Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Hey!

Ik ben van plan een nieuwe smartphone in huis te halen. Nu twijfel ik ontzettend tussen de htc desire S en de Xperia Arc S. Doordat de htc desire S 768 MB ram tot zijn beschikking heeft, neig ik meer naar deze. De SE Xperia Arc S heeft daar en tegen maar(?) 512 MB ram. Is dit een groot merkbaar verschil? Wanneer merk je het verschil wél, en wanneer níet? De camera vind ik verder niet belangrijk, 'goed' is voor mij genoeg. Games afspelen, browsen op het internet, muziek luisteren (dmv in-ear oortjes) vind ik daarentegen wel belangrijk. Ook moet het apparaat vloeiend lopen en weinig tot geen haperingen hebben. Vooral in de menu's stoorde ik aan de traagheid van de HTC desire S wanneer ik deze uitprobeerde in de winkel. Of deze waarneming terecht is, weet ik niet. Correct me if i'm wrong.

Welk van de twee zou voor mij volgens jullie de beste keuze zijn? Het zijn overigens beide top-phones.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

PC Specs

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:53
Alle andriods die ik tot nu toe geprobeerd heb hebben last van traagheid in de menus. Dit komt doordat android alles met de cpu rendert en die is daar wat minder goed in dan de gpu in de iPhone en wp7 modellen.

Dus als je je daar aan ergert kun je beter bij die 2 gaan kijken. Ik heb zelf een SGS gehad en die had 512. Had ik meestal ruim genoeg aan. Die keren dat je dat vol kreeg hield je accu dat niet echt vol. Idem met een HTC desire.

Verwijderd

Ik denk dat je het best naar een Xperia Arc S kan kijken.
Sense is echt heel brak en vreet RAM waardoor je in praktijk vrijwel altijd meer vrijhebt dan op de Desire S.
De Arc S loopt ook op 1,4 Ghz en geloof me dat loopt smooth. (Vandaag met kameraad meegeweest om naar te kijken ze hadden hem niet maar wel de gewone en zelfs die vond ik (Galaxy S II,iPhone 4) erg lekker lopen.
De software van SE is gewoon goed ingericht op het apparaat.

Iemand anders die ik ken heeft de Desire S en daar ben ik minder over te spreken, die widgets zijn leuk maar het is allemaal o zo zowaar voor de telefoon...

Just my 2 cents!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je geeft in je topicstart zelf het antwoord al. Je wilt een snel reagerende telefoon en de HTC vind je te langzaam reageren.Dan lijkt het me nogal voor de hand liggen dat de HTC afvalt en de Sony overblijft. Er is niemand s\die voor jou kan beslissen welk toestel je het fijnste vind, dat is altijd persoonlijk. Ikzelf heb een HTC met daarop een Sense-loze custom ROM (CM7) en ben daar zeer tevreden mee. Niemand kan voor jou bepalen of ook jij daar tevreden mee bent of gaat worden. Omdat niemand een goed antwoord op je vragen kan geven gaat hier een slot op. Mij advies is om de toesteltopics door te nemen en beide in een winkel te proberen. Koop dan degene die jij het prettigst vind.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Dit topic is gesloten.