Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC wil 5.1 niet afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb net nieuwe boxjes gekocht (Logitech Z506), maar het geluid komt alleen uit de front speakers.
als ik naar de realtech geluidsopties ga staat de surround sound optie zelf geblokkeerd... Realtech herkent wel dat er subwoofer/rearspeakers ingeplugd worden, maar doet er niets mee

Graag uw hulp!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Speel je ook 5.1 audio af, of alleen stereo? Als je stereo materiaal afspeelt, krijg je idd alleen geluid uit je front boxjes en als het goed is de subwoofer. Maar dan moet je wel de bas omleiding aan zetten.
Met bijvoorbeeld een x-fi kan je wel 2.0 geluid upmixen naar 5.1, zodat je center speaker en/ of je rear ook meedoet.

Verwijderd

Topicstarter
hmm begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
Ook als ik spellen speel (deus ex: human revolution in dit geval) hoor ik ook alleen geluid uit m'n front speakers
en subwoofer. Geen idee waar ik dat aan zou kunnen passen, in het spel zelf in ieder geval niet...

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Probeer eens een film in 5.1 af te spelen. Kijken of dat wel lukt, want dan ondersteund Deus Ex gewoon geen 5.1.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt ook niet. Ik heb finding nemo geprobeerd, en geen succes. bij de opties op de dvd stond zelfs nog een thx test, front en subwoofer deden wat ze moesten doen, van de back speakers kwam het geluid weer uit de front en subwoofer :/

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Heb je in windows wel op 5.1 gezet? Neem aan dat je windows draait? Dan in configuratiescherm ergens je speakers op 5.1 zetten. (W7: Audioapparaten beheren-> speakers-> configureren)

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 15:02

amas

Law of Nature: Chaos

Probeer eens een surround testfile af te spelen.
http://www.lynnepublishin...sic_com_surround_test.ac3 bijvoorbeeld.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 21:24
Hoe heb je de set aangesloten? Optisch of analoog?

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Pagina: 1