Blue screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinitio
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-02 18:03
Beste tweakers,

Ik heb nu al een paar keer last gehad van een blue screen. Mijn computer spring op een willekeurig moment op dit scherm.Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/351haqb.jpg/ Ik heb geen nieuwe hardware geïnstalleerd de laatste tijd. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Welke informatie hebben julie eventueel nog meer nodig?
Alvast bedankt!

Joppe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je zelf al gegoocheld op de eerste error code? En wat heb je gevonden? Veel ervan komen zovaak voor dat je daarmee de boosdoenner kan vinden. Je systeem specs zijn altijd handig en welke videodrivers etc je hebt ook. Hoe is de koeling van je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

"Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben:

Op uw computer doen zich hardware- of softwareproblemen voor (een hardwarefout is de meest voorkomende oorzaak).

-of-
U probeert de processor van de computer op een te hoge kloksnelheid in te stellen (u stelt bijvoorbeeld een processor met een snelheid van 150 MHz in op een snelheid van 187 MHz).

De hierboven vermelde STOP-fout houdt in dat er een trap in de kernelmodus is opgetreden. Het kan hierbij gaan om een trap waarover de kernel niet mag beschikken of een trap die altijd fataal is. De meest voorkomende oorzaken van een STOP 0x7F zijn:

Hardwarebeschadiging op een laag niveau, zoals beschadigd geheugen (RAM)
Afwijkende geheugenmodules
Een defect moederbord

Onderzoek de parameters boven aan het STOP-scherm om vast te stellen wat de oorzaak is:
**STOP 0x0000007F (0x000000XX, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRA"

Ik zou dus eerst Memtest draaien. Staat trouwens ook gewoon keurig in het blauwe scherm zelf, plaatje al eens bekeken ipv enkel gepost?

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 15-10-2011 14:30 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinitio
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-02 18:03
Ik heb memtest nu 2x gedraaid en er waren geen errors.
Mijn specs:
Intel i7 2600K niet overclocked (stock cooling)
Corsair 4 GB Ram
40GB Corsair SSD
WD 2 TB HD
Asus P8H67-M evo moederbord
Kast van Silverstone

Mijn temperatuur is meestal rond de 45 graden, dus denk niet dat het daaraan kan liggen.
Het is logisch maar de SSD is mijn systeemschijf.
Alvast bedankt voor deze hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is 2x gedraaid? Je moet minstens 6 uur stabiel zijn en het liefst 24 uur lang.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N