HP EliteBook 8440p BIOS Recovery

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 23:21
Beste mede-Tweakers,

Ik kom er niet meer uit.. Vandaar als laatste redmiddel een topic hier op T.Net.

In de hoop dat ik met jullie hulp de laptop weer aan de praat kan krijgen, zal ik toelichten wat het probleem is en hoe dit onstaan is.

Ik heb een HP EliteBook 8440p. Perfect dingetje, lekker snel, verder niets op aan te merken.
Na een herinstallatie van Windows 7 en het installeren van de nieuwste drivers van hp.com besloot ik om de BIOS ook maar eens te updaten. Vroeger was ik altijd zeer voorzichtig met dit soort updates omdat bekend stond dat dit vaak mis ging en het systeem dan waardeloos achter blijft.

Nu, jaren na die gedachte besloot ik; ach, die techniek zal inmiddels wel verbeterd zijn. Wat kan er gebeuren? Grrrr.. Had ik dat nou maar NOOIT gedaan.

De BIOS update op zich was naar mijn idee wel gelukt, maar na het afsluiten van de laptop is hij nooit meer opgestart. De ledjes gaan netjes aan, fan gaat draaien en poef.. De laptop gaat per direct weer uit. Schijnbaar een echte stroomonderbreking want na een paar seconden begint de cyclus weer opnieuw. Aan, uit, aan, uit.

Mijn nu al lange verhaal kort gemaakt (was ik daar maar eerder mee begonnen):
Ik heb al uitgevonden dat er in deze laptop een speciale recovery mode aan kan worden geroepen door alle 4 de pijltjestoetsen ingedrukt te houden terwijl je de laptop inschakelt. De caps lock led gaat dan knipperen ter indicatie van de BIOS recovery modus.

Nu; hoe moet je deze modus gebruiken? Ik heb talloze forums gezien en ben verschillende manieren tegen gekomen waarvan dit de meest gebruikelijke is:

BIOS files van hp.com downloaden (ik heb zowel de oudste, de een na nieuwste en de nieuwste geprobeerd) en deze files hernoemen met behoud van de extensie naar de BIOS family naam. In mijn geval zou je de volgende bestanden krijgen:

68CCU.BIN
68CCU.SIG

Deze bestanden op een FAT32 geformatteerde USB stick zetten in de directory ..\HEWLETT-PACKARD\BIOS\Current

Stickie erin, laptop volgens de restore methode hierboven opstarten en klaar is Kees. Bij mij blijft Kees dus lekker zitten waar hij zit en er gebeurt niets. Ik zie wel even de indicator van de USB stick flikkeren, dus die wordt op dat moment wel even uitgelezen, maar verder gebeurt er echt niets.

Ook al geprobeerd om de bestanden in de root te zetten. En diezelfde combinatie ook met de windows toets + B tijdens het booten. Dit schijnt ook een functie te zijn, net als die 4 pijltjestoetsen, maar helaas. Ook dat lijkt niet te werken.

Vandaag kwam ik weer wat nieuws tegen; een EFI partitie. Dat is de partitie die HP er standaard op zet voor het herstellen van je systeem. Waaronder ook een stukje BIOS recovery. Uiteraard beschik ik niet meer over de fabrieksinstellingen op de schijf en is alles compleet geformatteerd.
Hier staat uitgelegd hoe je zelf die EFI partitie weer kan aanmaken met alle bijbehorende functionaliteiten (met uitzondering van het herstellen van het complete systeem):
http://h20000.www2.hp.com...l/c01564727/c01564727.pdf

Docje gevolgd en in principe komt dit op hetzelfde neer als de bestanden die ik eerder op de USB stick heb gezet, maar dan staan ze dus op de lokale schijf.

Verder nog een kwartier de BIOS batterij eruit gehad en de laptop weer opgestart
DVD drive eruit gehaald
HDD eruit gehaald
Geheugenbankjes eruit gehaald; eentje erin, de andere erin

Halp! Ik begin nu echt de moed te verliezen om m'n laptop weer in orde te krijgen.

