Vreemde sticker binnenkant iphone, geen garantie! HELP

Pagina: 1
Acties:
  • 4.299 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 17:48
Mijn home button van de iphone is kapot. Alles geprobeerd! Uiteindelijk besloten om naar Van Leliveld Services te brengen (ik heb nog garantie tot 30 november). Na 1,5 week kreeg ik uitslag. Geen waterschade maar toch geen garantie. Dit omdat er aan de binnenkant een vreemde rode sticker was geplakt. Bij leliveld dachten ze dat de iphone open is geweest maar ik heb hem gesealed gekocht.

Heeft iemand enig idee wat deze sticker betekent of heeft iemand deze sticker eerder gezien? Of iemand een idee waar ik dit misschien beter zou kunnen posten (het lijkt wel een chinees teken op de sticker)

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/140/p1030265q.jpgAlvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:30
mmmmmark schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:02:
Geen waterschade maar toch geen garantie. Dit omdat er aan de binnenkant een vreemde rode sticker was geplakt. Bij leliveld dachten ze dat de iphone open is geweest maar ik heb hem gesealed gekocht.
Lekker makkelijk weer. 8)7

Ik neem aan dat jij je iPhone niet hebt geopend? Dan zou ik gewoon weer lekker teruggaan en je garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Ik heb hem zeker niet opengemaakt. Ze waren heel behulpzaam, bij leliveld, het probleem was dat als ze hem zo op zouden sturen naar Apple en dat Apple moeilijk zou doen (althans dat zeiden ze). Misschien heeft een of andere productiemedewerker de sticker er op geplakt oid ik heb werkelijk geen idee. Bij leliveld dus ook niet, ze hadden het nog nooit eerder gezien..
GioStyle schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:04:
[...]

Lekker makkelijk weer. 8)7

Ik neem aan dat jij je iPhone niet hebt geopend? Dan zou ik gewoon weer lekker teruggaan en je garantie claimen.

[ Voor 0% gewijzigd door mmmmmark op 15-10-2011 12:09 . Reden: zin constructie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 15:46
even naar de chinees en vragen wat er staat denk ik. die kunnen je dat vast wel vertellen zo te zien.
Meteen portie weet ik wat erbij...

edit: Bij een Benq krijg je trouwens geen garantie voor een kapotte knop, moest ik dik voor gaan betalen zeiden ze. heb mijn monitor maar open gemaakt en vastgeplakt met ducttape. werkt al een paar jaar goed.

Bij een telefoon is dat natuurlijk wat anders.

Ik denk dat de telefoon is gerepareerd of misschien steeksproefsgewijs is gecontroleerd middels een kwaliteitscontrole, ik heb het wel vaker gezien bij apparaten als ik eerlijk ben.

[ Voor 61% gewijzigd door bastian433 op 15-10-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
bastian433 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:11:
even naar de chinees en vragen wat er staat denk ik. die kunnen je dat vast wel vertellen zo te zien.
Meteen portie weet ik wat erbij...
Of nog even hopen op een chinees sprekende tweaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:57

Grandmasg

What ever!!!!

offtopic:
Tuurlijk maak je je eigen foon open om er een vreemde sticker in te doen 8)7

Na wat rond vragen moet het iets van "happy" betekenen maar mijn bron kan zich vergissen ;)

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kunnen ook 2 vinkjes zijn van een of andere quality control. Raar dat ze daar al zo moeilijk over doen.

iets anders is het uiteraard als de vochtstikkers overplakt zijn met een plakbandje....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Volgens mij Chinese dochter lijkt het symbool op "happy" echter eenduidig is het niet. Het zou een soort van keuringsstickertje kunnen zijn. Ik heb het al meer in apparaten gezien.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
volgens mij is het ook een "gewoon" Quality Contol stickertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-04 20:26
Eraf peuteren en teruggaan? :P

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Er staat S.O.S waarschijnlijk van een foxconn medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Volgens mij Chinese dochter lijkt het symbool op "happy" echter eenduidig is het niet
Denk dat happy hier in het westen 'Ok' heet, wat dus een Quality Contol stickertje zou moeten zijn idd! Die winkel neemt je dus in de maling en moet zich schamen stelletje Noobs, nu mag je dus weer terug om te melden dat ze hun werk moeten doen :) Plus dat je waarschijnlijk een 'herzien' model hebt waar nu weer problemen mee zijn das natuurlijk ook nooit handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Daar staat geen "happy" als ik het zo zie ; het lijkt er wel op maar het symbool is te slordig in mijn ogen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:13
batsma schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:40:
volgens mij is het ook een "gewoon" Quality Contol stickertje
Ja, gewoon een soort 'Quick Pass' stickertje dat zegt dat het apparaat dus goed de quick-pass doorstaan heeft.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zou ze even vragen op welke bepaling in de garantievoorwaarden ze hun handelswijze baseren en of ze even willen bewijzen dat dit stickertje er NIET in de fabriek ingeplakt is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

Ik wil net zeggen.

