Auto een maand gehad, 79 euro belasting?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een hele goede zaterdagmiddag iedereen :) Zit met de volgende vraag:

Ik heb een kleine maand geleden een gratis auto mogen overnemen van iemand. Had nog een maand APK en leek mij wel leuk om met een oude bak te oefenen en ervaring op te doen aangezien ik nog niet zolang mijn rijbewijs heb. Afgelopen donderdag heb ik mijn auto ingeleverd bij de sloop en heb een vrijwaringsbewijs gekregen. Gisteren kreeg ik een blauwe envelop binnen van de belasting waarin staat dat ik 79 euro moet betalen aan Motorrijtuigenbelasting. Er staat een periode bij van 16 oktober 2011 t/m 15 jan 2012. Mijn auto staat sinds 13 oktober niet meer op mijn naam, dus moet ik nog steeds die 79 euro betalen of kan ik een bezwaar indienen?

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:42

Mad_Demon

de dokter

De brief en vrijwaring hebben elkaar waarschijnlijk gekruist. Er staat een uiterste betaaldatum op. Wacht tot vlak voor die datum met betalen, want het zou goed kunnen dat je voor die tijd een correctiebrief krijgt met het juiste bedrag erop, d.w.z. de wegenbelasting die je moet betalen over de periode dat de auto op jouw naam stond. Dit wordt naar rato verrekend. :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
(jarig!)
Volgens mij een kwestie van gewoon betalen en restitutie ontvangen nadat ze de verkoop verwerkt hebben.

Verder heb je nog wel een paar dagen om te betalen, ik zou maandag gewoon de belastingdienst even bellen met de vraag 'hoe het werkt'.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Uiterste betaaldatum is 17 november, meer dan een maand dus. Denk dat het inderdaad verstandig is om paar weken te wachten en dan evt te bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gewoon betalen. je krijgt de overige 2 maanden vanzelf terug een maand later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

het beste wat je kan doen is meteen even bellen, dan kunnen ze je voor 17/11 een brief sturen dat het vervalt.
anders even schhriftelijk een bezwaar sturen, dit voor 17/11, vraag om uistel van betaling geduren behandeling. Weet niet of je uitstel kan krijgen hiervoor, denk het wel, het is belasting......

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

DropjesLover

Dit dus ->

Notehoutelade schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:00:
gewoon betalen. je krijgt de overige 2 maanden vanzelf terug een maand later.
Dit.

Het verschil krijg je gewoon terug gestort binnen een maand :)
Maar ik zou wel gewoon meteen betalen, ben je van dat eventuele gezeik af.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 19:09
Even een paar dagen wachten! Recentelijk zat ik in dezelfde situatie (Rekening van de BD ontvangen ongeveer 4 dagen na het vrijwaringsbewijs) en een aantal dagen later kreeg ik een nieuwe brief van de BD waarin stond dat ik deze niet hoefde te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Gewoon wachten tot je een nieuwe brief krijgt van de Belastingdienst.

Ik heb ook recent een auto gekocht, en deze 3 dagen later geschorst. Heb afgelopen week ook een brief binnen of ik even 115 euro wil dokken. Ga ik uiteraard niet doen, want uit ervaring weet ik al dat ik volgende week een nieuwe brief ga krijgen. ;)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

coyote1980 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:26:
Volgens mij een kwestie van gewoon betalen en restitutie ontvangen nadat ze de verkoop verwerkt hebben.
dit, uit ervaring. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
En mocht je nog iets open hebben staan / belastingdienst in termijnen terug aan het betalen bent wordt het hiermee verekend.

[ Voor 30% gewijzigd door Uberprutser op 16-10-2011 17:09 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Mad_Demon schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:25:
De brief en vrijwaring hebben elkaar waarschijnlijk gekruist. Er staat een uiterste betaaldatum op. Wacht tot vlak voor die datum met betalen, want het zou goed kunnen dat je voor die tijd een correctiebrief krijgt met het juiste bedrag erop, d.w.z. de wegenbelasting die je moet betalen over de periode dat de auto op jouw naam stond. Dit wordt naar rato verrekend. :)
Dit is het enige juiste advies. Betalen kan natuurlijk ook, maar niet betalen is beter dan wel betalen en deels terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Even een update:

Heb een correctiebrief gehad en hoef nu 20 euro te betalen ipv 79 euro. :)
Pagina: 1