Is er iemand hier in Tweakers land die eenzelfde laptop heeft en wellicht een Ghost image kan maken van zijn HP_Tools partitie, of eventueel zijn hele partitie als er geen rare, illegale en voor het publiek verboden bestanden op staan, ghosten/imagen.

Hebben jullie nog ideeën? Ik ben met alle informatie ENORM blij.

Alvast bedankt,

Een Tweaker die normaal niet van opgeven weet. *Halp*!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Misschien helpt het als je jouw USB stick formateert naar "FAT16" en er verder geen bestanden opzet.

Is het misschien ook mogelijk om een CD in plaats van een USB te proberen?

En misschien is het handiger de Bios terug te flashen naar een oudere versie als deze niet werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door ElektroNeko op 15-10-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Ha ElektroNeko,

Thanks voor je reply!

Ik heb de USB stick met FAT(16) en FAT32 geprobeerd en beide manieren leveren geen resultaat op.
Een CD kan ik eens proberen maar gezien de resultaten op internet moet dit met een USB stick of rechtstreeks vanaf de HDD gebeuren.

Een oude versie; ja die heb ik ook geprobeerd. De oudste, één-na-nieuwste en nieuwste (Degene die de laptop heeft gebricked)

Het probleem is ook dat ik verder niets op het scherm zie, dus weet ik ook niet of ik voortgang maak. Meestal wacht ik 5 minuten na het starten van de BIOS recovery en als hij dan nog niet automatisch gaat herstarten ga ik er vanuit dat de restore niet heeft gewerkt.

Als het me zou lukken om een oudere versie te flashen ben ik al enorm geholpen, maar dat lukt tot dusver niet.

Heb je verder nog ideeën? =)

Thanks,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je zou nog eens kunnen proberen met een andere usb-stick want soms wil het nog wel eens zo zijn dat niet iedere usbstick bootable te maken is, of in jou geval dus dat die bios images op de een of andere manier niet leesbaar zijn voor de laptop.

Ook zou je nog eens kunnen proberen om een andere usb-poort te gebruiken als die er natuurlijk op zitten want dat kan soms ook nog wel eens verschil uit maken, en tja je kan niet meer dan eens proberen. Maar dat mislukken van het updaten vind ik trouwens vreemd want ik heb zelf er nog nooit problemen mee gehad.

Al jaren update ik zowel laptops als moederboarden altijd naar de laatste bios update maar ik ben dit eerlijk gezegd nog niet tegengekomen. Wel doe ik nooit die bios-updates via Windows tooltjes en altijd of rechtstreeks via het bios met tooltjes die daarin verwerkt zitten, of in elk geval dan via een bootable dos stick of disk.

[ Voor 22% gewijzigd door Roel1966 op 15-10-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Roel1966 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:30:
Je zou nog eens kunnen proberen met een andere usb-stick want soms wil het nog wel eens zo zijn dat niet iedere usbstick bootable te maken is, of in jou geval dus dat die bios images op de een of andere manier niet leesbaar zijn voor de laptop.

Ook zou je nog eens kunnen proberen om een andere usb-poort te gebruiken als die er natuurlijk op zitten want dat kan soms ook nog wel eens verschil uit maken, en tja je kan niet meer dan eens proberen. Maar dat mislukken van het updaten vind ik trouwens vreemd want ik heb zelf er nog nooit problemen mee gehad.

Al jaren update ik zowel laptops als moederboarden altijd naar de laatste bios update maar ik ben dit eerlijk gezegd nog niet tegengekomen. Wel doe ik nooit die bios-updates via Windows tooltjes en altijd of rechtstreeks via het bios met tooltjes die daarin verwerkt zitten, of in elk geval dan via een bootable dos stick of disk.
Ha Roel,

Dat ga ik proberen; andere sticks, andere poortjes.
Ik heb het ditmaal wel met de Windows utility gedaan; dat zal het probleem zijn geweest.
Een schone installatie, dat wel, maarja.. 't Blijft Windows he =)

Thanks voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:08
Je krijgt dus geen BIOS code te zien?