Het is aan hun om te bewijzen dat jij iets met de telefoon hebt uitgespookt. Niet dat jij moet gaan bewijzen dat je er niets mee hebt gedaan.

Dat zou mooi zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Dit is wat me min of meer aanbevolen werd idd...

Verder goed om te horen dat dit in meerdere apparaten te vinden is, het kan natuurlijk zijn dat ze een in de zoveel apparaten aan een quality assesment onderwerpen oid...

Ik ga er idd maandag nog maar even achteraan.

Bedankt voor de reacties zover in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Laatst online: 22:18
mmmmmark schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:59:
[...]
Dit is wat me min of meer aanbevolen werd idd...
Dat zou ik dus zeker niet doen. Nu zit er een sticker in, maar heb je er niks aan geprutst. Straks zeggen ze bij Apple doodleuk dat er aan geprutst is omdat er een sticker verwijderd is.
Laat ze maar lekker aannemelijk maken dat jij die sticker er op geplakt hebt en dus je telefoon open hebt gemaakt. Als ze dat niet kunnen heb je gewoon garantie. Overigens heb je minimaal 2 jaar garantie bij je leverancier. Hoe dat die het met Apple regelt is niet jouw probleem of zaak. Dus laat je zeker niet afwimpelen met iets als "bij Apple zeggen ze dat je dit en dit gedaan hebt."

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
[b]

Dat zou ik dus zeker niet doen. Nu zit er een sticker in, maar heb je er niks aan geprutst. Straks zeggen ze bij Apple doodleuk dat er aan geprutst is omdat er een sticker verwijderd is.
Laat ze maar lekker aannemelijk maken dat jij die sticker er op geplakt hebt en dus je telefoon open hebt gemaakt. Als ze dat niet kunnen heb je gewoon garantie. Overigens heb je minimaal 2 jaar garantie bij je leverancier. Hoe dat die het met Apple regelt is niet jouw probleem of zaak. Dus laat je zeker niet afwimpelen met iets als "bij Apple zeggen ze dat je dit en dit gedaan hebt."
Het probleem is dus dat het een Italiaanse Iphone is die ik niet zelf heb gekocht (en geen bon heb). Wel kan ik zien op de apple site dat ik nog garantie heb tot 30 november. Ook weet ik zeker dat de telefoon niet open is geweest omdat ik hem uit de gesealde verpakking heb gehaald. Daarom heb ik hem naar Leliveld services gebracht.

Ik ga er maandag inderdaad achteraan en dit voorleggen idd. Leliveld moet dan maar met apple kortsluiten hoe die sticker er is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Update, navraag via een Chinese collega:

That appears to be a chinese character "Sheng"

It has multiple meanings, in this case, it is a symbol of a quality check and lets the production line know that this unit is ready to be packed.

Dus meer of min wat hierboven ook al werd gesuggereerd.

[ Voor 10% gewijzigd door mmmmmark op 17-10-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 20:00
Wat het ook betekend, vrij vreemd dat ze de iPhone hiervoor afwijzen, ze kunnen zelf contact opnemen met een Apple medewerker die zegt dan of het ok is of niet dat deze wordt omgeruild.. raar verhaal dit zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Inderdaad raar verhaal.

Eerst kreeg ik ook een mailtje dat er vochtschade geconstateerd was (ik dacht dat deze sticker de vochtschade sticker was), echter na een belletje bleek dat alle vocht indicatoren gewoon wit waren en dat het om deze "vreemde sticker" ging...
Blijkbaar is het het makkelijkste om het maar op vochtschade te gooien (er was trouwens wel wat corrosie aan de dock-connectoren te zien maar de vochtstickers waren dus nog wel wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-02 14:28
Even terug naar je probleem... je geeft aan 'alles' al geprobeerd te hebben. Heb je btw ook je dock connector [iPhone stekker van de oplader] al geplaatst in de iPhone. De iPhone horizontaal houden in de ene hand en met de andere hand vervolgens [heel voorzichtig] de connector wat naar beneden duwen. Hiermee ontstaat er wat opwaartse druk in de iPhone in de richting van de Home Button die schijnbaar een oplossing kan leveren voor een niet reagerende Home Button.

Ik was ook ten einde raad en dit was DE oplossing. Hoop dat je hier wat aan hebt en dan kun je de Chinese symbolen gewoon voor bij een portie bami laten i.p.v. geneuzel over al dan niet garantie op een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
arjanjr schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:25:

Ik was ook ten einde raad en dit was DE oplossing. Hoop dat je hier wat aan hebt en dan kun je de Chinese symbolen gewoon voor bij een portie bami laten i.p.v. geneuzel over al dan niet garantie op een iPhone.
Bedankt voor de potentiële oplossing (zelf heb ik alle software matige dingen al gedaan). De telefoon ligt echter op dit moment nog bij leliveld en ik heb niet heel veel trek om zelf aan de telefoon te gaan prutsen terwijl ik nog recht heb op garantie (stel dat de connector afbreekt bijv). Ik zie dit meer als een allerlaatste redmiddel.

