Ik wil mijn Sony laptop voorzien van Windows 7 64 bit opnieuw installeren, echter is er geen orginele dvd bijgeleverd en de functie opnieuw installeren bij geavanceerd herstel werkt niet omdat er geen installatiekopie te vinden is. Iemand enige opties?
Is er geen backup partitie op het systeem te vinden?
Er zou een backuppartitie moeten zijn op je laptop. Even door de handleiding neuzen.
Mocht je de HDD opnieuw ingedeeld hebben en per ongeluk de backuppartitie hebben weggegooid kun je natuurlijk altijd nog een Win 7 dvd downloaden. Met het serienummer op je laptop kun je hem dan gewoon installeren. Heb je ook nog eens een schone installatie, want die recoveryversies van laptops zitten vaak vol met overbodige meuk.
Mocht je de HDD opnieuw ingedeeld hebben en per ongeluk de backuppartitie hebben weggegooid kun je natuurlijk altijd nog een Win 7 dvd downloaden. Met het serienummer op je laptop kun je hem dan gewoon installeren. Heb je ook nog eens een schone installatie, want die recoveryversies van laptops zitten vaak vol met overbodige meuk.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Het gaat te ver om op GoT te verwijzen naar illegale sites en dergelijke, maar ze bestaan. Volgens my zelfs op MSDN, maar daar ken ik helaas geen adressen van.
Meen me te herinneren dat er al meerdere van deze topics zijn hier, doorzoek het forum eens.
Meen me te herinneren dat er al meerdere van deze topics zijn hier, doorzoek het forum eens.
Dat kan je zien als je rechtermuisknop op "deze computer" doet en dan "beheren" en vervolgens schijfbeheer.Anoniem: 386303 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:41:
Goed idee, is zo'n iso win 7 dvd bestand legaal te vinden?
Daar staat wel een recoverypartitie..
En vaak tijdens het booten van een windows machine is het (volgens de handleiding) iets van F1 t/m F10 drukken om die op te roepen..
Je kan ook een legale windows downloaden ja .
je kan jouw versie (let op achterop je laptop staat welke versie) downloaden.
Heb de bijvoorbeeld Home premium. download die dan. anders werkt je code niet.
En die msdn versies kan je wel vinden .. site die ik vond waren de links down.. dus effe googlen
Heb de bijvoorbeeld Home premium. download die dan. anders werkt je code niet.
En die msdn versies kan je wel vinden .. site die ik vond waren de links down.. dus effe googlen
[ Voor 58% gewijzigd door ApC_IcE op 15-10-2011 11:51 ]
Het downloaden van een windows 7 dvd is op zich niet eens illegaal.
Je kunt ook een dvd lenen van iemand en je eigen serienummer gebruiken. Dan is er niks aan de hand.
win 7 / vista kun je zelfs zonder serienummer installeren en dan 30 dagen op proef gebruiken.
Zolang je een schone iso download (dus zonder crack etc) is het niet illegaal.
edit: ah net te laat, maar dl die iso van elma_illusion.
Je kunt ook een dvd lenen van iemand en je eigen serienummer gebruiken. Dan is er niks aan de hand.
win 7 / vista kun je zelfs zonder serienummer installeren en dan 30 dagen op proef gebruiken.
Zolang je een schone iso download (dus zonder crack etc) is het niet illegaal.
edit: ah net te laat, maar dl die iso van elma_illusion.
[ Voor 8% gewijzigd door arbraxas op 15-10-2011 11:55 ]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Zolang jij een geldige licentie (gebruiksrecht) hebt, maakt het niet uit waar de software vandaan komt (Bij de verdor, of ergens op een schimmige site gedownload); zolang je jouw licentie blijft gebruiken, is het downloaden van de software ook legaal.Anoniem: 386303 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:41:
Goed idee, is zo'n iso win 7 dvd bestand legaal te vinden?
HENG HENG
Als ik die windows 7 enterprise download van technet, kan ik deze dan activeren met mijn home premium licentie code?
Je mag toch best een kopietje van iemand draaien, zolang je maar activeert met je eigen licentie. Dan is er toch niet aan de hand?
Bedankt voor de snelle reactie!
Dus ik : download de trial van Windows 7 Enterprise op http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.
Ik pas dit toe : http://windows7center.com...sion-or-sku-of-windows-7/
En ik kan hier Windows 7 home premium mee installeren met mijn code onderop mijn laptop?
Dus ik : download de trial van Windows 7 Enterprise op http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.
Ik pas dit toe : http://windows7center.com...sion-or-sku-of-windows-7/
En ik kan hier Windows 7 home premium mee installeren met mijn code onderop mijn laptop?