(heb ooit een virus gehad dat een eindeloze loop creeerde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
DCG909 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:21:
Je krijgt dus geen BIOS code te zien?

(heb ooit een virus gehad dat een eindeloze loop creeerde)
Bios code? Nee niets op het scherm, volledig zwart.
Enige indicatoren die werken zijn de LEDs en de fan die je hoort opspinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoe heb je die recovery-USB-stick geprepareerd, met de hand of met de software van HP?
This package creates files that contain an image of the System BIOS (ROM) for supported notebook models in the 68CCU ROM Family. This package is used to flash the System ROM on supported notebooks. This package includes several methods for updating the BIOS version as follows: - Use the HPQFlash Utility to update the BIOS directly in a Microsoft Windows Operating System environment. - Create a bootable USB Key to update the system BIOS. - Use System Software Manager (SSM) to update the system BIOS on PCs in a network. NOTE: To determine the ROM family and ROM date, press F10 on the notebook during startup to run the Setup Utility, and then view File/System Information.

HP Notebook PCs - Overview of How to Troubleshoot Problems When a Computer Does Not Start Up or Boot Properly

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Er is geen software van HP om een BIOS recovery te maken, die moet je zelf maken, of de ingebouwde HP_TOOLS partitie gebruiken die standaard op de HP schijf staat. Ik ben er van overtuigd dat de BIOS corrupt is, dus moet ik een manier zoeken om een oudere versie te flashen naar de BIOS.

Probleem is dat ik helemaal niets aan interface te zien krijg op de laptop. Een kwestie van verschillende methoden gebruiken en de laptop aanzetten met de vier pijltjestoetsen ingedrukt of windows toets + b. En dan 5 minuten wachten. Het proces zou zo'n 2-3 minuten moeten duren maar tot nu toe is alles mislukt.

De laptop gaat aan, fans blazen en poef; dan is hij alweer uit. Als ik een van de genoemde toetsencombinaties in gedrukt houd, blijft de laptop wel aan, maarja, geen beeld; zo werkt die recovery modus schijnbaar.. =)

Ik had alle devices zoals disk, geheugen, dvd drive er al uitgehaald om er zeker van te zijn dat die het recovery proces niet verstoren. Mocht er verder niemand zijn die andere methodes weet, zit er niets anders op dan naar een BIOS programmeur te stappen die hopelijk de BIOS opnieuw kan flashen met een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Je kan nog eens kijken of je vrij goed bij de bios backupbatterij komt en die proberen los te krijgen, misschien dat het bios dan op de een of andere manier reset en je alsnog in die recovery kan komen via een stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Heb je overigens wel het tweede document (pagina) gelezen van 0xDEADBEEF? Want daar staat ook in wat er kan zijn als je laptop dus niet meer opstart. Mocht het allemaal geen soelaas bieden, dan raad ik je aan om met de leverancier contact op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Roel1966 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:28:
Je kan nog eens kijken of je vrij goed bij de bios backupbatterij komt en die proberen los te krijgen, misschien dat het bios dan op de een of andere manier reset en je alsnog in die recovery kan komen via een stick.
Hey Roel, dat heb ik al gedaan. BIOS batterij een halfuur eruit gehaald, maar dat hielp ook niet.. =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Is het noodzakelijk om die naamgeving aan te houden voor een recovery of hoort dat AMIBOOT.ROM (of iets dergelijks) te heten?
Deze bestanden op een FAT32 geformatteerde USB stick zetten in de directory ..\HEWLETT-PACKARD\BIOS\Current
Dat lijkt te kloppen. Hier wordt gemeld dat je win+b ingedrukt moet houden en daarna de oplaadstekker erin moet doen: HP Pavillion DV8 (dv8-1090ev) USB Flash Drive BIOS Recovery

