Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ALG] CLI batch bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

• Jeroentjahh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11 09:28
Hallo iedereen,

Ik heb voor mijn werk een batch geschreven om meerdere softwarepakketten te installeren. Echter wil ik hem nu aanpassen zodat er van te voren keuzen gemaakt worden van welke software geïnstalleerd gaat worden door middel van een j/n keuze. Echter krijg ik mijn script niet werkend, ik heb al alle soorten syntax geprobeerd.

Hebben jullie misschien een idee wat er fout kan staan? Zie hieronder mijn geschreven scriptje. Op deze manier kiest hij altijd voor ja.

@echo off
COLOR 1F

cls
set c=
set /p c="Wil je dit programma installeren?(j/n): "

IF = %c%==j GOTO ja
IF NOT %c%==n GOTO nee

:ja
echo ja
pause
GOTO VERDER

:nee
echo nee
pause
GOTO VERDER

:verder
echo einde
pause

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je hoeft alleen maar NOT weg te halen in 'IF NOT %c%==n', want dat geeft aan wat er moet gebeuren als de keuze niet 'n' is, terwijl je wilt dat dat gebeurt als de keuze wel 'n' is.

Verder is 'IF = %c%==j GOTO ja' fout, dus dan kom je op dit:

code:
1
2
IF %c%==j GOTO ja
IF %c%==n GOTO nee

[ Voor 30% gewijzigd door Rone op 15-10-2011 09:35 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Jeroentjahh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11 09:28
Was het zo simpel, bedankt voor je hulp!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Gewoon een kwestie van de volgende keer zelf even beter nadenken ;) En ook even beter lezen: je topic staat op de verkeerde plek en je komt eigenlijk niet verder dan "dit wil ik, dit heb ik, en nu?" en dat is nu net niet de bedoeling. Waar hoort mijn topic? staat niet voor niets bovenaan de topiclijst hier en ik denk dat het handig is om Het algemeen beleid #quickstart ook eens door te kijken zodat je genoeg informatie kan geven als je een topic opent.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.