Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[windows 7] pc hangt bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Enige tijd geleden is er hier een nieuwe pc aangeschaft. Een vrij budget bak, maar hij draaide ok.
Er was een Win 7 32 bit op geïnstalleerd. Na een tijdje kwam de klacht dat de pc niet goed doorstarte. Wat er gebeurde was dat de pc na het win7 logo te laten zien het beeldscherm uitschakelde en nergens meer op reageerde. De enige manier om hem uit te zetten was via de knop op de voeding. Dit gebeurt meerdere keren en daarna start ie wel door.

In de logboeken gekeken, niks. Virusscans, niks. Driver geupdate, niks. Toen heb ik win7 64 bit opnieuw geïnstalleerd, wat zoiezo geen overbodige luxe was, aangezien het een flink vervuilde OS betrof.

Na de herinstallatie leek het goed te gaan, maar de dag erna weer dezelfde problemen. Het lijkt dus eerder een hardware probleem dan een software probleem. Ik heb ondertussen al de bios naar de default instellingen gezet. Ik weet niet meer waar ik moet zoeken en weet eerlijk gezegt niet wat er aan de hand is.

Heeft iemand misschien een idee wat hier fout is of hoe ik de fout kan vinden??

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Een goed begin is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Als je die volgt kan je een groot deel van de hardware uit gaan sluiten.

Omdat het lijkt op een hardware probleem verplaats ik je topic even. CSA --> CSL.

Desktop | Server | Laptop