HP Notebook PCs - BIOS Recovery Process Will Not Restore BIOS on Custom Images If EFI Partition is Deleted

Q: wordt met de "restore methode" uit je topicstart geen BIOS recovery maar een factory reset bedoeld?
BroodjeKoffie schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:24:
Er is geen software van HP om een BIOS recovery te maken
Die is er wel :)
Zie http://blogs.oreilly.com/...-make-usb-flash-driv.html en http://h20000.www2.hp.com...p?swItem=MTX-UNITY-I23839
/edit: en http://h30434.www3.hp.com...-BOOTING-PAST/td-p/203696
die moet je zelf maken
Ja, op een andere machine, dat wel. Voor het gemak neem ik aan dat de bovengenoemde software naar behoren/verwachting werkt i.c.m (U)EFI.
of de ingebouwde HP_TOOLS partitie gebruiken die standaard op de HP schijf staat. Ik ben er van overtuigd dat de BIOS corrupt is, dus moet ik een manier zoeken om een oudere versie te flashen naar de BIOS.

Probleem is dat ik helemaal niets aan interface te zien krijg op de laptop. Een kwestie van verschillende methoden gebruiken en de laptop aanzetten met de vier pijltjestoetsen ingedrukt of windows toets + b. En dan 5 minuten wachten. Het proces zou zo'n 2-3 minuten moeten duren maar tot nu toe is alles mislukt.

De laptop gaat aan, fans blazen en poef; dan is hij alweer uit. Als ik een van de genoemde toetsencombinaties in gedrukt houd, blijft de laptop wel aan, maarja, geen beeld; zo werkt die recovery modus schijnbaar.. =)

Ik had alle devices zoals disk, geheugen, dvd drive er al uitgehaald om er zeker van te zijn dat die het recovery proces niet verstoren. Mocht er verder niemand zijn die andere methodes weet, zit er niets anders op dan naar een BIOS programmeur te stappen die hopelijk de BIOS opnieuw kan flashen met een oudere versie.
RMA? Zit er nog garantie op je laptop?
Good luck d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 16-10-2011 20:49 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Misschien helpt het onderstaande je wel :

This time I pushed the FN+B key and applied power and pushed the power on switch while still holding down the Fn+B key, once the keys on the keyboard lite I still held the Fn+B keys and the system come up with a message, last BIOS failed to load, restarting system.

Dit heb ik hier http://h30434.www3.hp.com...-BIOS-upgrade/td-p/225042 gevonden.

[ Voor 20% gewijzigd door Roel1966 op 16-10-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
0xDEADBEEF schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:22:
[...]

Is het noodzakelijk om die naamgeving aan te houden voor een recovery of hoort dat AMIBOOT.ROM (of iets dergelijks) te heten?

[...]

Dat lijkt te kloppen. Hier wordt gemeld dat je win+b ingedrukt moet houden en daarna de oplaadstekker erin moet doen: HP Pavillion DV8 (dv8-1090ev) USB Flash Drive BIOS Recovery

HP Notebook PCs - BIOS Recovery Process Will Not Restore BIOS on Custom Images If EFI Partition is Deleted

Q: wordt met de "restore methode" uit je topicstart geen BIOS recovery maar een factory reset bedoeld?

[...]

Die is er wel :)
Zie http://blogs.oreilly.com/...-make-usb-flash-driv.html en http://h20000.www2.hp.com...p?swItem=MTX-UNITY-I23839

[...]

Ja, op een andere machine, dat wel. Voor het gemak neem ik aan dat de bovengenoemde software naar behoren/verwachting werkt i.c.m (U)EFI.

[...]

RMA? Zit er nog garantie op je laptop?

[...]