Anoniem: 33272
Denk eraan dat je na de installatie van een kale windows 7 je wel nog alle drivers van je hardware moet installeren, verwacht geen direct 100% werkend systeem na installatie. Beter is om gewoon de recovery van sony te draaien (ik bedoel beter alsin makkelijker).
Even googlen zegt: F8 of f10 tijdens booten blijven drukken voor sony recovery.
edit: beetje nutteloze post kwam er telaat achter dat het eigen een topickaap van jimmy is over een afwijkend onderwerp van een tijdje terug.
edit: beetje nutteloze post kwam er telaat achter dat het eigen een topickaap van jimmy is over een afwijkend onderwerp van een tijdje terug.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 08-02-2012 20:35 ]
ik hoor net van een maat dat hij een windows 7 ultimate dvd heeft.
Als ik hier dat 'ei.cfg' trucje op toepas en deze omzet naar home premium, dan kan ik gewoon activeren met de licentie van onderop de laptop right?
Als ik hier dat 'ei.cfg' trucje op toepas en deze omzet naar home premium, dan kan ik gewoon activeren met de licentie van onderop de laptop right?
ik heb de recovery al een keer gedaan, echter wordt hij er niet echt sneller op door de sony software die erop staat, en op tweakers heb ik gelezen dat deze geen optimalisatie voor SSD heeft, terwijl een clean install dit wel schijnt te hebben.Anoniem: 33272 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:30:
Denk eraan dat je na de installatie van een kale windows 7 je wel nog alle drivers van je hardware moet installeren, verwacht geen direct 100% werkend systeem na installatie. Beter is om gewoon de recovery van sony te draaien (ik bedoel beter alsin makkelijker).
Vandaar dat ik op zoek ben naar een clean install van windows 7 home premium
Klopt helemaal! Dat is ook meteen een van de weinig manieren hoe je aan een Nederlandse ISO van Starter kunt komen bijvoorbeeld..JimmyJoness schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:33:
ik hoor net van een maat dat hij een windows 7 ultimate dvd heeft.
nog even een vraagje : als ik windows wil installeren, ik doe dus de cd erin en selecteer HomePremium (na aanpassen 'ei.cfg' , moet ik win7 op partitie 2 (c:) installeren, daarboven staat partitie 1; System reserved.
Deze partitie 1 heb ik niet meer nodig omdat dat de Sony versie is. enig id hoe ik deze kan verwijderen?
Deze partitie 1 heb ik niet meer nodig omdat dat de Sony versie is. enig id hoe ik deze kan verwijderen?
Ik zie nu ook een System Reserved (F:) staan
hoe kan ik deze wegkrijgen?
Ik moest via de CD opstarten om de partities te kunnen veranderen, echter ging dit niet met mijn gebrande cd.
Met de win7 Ultimate CD lukt dit wel, ik heb via die weg de partities weggehaald en gewoon 1 partitie gemaakt, installeer Ultimate hierop en dan meteen win 7 Homepremium erover.
Ik ben benieuwd;)
Ik moest via de CD opstarten om de partities te kunnen veranderen, echter ging dit niet met mijn gebrande cd.
Met de win7 Ultimate CD lukt dit wel, ik heb via die weg de partities weggehaald en gewoon 1 partitie gemaakt, installeer Ultimate hierop en dan meteen win 7 Homepremium erover.
Ik ben benieuwd;)
[ Voor 67% gewijzigd door JimmyJoness op 09-02-2012 22:32 ]
Een van de mogelijkheden is GParted downloaden en de live-cd versie gebruiken. Ik gebruik dit programma altijd om partities te maken of samen te voegen / formaterenJimmyJoness schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:22:
Ik zie nu ook een System Reserved (F:) staanhoe kan ik deze wegkrijgen?
Het installeren van win7 ultimate etc is gelukt, alleen zijn de helft van de drivers niet te vinden, en vaio update doet het niet. (ik heb alle updates van de site van sony voor mijn model gehaald)
Download dit programma eens, hij zal alles automatisch zoeken en de laatste drivers voor je downloaden 
http://www.3dpchip.com/3dpchip/sub/chip_eng.html
http://www.3dpchip.com/3dpchip/sub/chip_eng.html
Ik moet vooral de drivers voor de toetsen hebben (vaio care, schermhelderheid dimmen, geluid etc)
*edit: deze gevonden, nu nog even kijken waarom vaio update etc nog niet werkt;)
*edit: deze gevonden, nu nog even kijken waarom vaio update etc nog niet werkt;)
[ Voor 30% gewijzigd door JimmyJoness op 10-02-2012 20:31 ]
Pagina: 1