GTX560 nieuw, maar last van erge FPS drops

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 11:10
Beste mensen,

Ik heb zo juist een Asus Geforce GTX560 DCII OC gekocht. Geinstalleerd etc. Ik had hiervoor een GTX275.
Schermen doen het prima etc, nu wil ik een spel spelen. En ik heb enorme last van FPS drops. Als ik bijvoorbeeld in GTA4 op een view stil sta, gaan mijn fps als een speer omhoog. Ga ik rijden of rondkijken. Schiet mijn FPS naar 3/4, dit heb ik ook bij flight simulator. Als ik rondkijk, slaat m'n FPS op hol. Maar als ik even wacht op een view. Gaat m'n fps gewoon naar normale hoogte. Zelfde bij bulletstorm/Bad company 2.

Dit is m'n systeem:
Intel core i5-750 2,66 GHZ
Asus Geforce GTX560 DCII OC (Driver 280.26)
Asus P7P55-M
6GB DDR3 Corsair
PSU: Corsair 650watt

Het lijkt wel iets wat de boel ophoud, zal wel weer een setting zijn? maar goed. Als jullie mij zouden kunnen helpen.
Graag.
Met vriendelijke groet,
Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 23:14
Even met driversweeper (staat nu op de site van phyxion ofzoiets, niet op guru3d) de oude driver verwijderen, en opnieuw nieuste driver van de nvidia site installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zelf had ik ook wat rare dingen met dezelfde videokaart waaronder telkens een crash van de videodriver op de meest vreemde momenten en dus zelfs met de laatste driverversie. Ik heb toen het volgende gedaan namelijk drivers helemaal verwijderd en daarna van de Asussite hun laatste driver geinstalleerd. Hierbij heb ik gekozen voor handmatige installatie en alle 3D en Audio HD drivers weggelaten en dus uitgevinkt en puur en alleen de driver laten installeren.

Vervolgens kwam Windows zelf toen met een update naar de laatste driver en die heb ik toen laten installeren waarna ik vervolgens tot nu toe geen problemen meer gehad heb. Vermoedelijk dat het dus toch een combinatie kan zijn met die 3D drivers waar je in feite zonder 3D monitor toch geen fluit aan hebt en blijkbaar alleen maar voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Drivers kan je beter van de Nvidia site halen, dan weet je tenminste dat je de laatste versie te pakken hebt. Ik weet niet of er extra dingen anders zijn bij de Asus drivers maar voor mij werkt het altijd het beste om het van de website van de fabrikant te pakken (AMD of Nvidia).
Wat Guiding dus zegt, probeer driver sweeper van Phyxion.

Heb je de settings verandert voor de spellen nadat je deze kaart erin hebt gezet? Als je namelijk alles erg hoog zet (met name textures) en je hebt niet genoeg videogeheugen dan kan je soms "schokken" krijgen. Ik neem niet aan dat je te weinig hebt maar probeer eens iets aan de settings te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Oke, ik probeer nu driversweeper, en dan download ik de nieuwe drivers en installeer ik die. Bedankt tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Ik heb nu driver 275 geinstalleerd. De lage framerate is iets beter geworden. Maar de lag spikes/drops zijn er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Hier een screenshotje van Afterburner.

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/8225/afterburner.png

M'n FPS in GTA 4 op alles low, heb ik 10 fps? dat kan toch niet?

[ Voor 32% gewijzigd door Ramon_k123 op 15-10-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Op het moment van die drop bij MSI afterburner heb je dan ook framedrop of is dat gewoon het moment dat je alt-tab doet?
Als je geen alt-tab doet op dat moment dan denk ik dat je of te weinig videogeheugen/geheugen hebt, of je cpu is iets anders aan het doen. Als je een virusscanner/spyware software hebt doe die eens uit?

Test het nog een keer met MSI afterburner en houd je taak beheer ook open zodat je daar je cpu load in de grafiekjes kan zien.
Je kan misschien cpu limited zijn, je zou hem nog wat kunnen overclocken.

Ik heb het spel niet dus ik zou het niet weten. Maar ik gok dat dat hoger moet zijn :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik heb zelf ok gezeik met GTX 580 en de 280 drivers.......... fps blijven hangen op 40 en 60 fps LOL!!! rn dat op bijna 1 ghz core in een shit game

fok driver sweeper troep die niet werkt.. zo los ik het op :

Verwijder eerst handmatig je driver van nvidia bij computer > eigenschappen en dan apparaatbeheer..
DAARNA de rest van NVIDIA verwijderen uit programas en onderdelen bij configuratiescherm

daarna> naar> windows>system32>driverstore>filerepository.... hier moet je 1 of alle NV display inf bestanden verwijderen door er gebruikersrechten aan te ontlenen en dan te verwijderen.

Doe altijd een restart na het verwijderen van je drivers! niet meteen de nieuwe installeren

280 drivers zijn een nachtmerrie.. gaat snel buggen en fps die omlaag kelderen.
Afterburner kan trouwens je driver slopen als je overclock faalt .