Good luck d:)b
Thanks voor je uitgebreide reply! =)

Die naamgeving moet je zelf aan de files geven (Wanneer je de BIOS update van de HP site haalt). De naam staat gelijk aan de family naam van de bios. In mijn geval 68CCU. De BIOS ROM files kun je vinden als je de ROM.CAB uitpakt. Hier staan dan vervolgens meerdere bestanden in waarvan je de rom.bin en rom.sig van moet gebruiken. Die hernoemen naar de family naam die te vinden is in de ver.txt en je bent good to go.

Voor wat ik ervan heb begrepen dan.. =)

De restore methode die ik telkens noem, heet officieel Crisis Recovery (kwam ik later pas achter) en die crisis recovery kun je uitvoeren met (U)EFI. Probleem is dat de standaard schijf niet meer standaard is; format dus de officieele HP_TOOLS partitie is er af. Ik had gelezen dat je die zelf weer aan kunt maken door een FAT32 partitie van een gig te maken en hier dezelfde structuur op te zetten als die er oorspronkelijk op zit. Als je vervolgens die toetsencombinaties gebruikt, leest hij de structuur uit en moet hij de BIOS automatisch gaan herstellen. Ik zie ook dat hij iets van de disk leest na het indrukken van de toetsencombo, maar verder gebeurd er niets.

RMA? Was 't maar zo'n feest! Ik heb HP gebeld en die zeggen dat het customer damage is; ik heb het immers zelf 'verrot gemaakt'.. Zucht =) Zit nog zo'n 2 jaar fabrieksgarantie op. Anyways; heb nog een klacht bij de klantenservice lopen maar nog geen reactie. Een nieuw moederbord kost zo'n 500 euro dus dat gaat hem niet echt worden.

Booten van wat voor media dan ook gaat absoluut niet lukken omdat de laptop zichzelf na ongeveer 2 seconden weer uitschakelt. De enige manier is dus die toetsencombo en dan de juiste bestanden op de schijf of USB stick krijgen. Daarom hoopte ik dat iemand met een 8440P de originele partitie van 1GB zou kunnen ghosten zodat ik in ieder geval weet dat de media in orde is en klaar is voor die recovery.

Allemaal tot dusver super bedankt voor de tips! Ik ga morgen eens proberen of het met een andere USB stick wel lukt. Al denk ik dat als het met een vaste schijf al niet lukt.. =) Bovendien hoeft de stick niet bootable te zijn; ik boot er immers niet van op. De Crisis Recovery / BIOS Recovery / toetsencombinatie lanceert de UEFI applicaties (Diagnose, 'Quick look' en dus de BIOS Recovery) maar voorlopig is dat dus hetgene wat nog niet lukt.

Hopen dat het alsnog goed gaat komen! =)

Thanks again,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Roel1966 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:25:
Misschien helpt het onderstaande je wel :

This time I pushed the FN+B key and applied power and pushed the power on switch while still holding down the Fn+B key, once the keys on the keyboard lite I still held the Fn+B keys and the system come up with a message, last BIOS failed to load, restarting system.

Dit heb ik hier http://h30434.www3.hp.com...-BIOS-upgrade/td-p/225042 gevonden.
Net geprobeerd maar dan valt de laptop ook nog steeds uit. De enige combinaties die tot nu toe iets lijken te doen is de vier pijltjestoetsen en windows toets + b.

Het linkje dat je stuurde gaat over een ander model en die lijken net weer op een andere manier te werken. Helaas! =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
BroodjeKoffie schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:47:
[...]

Thanks voor je uitgebreide reply! =)

Die naamgeving moet je zelf aan de files geven (Wanneer je de BIOS update van de HP site haalt). De naam staat gelijk aan de family naam van de bios. In mijn geval 68CCU. De BIOS ROM files kun je vinden als je de ROM.CAB uitpakt. Hier staan dan vervolgens meerdere bestanden in waarvan je de rom.bin en rom.sig van moet gebruiken. Die hernoemen naar de family naam die te vinden is in de ver.txt en je bent good to go.

