Als ik torrents download heeft het hele huis problemen met bezoeken van website's. Games blijven dan echter gewoon werken, en ook ping google.nl geeft gewoon ±10-15ms. Internetpagina's bezoeken werkt echter niet, noch vanaf iPhone, noch van macbook, noch vanaf win7 pc (IE, FF, Chrome). Dit gaat zelfs op als het maximum aantal connectie's op 100 staat. Mijn router is een E4200, en de modem is de Docsis 3.0 Ubee modem van Ziggo. Met dezelfde apparaten maar met een oude Speedtouch 780 van Ziggo ging alles gewoon goed met ±300 connectie's, dus ik snap niet waarom een E4200 wel problemen geeft.... Iemand een idee?
Zet voor de grap de stateful instection firewall eens uit op je linksys. Stateful inspection betekent dat de inhoud van packets die voorbij komen, geanalyseerd wordt. En dat kost resources van je router 
Simpel speedtouch dingetje heeft zoiets niet
Simpel speedtouch dingetje heeft zoiets niet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nee, stateful betekent dat 'ie state bijhoudt en in veel gevallen maakt dat 't juist sneller omdat makkelijker besloten kan worden dat packets doorgelaten mogen worden. Wel maakt 't dat de firewall een lijst met connections bij moet houden, en die kan gelimiteerd zijn.The Eagle schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:43:
Zet voor de grap de stateful instection firewall eens uit op je linksys. Stateful inspection betekent dat de inhoud van packets die voorbij komen, geanalyseerd wordt. En dat kost resources van je router
Grapjas, nou en of speedtouches dat hebben.Simpel speedtouch dingetje heeft zoiets niet
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als je torrrents download gebruikt je heel veel parallelle verbindingen. Voor elke verbinding zet je router een entry in de NAT tabel (hij moet immers weten naar welke PC in jullie thuis netwerk hij de antwoorden moet doorsturen die hij van remote hosts krijgt).
Sommige routers, vooral de wat oudere, hebben hier veel last van. Die zijn niet gemaakt om honderden entries in de NAT tabel te hebben, en zoeken ook niet efficiënt in de NAT tabel. Bij elk antwoord van een remote host heeft de router relatief veel tijd nodig om de tabel door te lopen en te bepalen dat dit naar jouw PC moet. Verder ben je met torrents ook aan het uploaden, en dus krijg je nog meer entries in je NAT tabel. De router van Ziggo zorgt ervoor dat jullie hele thuisnetwerk traag wordt.
Mischien kan het modem van Ziggo is pass-through mode staan, en kun je je oude router er weer tussen zetten. Een andere tip die ik kan geven is van torrents over te stappen op usenet....
Sommige routers, vooral de wat oudere, hebben hier veel last van. Die zijn niet gemaakt om honderden entries in de NAT tabel te hebben, en zoeken ook niet efficiënt in de NAT tabel. Bij elk antwoord van een remote host heeft de router relatief veel tijd nodig om de tabel door te lopen en te bepalen dat dit naar jouw PC moet. Verder ben je met torrents ook aan het uploaden, en dus krijg je nog meer entries in je NAT tabel. De router van Ziggo zorgt ervoor dat jullie hele thuisnetwerk traag wordt.
Mischien kan het modem van Ziggo is pass-through mode staan, en kun je je oude router er weer tussen zetten. Een andere tip die ik kan geven is van torrents over te stappen op usenet....
Ik heb een E4200... Imho is dat (een van de) beste routers op dit moment.
Ik heb de firewall van de Ubee modem uit gezet, de E4200 heeft een prima firewall en elke computer heeft gewoon Avast premium.
Ik heb de firewall van de Ubee modem uit gezet, de E4200 heeft een prima firewall en elke computer heeft gewoon Avast premium.
Ik denk ook niet dat het aan je E4200 ligt, maar aan het Ubee modem van Ziggo. Dit heeft ook een ingebouwde router (tenzij je deze hebt uitgeschakeld). Elke entry in de NAT tabel in de E4200 komt ook in de NAT tabel van de Ubee terecht (alleen zal die alles doorsturen naar de E4200 die het weer doorstuurt naar je PC).
Kan die Ubee niet op bridge mode?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik heb thuis ook de Ubee modem van Ziggo (ik neem tenminste aan dat het dezelfde is). Je kunt het niet zelf, maar ik heb begrepen dat de Helpdesk van Ziggo dit op verzoek wel kan doen:
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7
Pagina: 1