Thanks anyhow:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
Het is nu al een paar keer gezegd, maar ook mijn collega (mandarijntje) is van mening dat dit teken hoogstwaarschijnlijk betekent dat het goedgekeurd is. Zou moeten lijken op het volgende teken: 正 (spreek uit: zheng) Maar dan snel en slordig geschreven. Andere optie die hem te binnen schoot is (en daar raakt hij steeds meer van overtuigd) dat het op dit teken lijkt 生 (spreek uit: sheng). Wat betekent: leven. Maar goed, hoe je dat dan weer zou moeten zien in dit verband weet ik ook niet. :D Succes met je phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Bedankt voor alle comments, hierbij een update:

Geachte heer/mevrouw,
Uw toestel is gereed. Wij willen dit toestel graag aan u retourneren.
U kunt het toestel kosteloos ophalen. U dient dan wel uw identificatiebewijs mee te nemen.
Wanneer u het toestel op uw postadres wilt ontvangen, bedragen de verzendkosten € 11,85 incl BTW

Heeft wel bijna een maand geduurd al met al maar dan toch eindelijk........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:01
Ik zou 'm op halen en pas als je 'm terug hebt nog even praten over hoe het gebeurd is dat ze je 2x afwijzen en dan pas helpen.

Graag horen we je reactie :).

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Ik heb het gevraagd natuurlijk geen duidelijk antwoord. Bij Leliveld krijgen ze waarschijnlijk voor elke aangeboden telefoon een x bedrag van apple. Het makkelijkste is het dan natuurlijk om het te gooien op waterschade zodat ze verder niks hoeven te doen en de klant ook nog extra kosten kunnen laten betalen. Dubbel verdienen waarschijnlijk zonder extra werk...

Als ze het dus gooien op waterschade altijd tegen in beroep gaan, uiteindelijk heb je dus wel kans dat je alsnog een nieuwe iphone krijgt!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 20:22

Nessuno

io sono nessuno

Een stikkertje als dit kom je vaker op bv pc hardware tegen,
Is inderdaad vaak een teken dat in dit geval jou iphone een quality check gehad heeft.
Als je goed kijkt zijn het 3 vinkjes.
2 grote en 1 kleine. (of 2 en een letter a op het stickertje)

Had toevallig laatst op de achterkant van mn mobo zo'n zelfde stikker zitten.
Doos was geseald en maakte hem in de winkel open.
En vond net nog een kaartje met 2 van die stickertjes
(al staat hier wel duidelijk op vermeld dat het voor controle is)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/rw14es.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Nessuno op 10-11-2011 02:06 ]

Na rose e cient spin

Anoniem: 430380

*snip* spam

[ Voor 94% gewijzigd door Daedalus op 10-11-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-09-2023
Beste Mark,

Ik hoop dat je nog wel eens dit forum bezoekt, aangezien dit bericht al bijna 5 jaar is geleden. Ik zit op dit moment met precies hetzelfde probleem, een vreemde rode sticker in de iPhone. hier kwamen ze bij Apple tijdens een reparatie achter. Ze willen niks meer voor mij doen. De telefoon is afkomstig van Vodafone, en ook zij willen niks doen. Hoe is het bij jou afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 04:08
lcpolman95 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:36:
Beste Mark,

Ik hoop dat je nog wel eens dit forum bezoekt, aangezien dit bericht al bijna 5 jaar is geleden. Ik zit op dit moment met precies hetzelfde probleem, een vreemde rode sticker in de iPhone. hier kwamen ze bij Apple tijdens een reparatie achter. Ze willen niks meer voor mij doen. De telefoon is afkomstig van Vodafone, en ook zij willen niks doen. Hoe is het bij jou afgelopen?
Mark komt nog steeds langs ;)

In de toekomst even de "quote" knop gebruiken. Dan krijgt Mark ook een notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 12:21

NSG

Je weet niks!

lcpolman95 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:36:
Beste Mark,

Heb je een foto van de betreffende sticker?

Kan het niet zo zijn dat het in jou geval wél om de vochtverklikker gaat?
https://support.apple.com/en-us/HT204104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet echt handig om een 5 jaar oud topic te kicken voor een soortgelijk probleem. Beter kun je direct contact opnemen met mmmmmark, of anders een eigen topic openen in het Shopping Forum, aangezien het hier om een garantiekwestie gaat, en niet perse om de iPhone zelf. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.