Voor wat ik ervan heb begrepen dan.. =)
Geen idee, heb je "WSSP54571.rtf" (te vindein in sp54571.exe) al geopend en gelezen?
De restore methode die ik telkens noem, heet officieel Crisis Recovery (kwam ik later pas achter) en die crisis recovery kun je uitvoeren met (U)EFI. Probleem is dat de standaard schijf niet meer standaard is; format dus de officieele HP_TOOLS partitie is er af. Ik had gelezen dat je die zelf weer aan kunt maken door een FAT32 partitie van een gig te maken en hier dezelfde structuur op te zetten als die er oorspronkelijk op zit. Als je vervolgens die toetsencombinaties gebruikt, leest hij de structuur uit en moet hij de BIOS automatisch gaan herstellen. Ik zie ook dat hij iets van de disk leest na het indrukken van de toetsencombo, maar verder gebeurd er niets.
Tja.. heel misschien is de software-laag ("platform hardware") 'onder' de (U)EFI-omgeving wel beschadigd?
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/175/csmdxe0ta.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/tianocore/nfs/project/t/ti/tianocore/f/f0/UEFI_vs._PI_Spec.jpg

http://download.microsoft...62180f/cor-t605_wh08.pptx <-- zie slide nummer 11.
RMA? Was 't maar zo'n feest! Ik heb HP gebeld en die zeggen dat het customer damage is; ik heb het immers zelf 'verrot gemaakt'.. Zucht =) Zit nog zo'n 2 jaar fabrieksgarantie op. Anyways; heb nog een klacht bij de klantenservice lopen maar nog geen reactie. Een nieuw moederbord kost zo'n 500 euro dus dat gaat hem niet echt worden.
Customer damage? Wat een bullshit |:( je hebt immers een officiële HP-tool gebruikt.
Booten van wat voor media dan ook gaat absoluut niet lukken omdat de laptop zichzelf na ongeveer 2 seconden weer uitschakelt. De enige manier is dus die toetsencombo en dan de juiste bestanden op de schijf of USB stick krijgen. Daarom hoopte ik dat iemand met een 8440P de originele partitie van 1GB zou kunnen ghosten zodat ik in ieder geval weet dat de media in orde is en klaar is voor die recovery.
En hierom ben ik niet gecharmeerd van (U)EFI.
Allemaal tot dusver super bedankt voor de tips! Ik ga morgen eens proberen of het met een andere USB stick wel lukt. Al denk ik dat als het met een vaste schijf al niet lukt.. =) Bovendien hoeft de stick niet bootable te zijn; ik boot er immers niet van op. De Crisis Recovery / BIOS Recovery / toetsencombinatie lanceert de UEFI applicaties (Diagnose, 'Quick look' en dus de BIOS Recovery) maar voorlopig is dat dus hetgene wat nog niet lukt.
Niet bootable? Misschien niet maar misschien ook wel (ik heb geen echte ervaring met UEFI hardware); klassieke BIOSen vereisen/vereisten een floppy met een op een bepaalde manier geprepareerde bootsector.
Geen valide bootsector? Geen recovery :w
Hopen dat het alsnog goed gaat komen! =)
Wat nu als je, in plaats van een beschadigde opstartomgeving, bij HP aanklopt voor garantie op een harddrive? Je moet ze dan zover zien te krijgen dat ze een zogeheten preloaded schijf (mét een UEFI-partitie) opsturen ;)
BroodjeKoffie schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:49:
Het linkje dat je stuurde gaat over een ander model en die lijken net weer op een andere manier te werken. Helaas! =(
Volgens mij gebruikt HP Insyde's InsydeH2O..

