Toon posts:

beeld weg bij blu ray ps3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik ben nieuw hier, ik ben jack verheijden en ik heb mee aangemeld IVM een probleem met mijn reciever.
het probleem luidt als volgt:

mijn ps 3 is aangesloten op mijn onkyo AV reciever type TX-NR 609.
als ik een blu ray film ga kijken valt meteen het beeld weg zodra de film begint.
het geluid werkt wel gewoon prima.
het gamen en dvd`s kijken op de ps3 gaat perfect geen probleem!!
alleen de blu ray werkt niet, als ik de ps3 gewoon rechtsreeks op de tv aansluit werkt hij wel gewoon.

ik heb al met ce repair in mijdrecht contact gehad en, ja tuurlijke het welbekende : stuur hem maar op!
ik heb het gevoel dat er gewoon een setup niet goed staat maar wat???

kunnen jullie mij hiermee helpen aub ??

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik heb geen idee hoor, maar misschien staat je receiver zo ingesteld dat hij iets aan het beeld wil processen (waarbij dan kennelijk iets mis gaat). Kan die receiver op "passthrough" staan?

Learn something new every day.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie,

bedoel je mischien HDMI TRHU??
deze staat uit.

nog meer iedeeen??

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

En als hij aan staat? ;)

Verwijderd

Topicstarter
nope,

maakt niet uit...

Verwijderd

En als jouw Onkyo aanstaat dan?

Verwijderd

Topicstarter
onkyo staat aan op game ( ps3 )
ps3 staat aan, menu alles werkt gewoon
start de blu ray op, boem weg beeld ( tv geeft aan geen video signaal ) maar het gluid gaat wel gewoon door..
via optishe kabel

Verwijderd

Je kunt ook de handleiding van Onkyo nog eens doorlezen. Wellicht staat daar een oplossing in. Daarnaast kun je ook eens gaan vragen bij de winkel, waar je de Onkyo hebt gekocht. Misschien weten die wel een oplossing.

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:19
Kijk ook even in het Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2. Veel mensen met Onkyo receivers daar, wellicht is het inderdaad een instelling.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de handleiding al een paar keer doorgenomen, ik kom er niet uit.
ik heb de leverancier ( media markt ) ook al gebeld, die weten ook niet direct een oplossing.
onkyo europe reageert niet op mijn email....

CE repair in mijdrecht ( waar ze vanuit mediamarkt ) naar toe gaan voor reparatie weet ook niet direct een oplossing, zij zeggen dat ik hem op moet sturen.
Wat ik al eerder in het forum zei, ik denk dat het gewoon een instelling is en geen hardware probleem...
de reciever is trouwens 3,5 maanden oud!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
Heb je ook de laatste firmware er opstaan?

Verwijderd

En op Google gezocht?

Verwijderd

Topicstarter
vanaf de 1na laatse firmware update is het gedonder begonnen, ik ga nu even checken of hij een update nodig heeft.

en op google is er weinig tot niks over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
laatse firmware staat er op...

Verwijderd

Ik vond anders nogal wat topics over Onkyo en PS3 waar de video moeilijk deed.

Verwijderd

Topicstarter
heb je er een link van toevallig, ga ik daar even op kijken.

Verwijderd

Ja die stond hierboven al genoemd door mij.

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:59
Komt mij voor als een HDCP probleem. Wellicht in die richting zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
HDCP probleem?? wat houd het precies in?

Verwijderd

Het is wel de bedoeling op tweakers.net om eigen inzet te tonen bij je vragen en problemen. Om er achter te komen wat een term betekent kun je deze nazoeken op Google.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, helemaal gelijk.

ik wordt er alleen zo moe van, ik ben er al een maand mee bezig en ik kom geen steek verder.
maar ik hoop dat we er samen uit komen.
ik ga nog wat puzzelen in de instellingen van de reciever. :)

Verwijderd

Speel je originele blurays af op je PS3 of gekopieerde?

Verwijderd

Topicstarter
alleen orginele, die ik al een poosje geleden heb gezien op dezelfde manier als nu.
alleen na die ene update ongeveer een maand geleden werkt het dus niet meer.

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:59
Ter vraagverheldering: dus eerst werkte het afspelen van blu-ray wel, en ongeveer een maand geleden is er 'iets' ge-update en nu werkt het niet meer?

Verwijderd

Topicstarter
ja idd, de firmware is geupdate. en ongeveer een week na de update is er weer een update vrij gekomen.
die heb ik ook meteen mee gepakt maar geen effect op het probleem

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
Heb je daarna nog eens een volledige reset gedaan van de receiver?

Verwijderd

De firmware van je Onkyo of van je PS3? Misschien kun je eens duidelijk uiteenzetten hoe het eerst werkte, wat er toen geupdate is (welke firmware versie) en wanneer het niet meer werkte. Tot heden had je namelijk nergens vermeld dat het sinds een firmware update niet meer werkt. Waar denk je dan zelf dat je naar moet zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
yes, en ook de ps3 is gereset

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gekeken of er ergens een oude firmware beschikbaar is, voor de Onkyo.
maar ik kan hem niet terug `` schrijven``.

tenminste ik denk dat het daar fout is gegaan.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
24p geforceerd bij blu-ray en je tv wilt dit niet ondersteunen?
Check of je 24p in de PS3 settings uitk kan zetten en probeer het nog eens.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Kijk bij de settings van je PS3 eens welke resoluties en audioformaten aangevinkt staan.
Doe een manuele config (niet auto) en vink (buiten de noodzakelijke) zoveel mogelijk uit en test dan nog eens :)
Misschien schakelt hij bij Bluray over naar een formaat waar je receiver het moeilijk mee heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 18-10-2011 11:49 ]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:29
Wellicht een zinloze opmerking, maar wat als je een andere HDMI kabel gebruikt?

Mijn Bluray speler vertoonde dit ook, zodra de film begon viel het beeld weg, no video inpunt, andere kabel er tussen was de oplossing, het is niet helemaal het zelfde probleem, maar als je een kabel hebt liggen zou je dit kunnen proberen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd een andere kabel geprobeerd en ook de instellingen in de ps3 al weet ik het hoeveel keer gewijzigd.
de instelling zijn in de ps3 nooit gewijzigd geweest alleen de onkyo is geupdate. daarna is het allemaal begonnen.

ik overweeg hem deze week voor reparatie ( onder garantie natuurlijk ) aan te bieden bij m`n leverancier.
ik hou jullie op de hoogte!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Een software downgrade is geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
heren, ik heb de oplossing gevonden!!

afgelopen week wilde ik hem op weg brengen voor reparatie, ik dacht nog even een laatste check... een andere tv aansluiten op de onkyo monitor out.

ik zet de onkyo en de ps3 aan en start een blu ray en ja hoor gewoon beeld + geluid.
ik alles weer gewoon orgineel gemaakt en eens gaan kijken in de setup van de ps3 wat er nou anders is dan de kleine tv die ik geprobeert heb of de orginele grote tv. de setup 1024P hdmi 24HZ stond op automatisch....
deze heb ik uitgeschakeld en nu werkt dus alles gewoon weer hoe het hoort, erg vreemd want ik heb nooit aan deze instellingen gezeten.....
maar het probleem is nu dus opgelost.

allemaal bedankt voor jullie steun en behulpzaamheid, weer een stapje verder allemaal in het gebied van ervaring.....

gr Jack
Pagina: 1