hardware failure 5 beeps met scythe mugen 3

Pagina: 1
Acties:

• tapmeester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11-2021
Hi, ben een nieuw systeem in elkaar aan het zetten en krijg bij het opstarten 5 beeps, hardware failure. Heb alles getest en ben er achter gekomen dat het aan de cpu koeler ligt, Als ik de stock intel koeler plaats is alles goed. Ik heb gekeken of de scythe mugen 3 ergens tegenaan zit maar dit is volgens mij allemaal goed. Hebben jullie misschien een idee waar de fout kan zitten?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Zit de fan goed aangesloten?

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Welk type mobo gebruik je? De betekenis van de beep codes is afhankelijk van de gebruikte BIOS. Dus het helpt ook als je de BIOS maker noemt.

• tapmeester
Het is een asus p8z68-v moederbord, heb op de asus site gekeken en daar zijn 5 beeps hardware failure. ik snap er niks van heb alles goed aangesloten ook de fan.

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:12
Heb je de CPU fan kabel wel aangesloten? Lees hier bij 1.4.2.3 iets meer over 5 korte beeps: http://support.asus.com/T...9&hashedid=n/a&os=&no=978

*zag vorige post niet... Fan kabel aangesloten op de CPU fan header of heb je die aangesloten op een andere fan aansluiting?

[ Voor 23% gewijzigd door SumBeam op 15-10-2011 12:19 ]

• tapmeester
Fan is aangesloten op cpu fan connector op mobo, daar heb ik voor het testen ook die stock koeler op aangesloten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wat voor een cpu fan speed lees je dan af in de bios? Misschien ligt deze van de Scythe onder de drempelwaarde waardoor je bios een melding geeft. Eventueel drempelwaarde verlagen of de melding uitschakelen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Had ik in eerste instantie ook, de fan kreeg (bij een lage temp) te weinig stroom waardoor ie alleen af en toe aanstalten maakte om te draaien, maar niet daadwerkelijk bleef draaien.
Eenmaal in windows was de cpu wat warmer -> fan wat meer stroom, fan bleef wel draaien.

Ik heb gewoon even zonder behuizing zijkant gekeken of de fan inderdaad bleef draaien en heb toen de beep uit gezet in de bios.

• tapmeester
Fan speed staat in de bios op 600 rpm, heb nu op ignore gezet. Ga ff moederbord eruit slopen en die mugen terug zetten. Laat weten of het geholpen heeft.

• tapmeester
Krijg geen melding meer, super. Ik ga snel windows 7 installeren, bedankt!!!

• mitsumark
  • Nu online
Wel in de gaten houden dat ie draait uiteraard, daar krijg je dan geen melding meer van.
(of de cpu temperatuur in de gaten houden of de max cpu temp iets lager instellen voor de veiligheid)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je hoeft je cpu fan niet op ignore te zetten want je kan ook het minmale toerental bij dat board verlagen naar bv 400 rpm. Ditzelfde probleem had ik namelijk ook in combinatie met mijn Coolermaster Haf 932 met 23 cm fans op de casefanheaders aangesloten.

• mitsumark
  • Nu online
Bij mij draaide de fan tijdens het opstarten nog niet eens 2 rpm, dus dat zou geen nut hebben.
Misschien bij de TS wel, lijkt me beter/veiliger dan ignore in ieder geval.
Pagina: 1