[ Voor 4% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 16-10-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:35

Strikie

Athletics

heb je al geprobeerd om de laptop de ontladen? accu eruit en de aan/uit knop een seconde of 10 ingedrukt houden.Misschien doet het niets maar het is het proberen waard.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
0xDEADBEEF schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:12:
[...]
Geen idee, heb je "WSSP54571.rtf" (te vindein in sp54571.exe) al geopend en gelezen?

[...]

Tja.. heel misschien is de software-laag ("platform hardware") 'onder' de (U)EFI-omgeving wel beschadigd?
[afbeelding]
[afbeelding]

http://download.microsoft...62180f/cor-t605_wh08.pptx <-- zie slide nummer 11.

[...]

Customer damage? Wat een bullshit |:( je hebt immers een officiële HP-tool gebruikt.

[...]

En hierom ben ik niet gecharmeerd van (U)EFI.

[...]

Niet bootable? Misschien niet maar misschien ook wel (ik heb geen echte ervaring met UEFI hardware); klassieke BIOSen vereisen/vereisten een floppy met een op een bepaalde manier geprepareerde bootsector.
Geen valide bootsector? Geen recovery :w

[...]

Wat nu als je, in plaats van een beschadigde opstartomgeving, bij HP aanklopt voor garantie op een harddrive? Je moet ze dan zover zien te krijgen dat ze een zogeheten preloaded schijf (mét een UEFI-partitie) opsturen ;)

[...]

Volgens mij gebruikt HP Insyde's InsydeH2O..
Thanks,

Bijna alle dingen die je noemt heb ik (helaas) al geprobeerd. Ik ga morgen maar eens bellen met HP hoe het zit en of ik misschien een vervangende schijf kan krijgen. Ik vertelde de support medewerker ook al wat jij zei; het is jullie tool, staat tussen de updates (Er staat zelfs bij dat de laatste BIOS update een kritische is) en daarbij ook nog eens een optie om een backup van je BIOS te maken op USB disk voordat je de tool draait; die heb ik dus ook gemaakt. Maakte allemaal geen zak uit, dus vandaar dat ik het nu hogerop heb gezocht, althans; daar wacht ik nog steeds op, nog geen reactie.. Bastards.. =)

Heb het net nog eens met een andere stick geprobeerd maar helaas.

Toch blijf ik een stukje moed houden; ik kom in die 'recovery modus'. Dat moet toch betekenen dat iets kan doen om hem te fixen.. Hmm =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Strikie schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:24:
heb je al geprobeerd om de laptop de ontladen? accu eruit en de aan/uit knop een seconde of 10 ingedrukt houden.Misschien doet het niets maar het is het proberen waard.
De standaardprocedure van HP is 15 seconden de powerknop ingedrukt houden terwijl de accu- en netstroomspanning er af is. Maar dat heb ik dus al een paar keer gedaan.. =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
@BroodjeKoffie: is deze laptop voor particulier of voor zakelijk gebruik? "Ik zal iedereen afraden om iets van het merk HP te kopen en zal zelf ook niet meer voor HP kiezen." })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
0xDEADBEEF schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 00:33:
@BroodjeKoffie: is deze laptop voor particulier of voor zakelijk gebruik? "Ik zal iedereen afraden om iets van het merk HP te kopen en zal zelf ook niet meer voor HP kiezen." })
Hoi DEADBEEF,

Beiden; ben al jaren HP gewend en ondanks het feit dat support nu niet mee wil werken blijf ik toch wel kiezen voor hardware van HP. Het werkt nu eenmaal goed en heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee gehad. Uiteraard kan je ook pech hebben, dat heb ik ook vaak zat gehoord.

Of je dat nu met Dell, HP, Asus of een ander uit dat lijstje gebruikt; problemen komen ooit een keer naar boven als je apparatuur slijt. Toch? =)

Ik ga woensdag nog een laatste poging wagen door met HP te bellen.

Wish me luck!

