xhtmlStrict+Google Maps

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet voor school een webpagina maken alleen in xhtml strict en ik zou graag bij contact bij mijn adres zo'n kader van google maps zetten. Alleen, als ik die toevoeg en dan valideer dan geeft hij verschillende errors zoals de iframe en de width. Weet er iemand hoe je zonder errors zo'n google maps kader erin kan zetten?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:51
En op Google zijn er geen resultaten hierover te vinden...

http://google.com/m?clien...=google+maps+xhtml+strict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 17:14
Ik heb het niet getest, maar misschien zou je de kaart via een iframe in kunnen laden. Wellicht dat het dan niet wordt meegenomen met valideren :)

Edit: haha, dom idee aangezien Google Maps al via iframe gaat |:(

[ Voor 19% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 15-10-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:33

Bosmonster

*zucht*

Google maps via een iframe? Je voegt hem toch toe via de javascript api? Dan valideert het prima.

http://code.google.com/ap.../javascript/tutorial.html

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 15-10-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het al gevonden blijkbaar moet je iframe veranderen in object. bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Check de link van Bosmonster zou ik zeggen, dat heb je niet gedaan volgens mij.

Trouwens... waarom moet het van school xhtml strict zijn? Klinkt als een docent die niet met z'n tijd mee gaat en vastklampt aan de term strict en de w3c validator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:33

Bosmonster

*zucht*

Ik ben al blij dat ze iets leren over (strict) doctypes :P

xhtml strict is vaak nog wel een eis overigens als het gaat om webrichtlijnen. Dat duurt gelukkig niet heel lang meer.

Wat betreft de API-versie van Google Maps overigens. Daarbij is het een goed idee om als fallback de static versie te implementeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 15-10-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 12:22
Als je je leraar nu overtuigt van de HTML5 doctype, dan werkt het allemaal een stukje makkelijk en moderner. De hele webcommunity is het volgens mij ook wel eens dat die doctype op dit moment het handigst is, zelfs al gebruik je geen html5 in je code. Persoonlijk vind ik xhtml strict letterlijk veel te strikt, het houd je tegen als ontwikkelaar en heeft weinig voordelen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:15:
Hallo,

Ik moet voor school een webpagina maken alleen in xhtml strict en ik zou graag bij contact bij mijn adres zo'n kader van google maps zetten. Alleen, als ik die toevoeg en dan valideer dan geeft hij verschillende errors zoals de iframe en de width. Weet er iemand hoe je zonder errors zo'n google maps kader erin kan zetten?

Bedankt alvast
Tja, als het je docent enkel om welformedness te doen is, dan kun je gewoon de meest recente XHTML standaard gebruiken. In XHTML5 zijn iframes weer toegestaan (en is er zelfs extra functionaliteit aan toegevoegd).

Iets zegt me echter dat de docent in kwestie ook maar gewoon een boekje aan het volgen is: gevalletje cargo cult programming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:29:
ja ik heb het al gevonden blijkbaar moet je iframe veranderen in object. bedankt alvast
Wil je volgende keer iets meer moeite doen, zoals bijvoorbeeld aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd. Je krijgt een error, dan zou het wellicht handig zijn om die error eens door Google te halen. ;)

Wees blij dat er zulke lieve users zijn die je op weg hebben geholpen, want als ik dit eerder had gezien was het topic eerder dichtgegaan ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.