Verwijder je de beruchte inf file niet blijf je wellicht in een vicieus cirkeltje door drivers met bugs.. o.a bugs zodat je je vsync (locked) niet kan forcen op 120 etc

Nvidia is nu gewoon ff klote iig .. ik stap op AMD over als de 285 nog steeds zwaar klote is!!!
Ik heb GVD al 4x de drivers handmatig moeten schoonmaken omdat er van allesde soep in liep _/-\o_
Ik heb zon donkerbruin vermoeden dat het echt gebeurd na een driver crash van overclock

[ Voor 159% gewijzigd door A87 op 16-10-2011 03:14 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij consistent gezeur valt het aan te raden gewoon even een verse installatie te doen :) Meestal kan je het prima af met Driver Sweeper en die hele bende, maar soms wil het gewoon niet. Bespaar jezelf de moeite en doe een verse installatie, dan weet je ook gelijk dat het systeem verder goed zit.

Ik dacht even dat hij misschien naar 2D-clocks schoot om onduidelijke redenen, maar dat lijkt niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Hier nog een screenshot van toen ik Dirt-3 aan het spelen was. Erg veel last van lag spikes. Maar mijn CPU zat ook bijna op 100% aan, daarbij was ik wel aan het uploaden en stond internet een paar keer open.
Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/6420/ding1m.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramonisgek123 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:01:
Hier een screenshotje van Afterburner.

[afbeelding]

M'n FPS in GTA 4 op alles low, heb ik 10 fps? dat kan toch niet?
Nee, hier is duidelijk iets mis met de werking van de Gpu, kijk naar plaatje rechtboven,je hebt daar een gpu begruik van gemiddeld zo,n 75 procent en nauwelijks temp verhoging,

Wat doet hij in 3dmark vantage, de gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
bij mij gaan de fps ook vaak omlaag bij beweging, is dit niet normaal? echt extreme dips heb ik niet.

gtx260 in sli hier, 285.38 driver.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Ik heb zojuist alles verwijdert van m'n oude drivers etc, heb ik de nieuwe beta drivers geinstalleerd, m'n oude GTX275 erin geschroeft. En heb gewoon constant 90/100 FPS, zelfde settings. En geen lag spikes? Wie o wie weet wat het probleem is,

ps: Dus het ligt aan de kaart, of aan iets dat flink wat conflicten zoekt o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/2874/dirt3z.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Ramon_k123 op 16-10-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Zo te zien werk je met beta drivers.. 285 is beta

jemoet deze

Version:
280.26 WHQL
Release Date:
2011.08.09
Operating System:
Windows Vista 64-bit, Windows 7 64-bit

File Size:
177 MB

[ Voor 175% gewijzigd door A87 op 17-10-2011 00:28 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Ja maar buiten dat, waarom werkt een GTX275 , 2 keer zo goed dan een GTX560?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
ik heb ook een GTX560ti en daarvoor een gtx275 (toeval? XD) en die van mij werkt perfect, clock van de 560 staat op 880 en shader weet ik atm niet, ik heb de MSI twin frozr edition

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
misschien moet je de kaart eens in een ander systeem testen. Het kan ook een hardwarefout zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Ik heb niet echt een systeem wat bij die van mij in de buurt komt.

Hier 2 screenshotjes van GPU-Z met de GTX560
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/11/10/17/39r.png
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/11/10/17/a3a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nu al een verse installatie gedaan? Als je geen oorzaken gaat elimineren is het lastig verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Je kan ook nog proberen even de antivirus uit te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Een nieuwe windows installatie zit er niet in. Maar ik heb net alle oude drivers van de GTX275 geuninstalled, handmatig, via windows, en via driver sweeper. toen heb ik de nieuwe beta drivers gedownload. Ik heb nu bij Dirt-3 en F1 2011 geen last van lag spikes meer. En in F1 alles op high + DX11 rond de 50 fps, Dirt 3 op high rond de 100/120 fps? is dat prima voor deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

GPU temp van 29 graden? Of je PC moet buiten staan, maar het lijkt dat hier iets niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:03
Die 29 graden is niet raar hoor, die van mij is 30 Idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramonisgek123 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:31:
Een nieuwe windows installatie zit er niet in. Maar ik heb net alle oude drivers van de GTX275 geuninstalled, handmatig, via windows, en via driver sweeper. toen heb ik de nieuwe beta drivers gedownload. Ik heb nu bij Dirt-3 en F1 2011 geen last van lag spikes meer. En in F1 alles op high + DX11 rond de 50 fps, Dirt 3 op high rond de 100/120 fps? is dat prima voor deze kaart?
Klinkt goed. Waarom blijf je overigens betadrivers gebruiken? Als het werkt is het prima, maar beta is natuurlijk altijd een potentieel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Ja dat klopt. Maar aangezien vorige keer een WHQL versie had gebruikt. En toen m'n prestaties 3x kut waren. Dus ik dacht, ik probeer gewoon die BF3 beta drivers ;)

EDIT; GTA 4 doet het nu ook prima!

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon_k123 op 17-10-2011 14:07 . Reden: EDIT ]

Pagina: 1