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Veel succes Rene !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Succes, en neem eens contact op met je account manager - als je die hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjr557
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2021
Knipperende lampjes met een zwart scherm wilt vaak zeggen dat de videokaart kapot is door oververhitting. Heb je de laptop lang aan laten staan na de bios flash?

Je zou op Ebay een nieuwe bios chip kunnen kopen en deze op je moederbord solderen.
http://www.ebay.nl/itm/Bi...erver&hash=item336d1e504b

Verder vind ik het schandalige service van HP dat ze geen garantie verlenen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
pjr557 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:33:
Knipperende lampjes met een zwart scherm wilt vaak zeggen dat de videokaart kapot is door oververhitting. Heb je de laptop lang aan laten staan na de bios flash?

Je zou op Ebay een nieuwe bios chip kunnen kopen en deze op je moederbord solderen.
http://www.ebay.nl/itm/Bi...erver&hash=item336d1e504b

Verder vind ik het schandalige service van HP dat ze geen garantie verlenen.

Succes
Ik had geen knipperende lampjes maar gewoon een laptop die gelijk uitviel. Pas wanneer je de recovery modus activeert gaat het caps lock lampje knipperen. Ik ben er van overtuigd dat het de chip verantwoordelijk voor de BIOS is die een probleem heeft, of in ieder geval de software hier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Overwinning! Ik heb net weer met HP gebeld en het is gelukt om iemand morgen langs te laten komen die het moederbord gaat vervangen. Mag ook wel als je nog tot 2013 garantie hebt en een carepack hebt.. Toch? Jammer dat het zoveel moeite heeft gekost.

Maar; de oplossing is er! Morgen een post vanaf de 8440P als alles weer werkt =)

Thanks voor al jullie hulp! Ik hoopte met een technisch antwoord te kunnen komen zodat anderen er ook wat aan hebben, maar dat gaat hem helaas niet worden. Bummer.. =X

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Misschien heeft er een HP medewerker stiekem meegekeken hier op Tweakers en willen ze hun naam niet gaan verliezen, maar in elk geval goed nieuws voor je en veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Kijk aan :) Komt die medewerker met alleen een nieuw mainboard op zak, of ook met een geprepareerde harde schijf? Laat hem/haar overigens niet vertrekken zonder dat je gecontroleerd hebt of het vervangende onderdeel van de meest recente BIOS/(U)EFI-firmware voorzien is (F.20). http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swEnvOID=4054#120

Carepacks: http://h10010.www1.hp.com...5549-3955549-4095872.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Roel1966 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:19:
Misschien heeft er een HP medewerker stiekem meegekeken hier op Tweakers en willen ze hun naam niet gaan verliezen, maar in elk geval goed nieuws voor je en veel succes.
Wie weet! Hoe dan ook; ik ben enorm blij dat er nu iets aan gedaan wordt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
0xDEADBEEF schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:08:
Kijk aan :) Komt die medewerker met alleen een nieuw mainboard op zak, of ook met een geprepareerde harde schijf? Laat hem/haar overigens niet vertrekken zonder dat je gecontroleerd hebt of het vervangende onderdeel van de meest recente BIOS/(U)EFI-firmware voorzien is (F.20). http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swEnvOID=4054#120

Carepacks: http://h10010.www1.hp.com...5549-3955549-4095872.html
Er komt vandaag iemand langs met een moederbord om deze te vervangen.
Ik hoop dat de nieuwste versie reeds aanwezig is op het onderdeel, voor het geval straks hetzelfde probleem ontstaat als eerder.. =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Hoe is het afgelopen?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Zoals beloofd hier een bericht gepost via een HP EliteBook 8440p! =)
Gisteren is de HP medewerker rond 16:00 aangekomen om het moederbord te vervangen, wat zo'n uur duurde.

2 Bakjes koffie verder was het dan toch gelukt en werkt hij weer naar behoren!

Allemaal nogmaals bedankt voor jullie inzet =)

René
Pagina: 1