beheer als:
-2x Audio Capture
-2x Video Capture (vreemd want ik heb 4 kanalen, of is dit in de driver weer op te splitsen?)

De chips welke erop zitten:
-2x Conexant Fusion 878A
-1x PLX PCI6150-BB66BC
Er zit tevens een extra backplate met 2x analoge audio in en alarmcontacten. Verder staat er geen opdruk/merk op de PCB.

Foto's:
http://tubefreak.nl/temp/capturecard1.JPG
http://tubefreak.nl/temp/capturecard2.JPG
http://tubefreak.nl/temp/capturecard3.JPG

Goede driver-zoek-software is ook welkom, maar als iemand de juiste drivers heeft zijn die ook zeer welkom!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 17:04

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

wat doet driver genius?
aangezien je niet zegt welke driver pakketten je gebruikt heb

• Pieter155
Vergeten erbij te zetten. Ik heb Drivermax en PC-Wizard geprobeerd. Echter waren dit in mijn ogen vrij onoverzichtelijke programmas. Drivermax kwam aanzetten met Brooktree 878a, maar om deze specifieke driver te downloaden moest betaald worden. Heb deze nog wel los gedownload en getest maar zonder resultaat.

Heb driver genius geprobeerd en deze kwam aan met "hauppauge_win878_drv34924025.exe" geprobeerd maar helaas geen succes. Beide audio devices zijn nu geinstalleerd onder 'Hauppauge WinTV 878/9 WDM Aux driver'. De beide videocontrollers blijven onbekend en na uitpakken van bovenstaande exe ook geen passende driver gevonden. Na het geforceerd installeren van de driver voor de videocontrollers vanuit de INF krijg ik wel netjes een lijstje met composite, tuner, S-video, etc. maar geen beeld.

Het is duidelijk dat de kaart niet standaard is en dus lastig te vinden is via zoeksoftware. Iemand nog een idee?
Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Pieter155 op 15-10-2011 18:59 ]

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Volgens mij heb ik een kaartje wat er heel erg op lijkt, die heb ik een keer voor een prikkie van eBay gekocht geloof ik.

Deze doet het op Linux, met de bt878 ('bttv') kernel driver en Zoneminder software, maar het werkt niet ideaal. Er komt wel beeld uit, maar op de een of andere manier verloopt de sync, dus als je de opgenomen filmpjes terugkijkt zie je het beeld verticaal opschuiven. Daardoor herkent Zoneminder alles als beweging en markeert die alles met de alarm-status :/ Maar het is dus wel aan de praat te krijgen, en mogelijk is de bttv module in de nieuwere kernel-versies wat verbeterd, dat heb ik nog niet geprobeerd.

# dmesg | grep bttv
[   10.239108] bttv: driver version 0.9.18 loaded
[   10.239119] bttv: using 8 buffers with 2080k (520 pages) each for capture
[   10.242581] bttv: Bt8xx card found (0).
[   10.243057] bttv 0000:00:0a.0: PCI INT A -> Link[LNKC] -> GSI 11 (level, low) -> IRQ 11
[   10.243077] bttv0: Bt878 (rev 17) at 0000:00:0a.0, irq: 11, latency: 64, mmio: 0xc7cfe000
[   10.243122] bttv0: using:  *** UNKNOWN/GENERIC ***  [card=0,autodetected]
[   10.243129] IRQ 11/bttv0: IRQF_DISABLED is not guaranteed on shared IRQs
[   10.243178] bttv0: gpio: en=00000000, out=00000000 in=00f36fff [init]
[   16.672074] bttv0: tuner type unset
[   16.675988] bttv0: registered device video0
[   16.676535] bttv0: registered device vbi0
# lspci | grep 878
00:0a.0 Multimedia video controller: Brooktree Corporation Bt878 Video Capture (rev 11)
00:0a.1 Multimedia controller: Brooktree Corporation Bt878 Audio Capture (rev 11)

• Pieter155
Zoneminder onder linux is inderdaad ook een optie. Echter het pakket wat ik nu gebruik voldoet aan al mijn wensen dus ik wil eerst proberen het spul onder windows draaiend te krijgen.

Ik wacht even af wat er nog allemaal qua reacties gaat komen :)

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 17:04

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

en als je nou conextant een mail stuurt met de vraag?
Dat kan je altijd proberen

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
In de nieuwsgroepen zijn cd's / dvd's met veel drivers te downloaden, deze zou je kunnen proberen.
Voor xp had je alle drivers wat er zijn op een dvd(bijna alle).
Met een vreemde pc laat je de pc zoeken naar de driver op de dvd.

• Pieter155
Inderdaad ook een goede tip van de driverpakketten. Ik heb een goede 2GB aan drivers gedownload (Huge driver package op PB) aangezien de meeste pakketten op de nieuwsgroepen te oud waren voor mijn nieuwsserver.
Ik ga dit icm het mailen naar Conexant uitproberen als ik wat meer tijd heb (komend weekend oid.)

Ook ben ik benieuwd welke distro benoni gebruikt icm Zoneminder. Of een kale linux distro met Zoneminder ingebakken lijkt me ook wel wat. Mogelijk dat linux wel een kant en klare driver beschikbaar heeft voor deze kaart.

Wordt vervolgd..

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Pieter155 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:58:
Ook ben ik benieuwd welke distro benoni gebruikt icm Zoneminder. Of een kale linux distro met Zoneminder ingebakken lijkt me ook wel wat.
Die server draait Ubuntu (het was eigenlijk onze oude mediaspeler/homeserver die ik bij m'n moeder heb neergezet omdat haar systeem voor beveiligingskamera's stuk was). De bttv driver zit standaard al in de kernel als module (voorbeeld voor kernel 3.0 / Debian Squeeze):

config:~# find /lib/modules/ -name *bttv*
/lib/modules/3.0.0-1-486/kernel/drivers/media/video/bt8xx/bttv.ko

Bij het opstarten zie je met dmesg dat ie /dev/video0 aanmaakt (in jouw geval ook een video1 denk ik, omdat je twee videochips op de kaart hebt zitten). Op die kleine videokaarten wordt het beeld van 2 of 4 kamera's in één chip gecombineerd. Met zoneminder kun je die combinaties aangeven en naar losse streams omzetten.

Zoneminder zit ook standaard in de gangbare distributies, dus je kunt het met één commando binnenhalen:

sudo aptitude install zoneminder

Je moet daarna nog wel wat prutsen met de instellingen. Zoneminder draait met apache en mysql, dus qua installatie en gebruik kun je het met een website CMS vergelijken. Ik kan het e.e.a. deze week voor je nakijken (ik heb net vervangende hardware binnen, dus als ik even tijd over heb maak ik een schoon Debian systeem voor de beveiligingskamera's).

• Pieter155
Het heeft allemaal wat langer geduurd maar alsnog een update.
Ik heb inmiddels de D500 met en Bluecherry+ZM Live CD geinstalleerd.
Dit is Xubuntu met ZM ingebakken en compleet werkend.

De kaart wordt inderdaad gedetecteerd als video0 en video1 dus tot zover in orde.
Echter kom ik niet verder dan een blauw (no signal) scherm met daarin de tijd en cameranaam.
Had jij dit probleem ook of had je direct beeld van je camera's na installatie.
Ik heb overigens bij de 4 kanalen al juist toegewezen per chip. Dus video0 met kanaal 0 en 1.

Verder ziet het pakket er zeer uitgebreid uit. En ondanks dat ik een oude versie uit 2008 heb is dit denk ik een goede vervanger.
Pagina: 1