Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedi06
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 23:12
Beste tweakers,

Ik loop al een tijdje rond met het volgende probleem met mijn Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro driver:

Na installatie werkt de driver naar behoren, maar eens in de zoveel tijd komt er geen geluid meer uit mijn boxen en krijg ik de melding van Creative Console Launcher: 'The current selected audio device is not supported by the application. Do you want to select another audio device now?', wanneer ik dan op 'Yes' klik wordt de volgende melding gegeven: 'The Creative Audio Device Selection module cannot be launched. The module may be missing from your system. You may need to re-install you application'.
Nogmaals dit komt eens in de zoveel tijd voor en nogal random. Ik installeer de driver dan nogmaals, en dan werkt het normaliter weer (moet wel alles weer instellen), maar soms moet ik de driver 3x installeren alvorens het weer werkt.

Het is mij een groot raadsel waarom dit euvel random naar boven komt drijven en wat de oorzaak is van de steeds falende creative software.. of wellicht is er een andere applicatie of driver die conflicteerd.

Wat ik al heb gedaan na veel zoekwerk in forums is (werkte voor mij overigens niet):
- mogelijk conflict met onboard audio: uitzetten van onboard audio in bios setup
- ik heb in device manager al mijn andere sound-sources (van de videokaart en ook onboard ge-disabled'

Zijn er meer mensen met dit probleem? En is hier een oplossing voor? Het is namelijk erg irritant.